Η Google και η Intel ενώνουν τις δυνάμεις τους με τη Sony για την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας, με την ονομασία Google TV, που θα φέρει το Διαδίκτυο στο σαλόνι του σπιτιού μέσα από μια νέα γενιά τηλεοράσεων και αποκωδικοποιητών, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times.
Η κίνηση εντάσσεται στην προσπάθεια των Google και Intel να επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους στην τηλεόραση, μια αγορά με την οποία μέχρι σήμερα δεν έχουν ιδιαίτερη σχέση. Για τη Sony, που σήμερα αγωνίζεται να διατηρήσει το τιμολογιακό και τεχνολογικό πλεονέκτημα στην απαιτητική αγορά των τηλεοπτικών συσκευών, η συνεργασία μπορεί να ενισχύσει τη θέση της απέναντι στον ανταγωνισμό.
Οι τρεις εταιρείες οραματίζονται μια τεχνολογία που θα καθιστά εύκολη την πλοήγηση στις διαδικτυακές εφαρμογές μέσα από την τηλεοπτική συσκευή και στα κοινωνικά δίκτυα του web, όπως το Twitter, αλλά και άλλες εφαρμογές όπως το φωτογραφικό site Picasa.
Σήμερα, κάποιες τηλεοράσεις και αποκωδικοποιητές προσφέρουν πρόσβαση σε web περιεχόμενο, ωστόσο οι επιλογές σε ότι αφορά τις διαθέσιμες ιστοσελίδες είναι περιορισμένη. Η Google σκοπεύει να ανοίξει την τηλεοπτική της πλατφόρμα, που στηρίζεται στο λειτουργικό σύστημα Android για κινητά τηλέφωνα, και στους ανεξάρτητους developers, με την ελπίδα ότι κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία πλήθους εφαρμογών, προς όφελος των τελικών καταναλωτών.
Οι τρεις εταιρείες έχουν ζητήσει τη συνεργασία και της Logitech, που ειδικεύεται στα τηλεχειριστήρια και τα ηχεία υπολογιστών, για τη δημιουργία περιφερειακών συσκευών, περιλαμβανομένου ενός τηλεχειριστηρίου που θα διαθέτει ενσωματωμένο ένα μικρό πληκτρολόγιο.
Το συγκεκριμένο σχέδιο, που βρίσκεται υπό ανάπτυξη εδώ και αρκετούς μήνες, δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί από καμία από τις εμπλεκόμενες εταιρείες. Ωστόσο, Intel και Google αναζητούν συνεργάτες με εμπειρία σε προγραμματισμό για Android και στη μεταφορά τεχνολογίας από την οθόνη υπολογιστών σε οθόνες κινητών και τηλεοπτικούς δέκτες.
Για τη Google, το πρόγραμμα μπορεί να θεωρηθεί κίνηση για την απόκτηση πλεονεκτήματος στην προσπάθεια των καταναλωτών να έχουν διαδικτυακή πρόσβαση από τις τηλεοπτικές τους συσκευές. Η εταιρεία θέλει, με το γνωστό επιθετικό της τρόπο, να εξασφαλίσει ότι οι υπηρεσίες αναζήτησης και διαφήμισης που έχει αναπτύξει, θα παίζουν κεντρικό ρόλο στην νέα αγορά.
Η νέα κοινοπραξία αναμένεται να αντιμετωπίσει σημαντικό ανταγωνισμό. Εκτός από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αποκωδικοποιητών καλωδιακής και δορυφορικής τηλεόρασης, στο παιχνίδι έχουν μπει πολλές άλλες εταιρείες όπως η Cisco και η Motorola, η Microsoft, η Apple, η TiVo αλλά και μικρότερες εταιρείες όπως η Roku και η Boxee, που διαθέτουν ήδη την τεχνολογία για προβολή video από το NetFlix και άλλες ιστοσελίδες, απευθείας σε τηλεοπτικές συσκευές.
No comments:
Post a Comment