Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο Iταλός σκηνοθέτης Βιτόριο Ταβιάνι
Στα 88 του χρόνια άφησε την τελευταία του πνοή ο
σκηνοθέτης Βιτόριο Ταβιάνι.
Μαζί με τον αδελφό του Πάολο υπέγραψαν αριστουργήματα του ιταλικού
κινηματογράφου όπως τα «Πατέρας Αφέντη» (Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες το
΄77), «Ο Καίσαρας πρέπει να πεθάνει» (Χρυσή Άρκτος στο Βερολίνο) , «Η Νύχτα
του Σαν Λορέντσο», «Το Χάος», Αλονζαφάν κ.ά.
Οπως μετέδωσε το πρακτορείο Ansa, το θάνατο του Ταβιάνι ανακοίνωσε η κόρη
του, Τζιοβάννα. Με απόφαση της οικογένειας του η σορός του μεγάλου
σκηνοθέτη θα αποτεφρωθεί σε μια αυστηρά ιδιωτική τελετή.
Ο Βιτόριο Ταβιάνι γεννήθηκε στο Σαν Μινιάτο, στην επαρχία της Πίζας, στις
20 Σεπτεμβρίου 1929. Με τον αδελφό του Πάολο, δύο χρόνια νεότερος του, είχε
γράψει μερικές από τις σημαντικότερες σελίδες του ιταλικού κινηματογράφου.
Δύο δάσκαλοι του σινεμά που από τη δεκαετία του ΄60 κατέγραψαν με την
τέχνη τους, την πραγματικότητα, την ιστορία, τις αντιφάσεις, τις πτυχές της
χώρας τους. Το έργο τους συχνά έχει την αφετηρία του στη λογοτεχνία, αφού
περιλαμβάνει πλήθος διασκευών έργων κλασικών συγγραφέων όπως οι Τολστόι,
Γκαίτε, Πιραντέλο, Αλέξανδρος Δουμάς κ.ά.
Οι αδελφοί Ταβιάνι αναγορεύτηκαν πριν από τρία χρόνια επίτιμοι διδάκτορες
του τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).
Κατά την αναγόρευσή τους, εκφώνησαν τον δικό τους απόλυτα κινηματογραφικό
Κατά την αναγόρευσή τους, εκφώνησαν τον δικό τους απόλυτα κινηματογραφικό
λόγο, με τίτλο «Εκ του σύνεγγυς στην ελληνική γη», ο οποίος ήταν μια μαρτυρία
απευθείας μέσα από το εργαστήρι τους, με ό,τι πιο προσωπικό μπορούσαν να
προσφέρουν.
«Κοιτάζοντας μέσα στο πηγάδι του παρελθόντος, αισθανόμασταν ανέκαθεν
εγγύτερα στον ελληνικό πολιτισμό παρά στο ρωμαϊκό», ανέφεραν τότε οι δυο
Ιταλοί δημιουργοί, και ταξίδεψαν σε σκηνές και τοπία και λόγους απ΄ το
σύνολο των ταινιών τους που έχουν ιδεολογικές αλλά και ιστορικές αναφορές
στην ελληνική γραμματεία, τα ελληνικά τοπία, τους μύθους και τις έννοιες που
«πλήττουν» και «τρέφουν» την ανθρώπινη περιπέτεια.
No comments:
Post a Comment