Tuesday, October 12, 2010

H CINEMATIC ORCHESTRA ΣΤΟ 'ΠΡΙΝΣΙΠΑΛ'

Μετά τη μεγάλη επιτυχία του διημέρου στην ‘’Τεχνόπολις’’ του Δήμου Αθηναίων, στο οποίο φιλοξενήθηκαν κάποια από τα σημαντικότερα ονόματα της ελληνικής εναλλακτικής μουσικής, τo Ark Festival δεν περιμένει το επόμενο φθινόπωρο και συνεχίζει τις δραστηριότητές του φιλοξενώντας τους Cinematic Orchestra σε δύο συναυλίες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Το βρετανικό συγκρότημα θα εμφανιστεί στο Principal Theatre της Θεσσαλονίκης την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου και στο Fuzz Club της Αθήνας το Σάββατο 6 Νοεμβρίου.
Οι Cinematic Orchestra αποτελούν ένα από τα πιο επιτυχημένα και ξεχωριστά συγκροτήματα της ηλεκτρονικής μουσικής. Πρωτοπόροι της electro-jazz, φημίζονται για τις πρωτότυπες ενορχηστρώσεις τους, τις μοντέρνες τεχνικές ηχογράφησης, τους αυτοσχεδιασμούς και τον εμπνευσμένο συνδυασμό jazz, hip-hop, soul και electronica, ενίοτε με τη βοήθεια τραγουδιστών όπως ο Patrick Watson, η Fontella Bass και ο Roots Manuva.
Το όνομά τους δεν είναι τυχαίο, αφού πέρα από την κινηματογραφική αίσθηση της μουσικής τους, οι ίδιοι λειτουργούν εν μέρει σαν φόρος τιμής στα soundtracks των ταινιών από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, με έμφαση στην υφή και την ατμόσφαιρα. Το συγκρότημα σχηματίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 από τον Jason Swinscoe, μέχρι τότε υπεύθυνο των εξαγωγών της ανεξάρτητης δισκογραφικής Ninja Tune, κυκλοφόρησε το ντεμπούτο του με τίτλο “Motion” το 1999 από την ίδια εταιρεία. Την επόμενη χρονιά έγινε διαθέσιμη μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες η συλλογή τους “Remixes 1998-2000”, ενώ ακολούθησε το εκλεκτικό τρίτο άλμπουμ τους “Every Day” που κυκλοφόρησε το 2002 με funk, jazz, trip-hop και blues τόνους που βοήθησαν τους Cinematic Orchestra να αποκτήσουν το προσωπικό τους στίγμα και στο οποίο φιγουράρουν συνεργασίες με το θρυλικό jazz μπασίστα Phil France και τον drummer Luke Flowers, που εισχώρησε στην ήδη υπάρχουσα σύνθεση του γκρουπ.
Σταθμός στην καριέρα τους ήταν η πρόσκλησή τους να γράψουν πρωτότυπο μουσικό score για την κλασική ταινία του βωβού σοβιετικού κινηματογράφου “Man With A Movie Camera” (1929) του Dziga Vertov μετά από μια ζωντανή εμφάνισή τους στην προβολή της ταινίας στο φεστιβάλ του Πόρτο στα πλαίσια της ανάδειξής του ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2001. Τα δύο avant-garde projects ταίριαξαν άψογα μεταξύ τους και χάρη στην ενθουσιώδη υποδοχή από κοινό και κριτικούς, το “Man With A Movie Camera” κυκλοφόρησε σαν επίσημο τέταρτο άλμπουμ τους το 2003, με τη συμβολή εγχόρδων και του περκασιονίστα Milo Fell και σαφείς κινηματογραφικές επιρροές από μορφές όπως ο Bernard Hermann, που έχει συνδεθεί με μεγάλα αριστουργήματα του Alfred Hitchcock όπως το “Vertigo” και το “North By Northwest”.

No comments:

Post a Comment