Wednesday, October 12, 2016






















ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗΝ «ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ»
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3

Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ παρουσιάζουν στα πλαίσια του αφιερώματός τους Το ζεύγος και η βία τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου στις 21:00 στην αίθουσα ΒΑΚΟΥΡΑ 1 (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665) το βραβευμένο θρίλερ του Άλαν Πάκουλα Η εξαφάνιση (ΗΠΑ, 1971, έγχρωμη, 114'). Παίζουν: Τζέιν Φόντα, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Τσαρλς Κιόφι, Ρόι Σάιντερ.

Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, ενώ στους θεατές θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση του Χρήστου Μήτση από το περιοδικό “Αθηνόραμα”. Στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο λαϊκό πανεπιστήμιο για τον κινηματογράφο θα είναι: Οι επιρροές της ευρωπαϊκής κουλτούρας στο αμερικανικό σινεμά.

Ένας ντετέκτιβ που ερευνά μια εξαφάνιση ανγκάζεται να συνεργαστεί με μια πόρνη που φαίνεται να γνωρίζει πολλά.

Η ανάλυση που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

«Λίγο μετά το Γούντστοκ και τις εξεγέρσεις του Μπέρκλεϊ, λίγο πριν τη δεύτερη νίκη του Νίξον στις προεδρικές εκλογές και ενώ ο πόλεμος του Βιετνάμ ετοιμάζεται να πάρει την τελική, ταπεινωτική του τροπή, η Αμερική μπαίνει στη σκοτεινότερη δεκαετία της μεταπολεμικής της ιστορίας.Μαζί και οι ταινίες της. 
Μια από τις πιο χαρακτηριστικές, «Η εξαφάνιση», μεταφέρει στην οθόνη μια νυχτερινή, γεμάτη απειλητικές σκιές Νέα Υόρκη κι ένα αποξενωμένο από αυτήν ζευγάρι, που συνειδητοποιεί ότι, παρά τη θέλησή του, έχει εμπλακεί σε μια δαιδαλώδη συνωμοσία. Η πόλη που ποτέ δεν κοιμάται έχει πάψει πλέον να είναι ασφαλής, οι άνθρωποί της νιώθουν ολοένα και πιο μοναχικοί, το μέλλον φαντάζει εχθρικό και απρόβλεπτο. Ο ανησυχητικός τρόπος που η κάμερα παρακολουθεί τον Κλιουτ και τη Μπρι στα άδεια δωμάτια, η κλειστοφοβία που αποπνέουν τα στιλιζαρισμένα καδραρίσματα και ο κυνισμός των ηρώων συνθέτουν ένα ψυχρό, εσωτερικά κι εξωτερικά σύμπαν. Ο Άλαν Πακούλα μετασχηματίζει τους αδιόρατους αυτούς κοινωνικούς φόβους σε ενοχλητικές εικόνες ενός πρωτότυπου πολιτικού θρίλερ, κάνοντας την αρχή σ' ένα κινηματογραφικό είδος που θ' αφήσει σύντομα τα σημάδια του στο σώμα του αμερικανικού σινεμά («Υπόθεση Πάραλλαξ», «Οι Τρεις Μέρες του Κόνδορα», «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου»). Πάνω σε μια χαλαρή πλοκή, που εμπλέκει την εξουσία με το σεξ και τη διαφθορά, «Η εξαφάνιση» δανείζεται τις αρχετυπικές νουάρ εικόνες του ντετέκτιβ και της femme fatale και τις αναπαράγει μέσα από τον παραμορφωτικό καθρέφτη μιας νέας εποχής. Ιδανικοί ενσαρκωτές, ο σιωπηλός Ντόναλντ Σάδερλαντ και η «ασταθής», απόμακρη Τζέιν Φόντα καθιερώνουν ένα είδος αντιήρωα, με περίπλοκες ανάγκες, σκοτεινό παρελθόν και διφορούμενα κίνητρα. Η δεκαετία του '60 μοιάζει χιλιόμετρα μακριά.»

ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΗΝ «ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ»

Εξάλλου, 10 λόγοι για να μην χάσετε την Εξαφάνιση είναι:

Για τους ρόλους των κορυφαίων σταρ Τζέιν Φόντα και Ντόναλντ Σάδερλαντ.
Για την εκπληκτική, ψυχογραφική φωτογραφία του Γκόρντον Γουίλις.
Για τη θαυμάστη και με ελλείψεις και ρήγματα θραυσματική γραφή.
Γιατί μας κάνει εντύπωση ο σχεδόν ντοκιμαντερίστικος τρόπος με τον οποίο αποδίδεται η καθημερινότητα ενός κολ-γκερλ.
Για τις ψυχαναλυτικές ματιές που έρχονται αβίαστα και χωρίς υπερβολές.
Για το εξαιρετικό ελλειπτικό τέλος.
Γιατί ο Πάκουλα, όπως και άλλοι Αμερικανοί σκηνοθέτες, αποδεικνύει πως είναι άριστος γνώστης της ευρωπαϊκής κινηματογραφικής κουλτούρας.
Για τις πολύ σημαντικές αφομοιωμένες επιρροές από το σινεμά του Μπουνιουέλ.
Γιατί η ταινία έρχεται ως απόηχος των μαζικών φόβων των Αμερικανών, τόσο για το βιετναμικό πρόβλημα όσο και για άλλα σοβαρά πολιτικοκοινωνικά θέματα.
Γιατί η ταινία ανοίγει ένα σημαντικό θέμα, το αν οι άνθρωποι αλλάζουν και με ποιες διαδικασίες ή απλά μετατοπίζονται πρόσκαιρα.



Υ.Γ. Την επόμενη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ παρουσιάζουν στα πλαίσια του ίδιου αφιερώματος το βραβευμένο δράμα του Λουκίνο Βισκόντι Τα μακρινά αστέρια της άρκτου (1965).

No comments:

Post a Comment