ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Wednesday, October 26, 2016

AKTOΠΛΟΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΣΜΥΡΝΗΣ ΑΠΟ ΤΟ 2017


Στο πρώτο τρίμηνο του 2017 θα ξεκινήσει, εκτός απροόπτου, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη, όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου.
το παραπάνω συμφωνήθηκε κατά τη διάρκεια επίσκεψης που πραγματοποίησε ο κ. Μπουτάρης, στην Άγκυρα, όπου είχε επαφές με εκπροσώπους του τουρκικού υπουργείου Μεταφορών, παρουσία εκπροσώπων της Hellenic Seaways η οποία θα εκτελεί το δρομολόγιο.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων θα πραγματοποιηθεί μέσω ferry boats, δηλαδή πλοίων επιβατηγών-οχηματαγωγών (Ε/Γ-Ο/Γ), που θα εξυπηρετούν κομμάτι του μεταφορικού έργου που εκτελούν φορτηγά τα οποία ξεκινούν από τα τουρκικά παράλια και πραγματοποιούν περί τις 40.000 διελεύσεις κατευθυνόμενα προς Ελλάδα και ΕΕ.
Σύμφωνα με τον κ. Μπουτάρη, θα υπογραφεί αυτή την εβδομάδα μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των υπουργείων Μεταφορών των δύο χωρών και στη συνέχεια το συμφωνητικό με την ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways.

Αναφορικά με την έναρξη των δρομολογίων, ο δήμαρχος σημείωσε ότι η εταιρεία είχε προγραμματίσει να ξεκινήσουν το Μάρτιο του 2017, ωστόσο, από την τουρκική πλευρά υπάρχουν πιέσεις για τον Ιανουάριο. «Η εταιρεία ανέφερε ότι θα επανεξετάσει το πρόγραμμα για την έναρξη των δρομολογίων» υπογράμμισε ο δήμαρχος.

Το δρομολόγιο, Σμύρνη – Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκης, θα διαρκεί 12 ώρες και θα γίνεται δύο φορές την εβδομάδα. Εκτίμησε ότι το δρομολόγιο θα χρησιμοποιούν περίπου 20.000 φορτηγά.

Ο κ. Μπουτάρης τόνισε ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τουριστικής ανάπτυξης από αυτή την ακτοπλοϊκή σύνδεση. «Αυτό σημαίνει ότι και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Τουρισμού θα προβάλει αυτή τη γραμμή, γιατί αν δε πιάσει θα την κόψουν», τόνισε.

Όπως εξήγησε, οι προσπάθειες για την ακτοπλοϊκή σύνδεση είχαν ξεκινήσει το 2011 και όλο αυτό το διάστημα γινόταν συναντήσεις εμπειρογνωμώνων. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, υπήρχε πρόβλημα με το λιμενικό τέλος, όπου στη Σμύρνη, έφταναν τις 19.000, ενώ στη Θεσσαλονίκη ήταν της τάξης των 8.000 ευρώ. Όπως ανέφερε ο κ. Μπουτάρης καμία τουρκική εταιρεία δεν είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για το δρομολόγιο.

Ο κ. Μπουτάρης ανακοίνωσε επίσης ότι η Hellenic Seaways του ανέφερε ότι θα επαναλάβει το δρομολόγιο για τη Σκιάθο. Επίσης, έκανε λόγο για ακτοπλοϊκή απομόνωση της Θεσσαλονίκης, καθώς δεν υπάρχει σύνδεση για τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. «Την Παρασκευή ανακοινώθηκαν τα επιδοτούμενα δρομολόγια για τα νησιά του Αιγαίου, υπάρχουν τρία δρομολόγια από Καβάλα και κανένα από Θεσσαλονίκη. Δεν γίνεται αυτό», τόνισε ο δήμαρχος.
Το Ιzmir Alsancak Port είναι το εμπορευματικό λιμάνι της Τουρκίας, το δεύτερο σε δυναμικότητα όσον αφορά στη διακίνηση containers. Aπό αυτό περνάει το 26% όλων των τουρκικών εξαγωγών, ενώ μεγάλο μέρος των εξαγωγών αφορά νωπά αγροτικά προϊόντα. Σημειώνεται ότι το λιμάνι διαθέτει και cruise terminal, καθώς η Σμύρνη και η ακτή της Ιωνίας, με τον σημαντικό ιστορικό πλούτο τους, προσελκύουν τουρισμό κρουαζιέρας.


No comments:

Post a Comment