ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Thursday, September 22, 2016

4,5 ΜΗΝΕΣ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΒΑΣΙΚΟ ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ 'ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ'

Ο βασικός διάδρομος προσγείωσης απογείωσης του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης θα παραμείνει κλειστός για τεσσεράμισι μήνες, από τα μέσα Ιανουαρίου μέχρι τα τέλη Μαΐου. Τα έργα -λένε οι υπεύθυνοι- είναι απολύτως αναγκαία για την ολοκλήρωση του νέου διαδρόμου που κατασκευάζεται μέσα στη θάλασσα. Σε αυτό το χρονικό διάστημα η κίνηση θα εξυπηρετείται από τον παράλληλο τροχόδρομο του σημερινού κύριου διαδρόμου, ο οποίος δεν συνδέεται με το τυφλό σύστημα προσγείωσης απογείωσης ILS, ενώ δεν υπάρχουν φώτα προσέγγισης, που οδηγούν το αεροπλάνο από το διάδρομο στο κτίριο του αεροσταθμού και αντιστρόφως. Λόγω αυτών των δυσλειτουργιών η χωρητικότητα του αεροδρομίου θα μειωθεί κατά 50%, ενώ οι εταιρίες θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν τα δρομολόγια τους. Οι αρμόδιοι, μάλιστα, επιχαίρουν, διότι το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα λειτουργεί και πάλι πλήρως στην αρχή της θερινής περιόδου του 2017.

Μόνο που τα πράγματα δεν είναι καθόλου ειδυλλιακά –μενει να δούμε εάν είναι διαχειρίσιμα- για τους ακόλουθους λόγους:

Πρώτον, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» δεν εξυπηρετεί αποκλειστικά τον τουρισμό. Αφορά εν πολλοίς το 1,5 εκατ. των κατοίκων της Κεντρικής Μακεδονίας και σχεδόν το σύνολο των επιχειρήσεων της περιοχής, που επισκέπτονται συχνά την Αθήνα για λόγους εγχώριας γραφειοκρατίας και το εξωτερικό για λόγους διεθνών πωλήσεων. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα ταλαιπωρηθούν πολύ περισσότερο απ’ ότι σήμερα. Άλλωστε οι συγκεκριμένοι «αντιτουριστικοί» μήνες συνιστούν την «καρδιά» της οικονομικής περιόδου και είναι απολύτως κρίσιμοι για τη αγορά και τις δουλειές.

Δεύτερον, η έλλειψη του συστήματος ραντάρ ILS για «τυφλές» προσγειώσεις και απογειώσεις σημαίνει ότι η Θεσσαλονίκη θα είναι έρμαιο της ομίχλης. Όπως συνέβαινε επί δεκαετίες παλαιότερα. Πέραν της επικινδυνότητας –υποτίθεται πως αν υπήρχε αυτό το σύστημα το Γιάκοβλεφ δεν θα έπεφτε στα Πιέρια όρη το Δεκέμβριο του 1997- είναι απολύτως βέβαιο ότι θα υπάρχουν συχνές αναβολές ή ματαιώσεις πτήσεων. Λόγω χειμώνα το επίμαχο διάστημα ευνοεί την εμφάνιση της ομίχλης, η οποία τα πρωινά εγκαθίσταται για ώρες πάνω από τη Θεσσαλονίκη και ειδικά πάνω από το αεροδρόμιο λόγω του μικροκλίματος της περιοχής.

Τρίτον, η έλλειψη φώτων προσέγγισης κάτι σημαίνει. Για να υπάρχουν, σε φυσιολογικές συνθήκες κάτι εξυπηρετούν. Άρα η έλλειψη τους θα έχει συνέπειες. Με δεδομένη, μάλιστα, την αυστηρότητα των αεροπορικών κανονισμών καλό θα ήταν κάποιος να εξηγήσει πως θα επηρεαστεί εξ’ αυτού του λόγου η λειτουργία του αεροδρομίου.
Τέταρτον, τα αεροπλάνα δεν είναι τουριστικά λεωφορεία, ούτε ιδιωτικά αυτοκίνητα. Βρίσκονται στον αέρα πολλές ώρες την ημέρα εξυπηρετώντας διαφορετικά δρομολόγια την εταιρίας στην οποία ανήκουν και δεν είναι τόσο απλό –για παράδειγμα- η πτήση των οκτώμισι να μετατεθεί στις έντεκα ή στις δώδεκα το μεσημέρι.

Συμπέρασμα: το πιθανότερο σενάριο –διότι ακόμη κανείς δεν μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα- είναι ότι γι’ αυτούς τους 4,5 μήνες πολλά θα αλλάξουν επί τα χείρω στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Οι πτήσεις θα γίνουν λιγότερες, ενώ η ταλαιπωρία θα αυξηθεί. Κυρίως όσοι ταξιδεύουν συχνά για δουλειές ας οπλίζονται με υπομονή και ας προετοιμάζονται με μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια.

Υ.Γ. Φυσικά το –καθυστερημένο επί χρόνια- έργο του νέου διαδρόμου προσγείωσης απογείωσης πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθεί. Κανείς, όμως, μέχρι χθες δεν είχε προειδοποιήσει για τη συγκεκριμένη δυσλειτουργία. Δε μπορεί, λύσεις θα υπάρχουν. Πιθανότατα δαπανηρές, αλλά θα υπάρχουν.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΤΡΑΚΗΣ

No comments:

Post a Comment