Sunday, April 29, 2018

ΤΕΡΚΕΝΛΗΣ,ΤΟ ΠΙΟ ΓΛΥΚΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ



Αρκετοι περαστικοί καθώς βρίσκονται στην Τσιμισκή, με ενστικτώδεις κινήσεις και σχεδόν μηχανικά στρέφονται προς το γωνιακό ζαχαροπλαστείο. Περνούν την πόρτα της εισόδου για να ζητήσουν από τους πωλητές ένα από τα τσουρέκια, μαγνητισμένοι από το άρωμα του φρεσκοψημένου προϊόντος, που κατακλύζει τον κεντρικό εμπορικό δρόμο της Θεσσαλονίκης. Κάποια λεπτά αργότερα, ξαναβγαίνουν, αρπάζοντας με το χέρι ένα κομμάτι μέσα από το κουτί.

Η διαδρομή ξεκίνησε να διαγράφεται όχι πριν από 70 χρόνια, όσα και τα χρόνια της επιχείρησης, αλλά επί της ουσίας πριν από 92. Το 1926 ο Σταύρος Τερκενλής, σε ηλικία δώδεκα ετών, μπήκε για πρώτη φορά στο παρασκευαστήριο ενός ζαχαροπλαστείου, καθώς ξεκίνησε να εργάζεται στο Modern, ένα από τα γνωστά καταστήματα της Θεσσαλονίκης του μεσοπολέμου.

Το 1948 ο Τερκενλής αποφάσισε να ιδρύσει δικό του ζαχαροπλαστείο, στο ίδιο σημείο που βρίσκεται ακόμα και σήμερα. Στη συμβολή των οδών Τσιμισκή και Αριστοτέλους. Στη γωνία που σχηματίζουν οι δύο δρόμοι βρίσκεται το κατάστημα, το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς για την αλυσίδα, με δίκτυο 19 καταστημάτων αυτή τη στιγμή. Από τότε έως και σήμερα το κατάστημα λειτουργεί ανελλιπώς στην Τσιμισκή, αποτελώντας μία από τις ελάχιστες ιδιωτικές επιχειρήσεις και ίσως τη μοναδική, με  αδιάλειπτη παρουσία στον συγκεκριμένο εμπορικό δρόμο της πόλης.

Τα ηνία στον Παύλο Τερκενλή


Με την πάροδο των χρόνων ο Παύλος Τερκενλής, γιος του ιδρυτή της αλυσίδας, με σπουδές στο τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών του Αριστοτέλειου ανέλαβε τη διοίκηση της εταιρείας. Για να υποστηρίξει το αντικείμενο της δουλειάς του, σπούδασε στη διάσημη σχολή αρτοζαχαροπλαστικής, Le Cardon Bleu στο Παρίσι, ενώ έκανε την πρακτική του στο ελβετικό ζαχαροπλαστείο Steinmann.

Ο εκσυγχρονισμός εξοπλισμού και εγκαταστάσεων και η κάθοδος στην Αθήνα


Βασικό του μέλημα από το 1988, όταν ανέλαβε την ηγεσία της εταιρείας, ήταν να εκσυγχρονίσει εξοπλισμό και εγκαταστάσεις, να προσλάβει προσωπικό με εξειδίκευση στο αντικείμενο. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ίδιος, έχοντας αναλάβει μόλις ένα κατάστημα να καθοδηγήσει αρχικά, αυτό της Τσιμισκή, κατάφερε να εξελίξει τα υπάρχοντα προϊόντα και να προσθέσει νέα στις προθήκες των ζαχαροπλαστείων της Τερκενλής που ξεκίνησε να ιδρύει σταδιακά. Το 2003 η επιχείρηση προχώρησε στην ίδρυση μονάδας παραγωγής στη Νέα Ραιδεστό της Θεσσαλονίκης, με στόχο τη διεύρυνση της δυναμικής της και την ανάπτυξη του αριθμού των καταστημάτων της, ενώ το 2007 κατέβηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα, ιδρύοντας κατάστημα στη λεωφόρο Παπανικολή στο Χαλάνδρι.

Κόντρα στο «θέλω» των γονέων


Ο Παύλος Τερκενλής, κόντρα στη βούληση των γονιών του, οι οποίοι τον παρότρυναν να ακολουθήσει διαφορετική επαγγελματική πορεία και όχι αυτή που οι ίδιοι διέγραψαν μέσα από την ίδρυση του ζαχαροπλαστείου Τερκενλής, έπραξε το εντελώς αντίθετο. Ο συναισθηματισμός, τον οποίο ο ίδιος είχε επικαλεστεί σε συνεντεύξεις του, ήταν ο βασικός λόγος, ο οποίος τον ώθησε να συνεχίσει αυτό που ο πατέρας του είχε ξεκινήσει το ’48.

Το γεμιστό τσουρέκι

Για την ιστορία, όταν ο ίδιος παρέλαβε το ζαχαροπλαστείο, το γεμιστό τσουρέκι ήταν προϊόν άγνωστο για την επιχείρηση. Μέχρι τότε όλοι γνώριζαν το απλό, κλασικό τσουρέκι, το οποίο αναπαυόταν στις γυάλινες προθήκες της Τσιμισκή. Ο Παύλος Τερκενλής στη δεκαετία του ’90 πρόσθεσε στη γκάμα των προϊόντων και τα γεμιστά τσουρέκια με επικάλυψη.

Τα τσουρέκια της Τερκενλής έφτασαν στα σούπερ μάρκετ, καθώς έχουν φιλοξενηθει στα ράφια αλυσίδων όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, σε σημεία πώλησης αεροδρομίων όπως το κατάστημα του αεροδρομίου Μακεδονία και του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος, σε μεγάλα εμπορικά κέντρα όπως το Golden Hall στην Αθήνα. Έφτασαν όμως και στο εξωτερικό, σε συνεργασία με καταστήματα όπως το ΜΕΝΟΟ στο Λονδίνο.

Tι συμβαίνει με το άνοιγμα στην ευρωπαϊκή αγορά

Σε επικοινωνία που είχε η Voria.gr με την εταιρεία, ζητήσαμε να πληροφορηθούμε σχετικά με το προϋπάρχον πλάνο της εταιρείας για επέκταση των δραστηριοτήτων της με την ίδρυση δικών της καταστημάτων στο εξωτερικό. Εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε ότι παρά το γεγονός πως ο συγκεκριμένος σχεδιασμός, ήδη μετράει αρκετά χρόνια και δεν έχει υλοποιηθεί, παραμένει βασική βούληση της εταιρείας. Οι ίδιες πηγές μάλιστα δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο επέκτασης σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης μεταξύ των οποίων η Μεγάλη Βρετανία.



No comments:

Post a Comment