ΤΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΚΟΡΙΤΣΙ «ΥΒΕΤ»
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΡΤ3 ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΜΕΣ
Την Δευτέρα , Πρωταπρηλιά του 2019 στο ΒΑΚΟΥΡΑ1 , η κινηματογραφική λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ3 και το ΚΕΜΕΣ ,στο γενικό αφιέρωμα «Στον ίλιγγο των επιλογών» ενθέτουν ένα δίπτυχο αφιέρωμα στο γαλλικό φίλμ νουάρ αρχίζοντας με το «Υβέτ το κορίτσι της ακολασίας» ( En cas de Malheur,ασπρόμαυρο, Γαλλία-Ιταλία 1958) του Κλώντ Οτάν Λαρά,
Το σενάριο προέρχεται από μυθιστόρημα του Ζώρζ Σιμενόν και πρωταγωνιστούν οι Ζάν Γκαμπέν και Μριζίτ Μπαρντό.
Προλογίζει ο Αλέξης Ν, Δερμεντζόγλου ,το προς συζήτηση θέμα είναι: Γαλλική λογοτεχνία και φίλμ νουάρ.
‘Ενας φτασμένος και σεβαστός παντρεμένος μεσήλικας δικηγόρος υπερασπίζεται μια νεαρή και επιπόλαια πανέμορφη γυναίκα που κατηγορείται για κλοπή. Την ερωτεύεται παράφορα, παρατάει την γυναίκα του και νοικιάζει ένα σπίτι για να ζούν μαζί. Δεν γνωρίζει όπως τίποτα από την ιδιωτική ζωή της κοπέλας ,ούτε από την επιπολαιότητα και τις αδυναμίες της.
Τολμηρότατο φίλμ, που συνάντησε την σκληρή κριτική της γαλλικής εκκλησίας και δημιούργησε σκάνδαλο στην αστική κοινωνία.
Αφήγηση με βραδυφλεγείς ρυθμούς, με σημασία στην ψυχολογία και κοινωνιολογία, θυμίζει πολύ νουβέλ βάνγκ.
Η έντυπη ανάλυση που θα διανεμηθεί στο κοινό είναι η ακόλουθη:
«Η Ιβέτ είναι μια αφελής, νέα και όμορφη κλέφτρα, που στη διάρκεια μιας ληστείας θα τραυματίσει τη γυναίκα του ιδιοκτήτη. Η συνεργός της συλλαμβάνεται και προκειμένου να γλυτώσει την καταδίκη απευθύνεται στον φτασμένο δικηγόρο Αντρέ Γκομπιλό. Εκείνος θα την αθωώσει και θα τη βάλει υπό την προστασία του. Εκείνη γίνεται ερωμένη του, αλλά εξακολουθεί να είναι διχασμένη ανάμεσα στον ευκατάστατο γηραιό δικηγόρο και τον νεαρό εραστή της Ματσέτι, έναν φοιτητή ιατρικής. Ο Αντρέ μετακομίζει με την ερωμένη του σε νέο σπίτι, εγκαταλείποντας την οικογενειακή εστία και λίγο αργότερα μαθαίνει ότι η Ιβέτ εγκυμονεί το παιδί του. Το ανεξέλεγκτο πάθος και η αφέλειά της όμως θα την οδηγήσουν για μια τελευταία, μοιραία φορά στο φτωχικό δωμάτιο του νεαρού εραστή της...
Όπως και με τον λάθος διαχωρισμό σε Παλαιό και Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο, αυτή η «αστική» ταινία είναι καθαρά της νουβέλ – βαγκ. Βέβαια, ο παραδοσιακός Οτάν – Λαρά δεν διαθέτει τις σκηνοθετικές καινοτομίες της νουβέλ – βαγκ, αλλά η επίθεσή του στις κατεστημένες αξίες είναι τολμηρότατη κι ενόχλησε. Βραδυφλεγής αφήγηση, αργά πανοραμικά πλάνα και καλοί ρόλοι.
Η ταινία εξαιτίας των αρκετά τολμηρών σκηνών της και του αμοραλιστικού χαρακτήρα της κεντρικής ηρωίδας, αλλά και όλων όσων την περιβάλλουν, συνάντησε τη σκληρή κριτική της καθολικής εκκλησίας και δεν κατάφερε να έχει ευρεία διανομή στις Η.Π.Α. Ακόμα και σήμερα, σε κάποιες από τις κόπιες που κυκλοφορούν σε DVD έχουν λογοκριθεί κάποια δευτερόλεπτα της περίφημης σκηνής που εικονίζεται στην αφίσα της ταινίας.
Το βιβλίο έγινε ξανά ταινία το 1998, σε σκηνοθεσία Πιέρ Ζολιβέ, με πρωταγωνιστές τους Ζεράρ Λανβάν, Βιρζινί Λεντουαγιέν και Καρόλ Μπουκέ. Προβλήθηκε με τον τίτλο En plein cœur.»
Ταινίες που πλησιάζουν την προβληματική της «Υβέτ το κορίτσι της ακολασίας» είναι: Και ο θεός έπλασε την γυναίκα του Ροζέ Βαντίμ ,Η αλήθεια του Ανρύ Ζώρζ Κλουζώ, Ο σκληρός νόμος του επιθεωρητή Φερό του Αλέν Κορνό,΄Ηθελε δεκαοχτάρα καλά να πάθει του Ντίνο Ρίζι,Η γυναίκα της διαφθοράς του Τζών Μπράμ, Τα λύτρα του πόνου του Κέρτις Μπέρνχαρντ, Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυό φορές(οι δύο εκδοχές των Τάι Γκάρνετ και Μπόμπ Ράφελσον)
Υ.Γ Η επόμενη ταινία ,στο ίδιο αφιέρωμα στις 8 Απριλίου είναι το « Αίμα στο χιόνι» με Αλέν Ντελόν Σμόν Σινιορέ .
Για επικαιροποιημένα θέματα και έγκυρες πληροφορίες γύρω από τις προβαλλόμενες ταινίες και πληροφορίες για τους συντελεστές , διαβάζετε πάντα στο kemes facebook ή στο kemes.wordpress.com
No comments:
Post a Comment