Η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, σταθερή στην πολιτική εξωστρέφειας που έχει υιοθετήσει και στο όραμά της για την ανάδειξη της πόλης σε οικονομικό, πολιτισμικό και εμπορικό κέντρο των Βαλκανίων, εφαρμόζει ένα σύγχρονο, δυναμικό μοντέλο ανάπτυξης στη βάση ολοκληρωμένου επιχειρησιακού σχεδίου με ορίζοντα το 2030.
Ο Δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, ανέφερε ότι όλα τα μέτρα και τα έργα της διοίκησης προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, αποτελούν μέρος του Στρατηγικού και Επιχειρησιακού σχεδίου «Θεσσαλονίκη 2030» και τόνισε: «Το επιχειρησιακό αυτό σχέδιο συντάχθηκε με τις συμμετοχικές διαδικασίες που προέβλεπε το πρόγραμμα των 100 Ανθεκτικών Πόλεων, μέσα από τη συστηματική και ισότιμη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, μέλη της επιχειρηματικής και της επιστημονικής κοινότητας, ομάδες πολιτών και ομάδες πίεσης. Δεν πρόκειται για ένα στρατηγικό σχέδιο που μένει στη θεωρία αλλά για ένα σχέδιο που εξελίσσεται και όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει τη μορφή της πόλης. Επιπλέον, αφήνουμε παρακαταθήκη για την επόμενη δημοτική Αρχή» σημείωσε ο Γιάννης Μπουτάρης και πρόσθεσε: «Παρά το πλήθος των υποψηφίων δημάρχων για τον δημαρχιακό θώκο της Θεσσαλονίκης, δεν ακούσαμε νέες προτάσεις που να μην περιλαμβάνονται ήδη στο Στρατηγικό Σχέδιο ‘’Θεσσαλονίκη 2030’’».
Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και στην εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για τη συνέχιση των έργων, μέσω εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, το ΕΣΠΑ, τα συνδεδεμένα χρηματοδοτικά εργαλεία (λ.χ. JESSICA), αλλά και στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, ύψους 10 εκ. ευρώ. «Οι τεχνικές παρεμβάσεις μας δεν είναι τυχαίες. Οδηγός γι’ αυτές είναι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στο πλαίσιο του οποίου αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση της κυκλοφοριακής μελέτης του κέντρου της πόλης».
Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάσης Παππάς, από την πλευρά του υπογράμμισε: «Οι παρεμβάσεις που υλοποιήσαμε και υλοποιούμε δεν είναι ψήγματα μεμονωμένων πρωτοβουλιών. Αποτελούν μια ολοκληρωμένη ενότητα, προκειμένου να εγκαθιδρυθεί στον Δήμο Θεσσαλονίκης μια αναπτυξιακή προοπτική, που αφορά μεν έργα και παρεμβάσεις αλλά συνδέεται και με συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία. Η αναπτυξιακή αυτή πολιτική, το γενικό πολεοδομικό σχέδιο που αξονικά αναφέρεται σε παρεμβάσεις μείζονος σημασίας για τη μητροπολιτική αναδιαμόρφωση περιοχών της Θεσσαλονίκης, ουσιαστικά ενσωματώνεται στο πρόγραμμα που παρουσιάζουμε σήμερα. Σε αυτό, περιλαμβάνονται έργα όπως οι μητροπολιτικές παρεμβάσεις μεγάλης κλίμακας – το Μουσείο Ολοκαυτώματος, η Αγίας Σοφίας, η πλατεία Ελευθερίας, η Νοτιοανατολική Πύλη, η πλατεία Αγίου Σπυρίδωνα, η πλατεία Μαβίλη, η Νέστορος Τύπα – καθώς και οι αναδιαμορφώσεις στο ιστορικό εμπορικό κέντρο, έργα που είναι πολύ σημαντικά και είτε έχουν υλοποιηθεί είτε βρίσκονται σε εξέλιξη. Όπως ανέφερε, εξάλλου, ο ίδιος, μεγάλος αριθμός έργων, που εντάσσονται στο γενικότερο επιχειρησιακό σχέδιο με ορίζοντα το 2030, έχει ήδη υλοποιηθεί και αποδοθεί σε χρήση, ενώ πλήθος παρεμβάσεων βρίσκονται σε διαδικασία υλοποίησης ή επίκειται η έναρξή τους.
Στη συνέχεια της Συνέντευξης Τύπου, ο Θανάσης Παππάς παρουσίασε τις σημαντικότερες από αυτές τις παρεμβάσεις:
Έργα με τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ)
Με τη δωρεά του ΙΣΝ προστίθεται ένα επιπλέον χρηματοδοτικό εργαλείο για την υλοποίηση δράσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, μένει μια ακόμη σημαντική παρακαταθήκη στον Δήμο Θεσσαλονίκης, ως προς τη συνεργασία και τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και σε έργα υποδομών μεγάλης κλίμακας. Κι αυτό διότι υιοθετήθηκε ένα νέο μοντέλο λειτουργίας για τις υπηρεσίες του αλλά και ένας νέος τρόπος συνεργασίας με εξωτερικούς φορείς, τα οποία τυποποιήθηκαν και αποτελούν πολύτιμη τεχνογνωσία για τις δημοτικές υπηρεσίες.
Η δωρεά του ΙΣΝ έδωσε τη δυνατότητα στον Δήμο Θεσσαλονίκης να προωθήσει τεχνικά έργα με φορέα υλοποίησης το ΚΕΠΑ, τα οποία περιλαμβάνονται στο πενταετές επιχειρησιακό πρόγραμμα για το διάστημα 2015-2019, χωρίς να επιβαρύνει τον τακτικό του προϋπολογισμό:
· Ανάδειξη του άξονα Δημητρίου Γούναρη
· Δημιουργία τουριστικού περιπάτου
· Ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου Γενί Τζαμί και οδών Συγγρού, Βασιλέως Ηρακλείου και Αγίου Μηνά
· Ανάπλαση τριών παιδικών χαρών
· Βελτίωση αστικού εξοπλισμού
· Κέντρο αποκατάστασης εξαρτημένων και Σταθμός αγωγής «Ιανός».
Έργα Μητροπολιτικής εμβέλειας
· Ανάπτυξη λιμένα-Νέο Master Plan
· ΝΑ Πύλη
· Μητροπολιτικό πάρκο παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού και Μουσείο Ολοκαυτώματος
· Περιοχή λαχανόκηπων-Δυτική είσοδος
· Παραλιακό μέτωπο
· Άξονας Εγνατίας οδού-Egnatia Rroject
· Δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου και νέο εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ
· Άνω πόλη-Περιοχή Επταπυργίου
Δημόσιοι χώρου υψηλής ποιότητας
· Άξονας Αχειροποιήτου-Αγ. Σοφίας
· Ανάπλαση και βιοκλιματική αναβάθμιση πλατειών Χρηματιστηρίου και Εμπορίου
· Ανάπλαση και βιοκλιματική αναβάθμιση πλατείας Ελευθερίας
· Ανάδειξη του άξονα Δημητρίου Γούναρη-πλατείας Φαναριωτών
· Ανάπλαση ζώνης πρασίνου και διατηρητέων κτισμάτων κατά μήκος των βυζαντινών τειχών οδού Επταπυργίου
· Ανάπλαση και δημιουργία ζώνης πρασίνου κατά μήκος της οδού Κάστρων
Αστική Ανάπτυξη-Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα
Α)Αναπλάσεις στο δημόσιο χώρο
· Αναπλάσεις-ανακατασκευές οδών πεζοδρόμων-πεζοδρομίων
· Ανάδειξη κτιρίων ειδικού ενδιαφέροντος
· Αναπλάσεις-διαμορφώσεις πλατειών και πάρκων
· Κοιμητήρια
Β) Έργα διαχείρισης κυκλοφορίας και στάθμευσης
· Νέο δίκτυο ποδηλατόδρομων
· Διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης
· Ηλεκτροφωτισμός
Κοινωνική Πολιτική
· Σχολική στέγη
· Παιδικές χαρές
· Αθλητισμός
· Πρόνοια-ενίσχυση ευπαθών ομάδων
· Έργα προσβασιμότητας
Περιβάλλον και ποιότητα ζωής
· Ενεργειακός και βιοκλιματικός σχεδιασμός
· Αναπλάσεις πάρκων
Καθαριότητα
· Ανακύκλωση συσκευασιών
· Διαχείριση αστικών απορριμμάτων
Η αναλυτική παρουσίαση των έργων: ΕΔΩ
Στη διάρκεια της συνέντευξης έγινε ειδική αναφορά στην κυκλοφοριακή θωράκιση του ιστορικού-εμπορικού κέντρου, κατά την οποία επισημάνθηκαν οι ακόλουθες παρεμβάσεις:
Θεσσαλονίκη 2030-Βασικές στρατηγικές ανάπτυξης
· Ολοκληρωμένο και ανθεκτικό σύστημα αστικής κινητικότητας
· Διασφάλιση πρόσβασης χωρίς αποκλεισμούς
· Βελτίωση ασφάλειας με μείωση ατυχημάτων και κυκλοφοριακής συμφόρησης
· Μείωση αέριας ρύπανσης και θορύβου
· Βελτίωση αποδοτικότητας και μείωση του κόστους μεταφοράς ανθρώπων και φορτίων στην πόλη
· Αναβάθμιση ποιότητας αστικού περιβάλλοντος και αστικού σχεδιασμού
· Προώθηση μη μηχανοκίνητης μετακίνησης και πολυτροπικά δίκτυα μεταφορών
Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας 2023: Πεζοδρομήσεις, οδοί ήπιας κυκλοφορίας, μονοδρομήσεις-αμφιδρομήσεις, άρσεις περιορισμών διέλευσης, διαμορφώσεις κόμβων, διανοίξεις οδών, επεκτάσεις ποδηλατόδρομου, διαδρομές πεζών, έξυπνες διαβάσεις, τουριστικές διαδρομές, συστήματα διαμοιρασμού ηλεκτρικών ποδηλάτων, αστικές διανομές
Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας 2028: Δημόσιες συγκοινωνίες (Μετρό-αναδιάρθρωση δρομολογίων ΟΑΣΘ), πεζοδρομήσεις (σταδιακός αποκλεισμός κέντρου), οδοί ήπιας κυκλοφορίας, μονοδρομήσεις-αμφιδρομήσεις, άρσεις περιορισμών διέλευσης, διαμορφώσεις κόμβων, διανοίξεις οδών, επεκτάσεις ποδηλατόδρομου, διαδρομές πεζών,έξυπνες διαβάσεις, τουριστικές διαδρομές, συστήματα διαμοιρασμού ηλεκτρικών ποδηλάτων, αστικές διανομές
Στάθμευση: Αξιοποίηση διαθέσιμων υφιστάμενων χώρων RARK KAI RIDE, επέκταση Thesi, απαγορεύσεις στάθμευσης
Αναπλάσεις, ζώνες χαμηλής κυκλοφορίας και προσβάσεις
ΤΑΧΙ
Ν.4530/2018 – Μεταβίβαση αρμοδιότητας στον ΟΣΕΘ:
55 χώροι στάσης-στάθμευσης (πιάτσες)
Διατήρηση 41
Κατάργηση 11
Επαναξιολόγηση 3
Νέες προτάσεις 2
Λειτουργική αναβάθμιση οδικού δικτύου και πεζοδρόμων με εγκατάσταση αποτρεπτικών εμποδίων
Κανονισμός λειτουργίας πεζοδρόμων (Εγκρίσεις: 1712/2016 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, 3703/2017 Απόφαση συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης)
Ειδικές θέσεις στάθμευσης
Όσον αφορά το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης (υπ’ αριθμ. 57/19-12-2018 απόφαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Ενότητας Θεσσαλονίκης, ΦΕΚ 6178/Β΄/31-12-2018) που εφαρμόζεται από την 1η Μαρτίου 2019 προβλέπονται τα εξής:
· Επιτρέπεται σε όλο τον Δήμο Θεσσαλονίκης η φορτοεκφόρτωση φορτηγών οχημάτων ωφέλιμου φορτίου μέχρι 8 τόνων κατά τις εξής μέρες και ώρες: Δευτέρα έως Παρασκευή από 20.30 έως 08.30 της επομένης και τα Σαββατοκύριακα από 17.00 του Σαββάτου έως 08.30 της Δευτέρας. Τις αργίες η τροφοδοσία θα γίνεται ελεύθερα
· Επιτρέπεται σε όλο τον Δήμο Θεσσαλονίκης η φορτοεκφόρτωση ανεξαρτήτως ωραρίου και μόνο στις ειδικά διαμορφωμένες θέσεις φορτοεκφόρτωσης οχημάτων ωφέλιμου φορτίου μέχρι 1,5 τόνου
· Ειδικότερα, στο ιστορικό κέντρο της πόλης που περικλείεται μεταξύ των οδών Αγ. Δημητρίου, Καραολή και Δημητρίου, Δωδεκανήσου, Σαλαμίνος, Κουντουριώτη, Λεωφ. Νίκης, Ν. Γερμανού, Αγγελάκη, Εθν. Αμύνης και Αγ. Δημητρίου (με εξαίρεση την Αγ. Δημητρίου), απαγορεύεται η διέλευση φορτηγών οχημάτων -εκτός ωραρίου- άνω του 1,5 τόνου (υπ’ αρ. 2530/17-5-2017 Απόφαση Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ΦΕΚ 1861/Β΄/26-5-2017)
· Για τις ειδικές λωρίδες λεωφορείων, εξακολουθεί να ισχύει η απαγόρευση φορτοεκφόρτωσης κατά τις ώρες λειτουργίας τους
· Για τους περισσότερους πεζόδρομους του ιστορικού κέντρου το ωράριο φορτοεκφόρτωσης ισχύει από τις 06.30 έως τις 08.30. Έχει τοποθετηθεί ειδική σήμανση σε κάθε πεζόδρομο, σύμφωνα με το γενικό κανονισμό λειτουργίας πεζοδρόμων
· Στις παραδοσιακές αγορές Καπάνι και Βατικιώτη το ωράριο φορτοεκφόρτωσης ισχύει από τις 02.30 έως τις 08.30
Το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης ΕΔΩ
Αναφορικά με ορισμένες ενστάσεις σχετικά με τον καθορισμό του νέου ωραρίου, επισημαίνεται ότι προηγήθηκε μια περίοδος διαβουλεύσεων, αρχής γενομένης από τις 30 Απριλίου του 2015 και ακολούθως στις 3 Φεβρουαρίου του 2016, αμφότερες με πρωτοβουλία του Αντιδημάρχου Θανάση Παππά, ενώ στις 24 Μαρτίου του 2016, με ενέργειες της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής (ΕΠΖ) προσκλήθηκαν οι ενδιαφερόμενοι εκπρόσωποι των φορέων και συγκλήθηκε ανάλογη διαβούλευση, προκειμένου να σταλεί η σχετική εισήγηση προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 25-4-2016 για την τελική έκδοση της απόφασης.
Ακολούθησαν η έγκριση για εφαρμογή του νέου ωραρίου φορτοεκφορτώσεων στο Δήμο Θεσσαλονίκης, ενώ για να κατακυρωθούν οι παραπάνω και για την έκδοση ΦΕΚ κατόπιν έγκρισης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, εκδόθηκε νέα Απόφαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Ενότητας Θεσσαλονίκης – με ευρύτερη συναίνεση – με την οποία καθορίστηκε το νέο ωράριο για την τροφοδοσία των επιχειρήσεων, υπεραγορών και λοιπών καταστημάτων, συμπεριλαμβανομένων των πεζοδρόμων.
Τέλος, σε ό,τι αφορά την τοποθέτηση ελαστικών στυλίσκων (πασαλάκια), μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί οι ακόλουθες παρεμβάσεις:
Α. Διαχωρισμός αντίθετων κατευθύνσεων κυκλοφορίας σε οκτώ οδούς:
· Ερμού (από Βενιζέλου έως Κ. Ντηλ)
· Λ. Σοφού(από Δωδεκανήσου έως Φράγκων)
· Οδός Καραολή και Δημητρίου (από πλατεία Αντιγονιδών έως Εγνατία)
· Οδός Αντιγονιδών (από πλατεία Αντιγονιδών έως Εγνατία)
· Μ. Μπότσαρη (από Β. Όλγας έως Κ. Καραμανλή)
· Γρηγ. Λαμπράκη (από Τριπτολέμου έως Πολυβίου)
· Π. Συνδίκα (από Βασ. Όλγας έως Δελφών)
· Ν. Ζέρβα (από Βασ. Γεωργίου έως Αμαλίας)
Β. Διαχωρισμός λεωφορειολωρίδων από την υπόλοιπη κυκλοφορία σε 2 οδούς:
· Μητροπόλεως (από Αριστοτέλους έως Π. Μελά)
· Λεωφόρος Στρατού (από Ν. Ζέρβα έως Κωνσταντινουπόλεως)
Παράλληλα, προγραμματίζεται η ολοκλήρωση της λεωφορειολωρίδας στο υπόλοιπο τμήμα της οδού Μητροπόλεως (από Βενιζέλου έως Αριστοτέλους) και της οδού Αλ. Παπαναστασίου.
Στη συνέντευξη Τύπου παρεστησαν ο Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Χρήστος Μπουλούμπασης και ο εκπρόσωπος της υποδιεύθυνσης Τροχαίας, Σταμάτης Ρήγας, ο βοηθός Γενικού Αστυνομικού Διευθυντή Θεσσαλονίκης, υποστράτηγος Παναγιώτης Ντζιοβάρας, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, ο εκπρόσωπος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Ρούλης Εδιάρογλου, ο εκπρόσωπος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μακάριος Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Θεσσαλονίκης «Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης, ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Διοίκησης Θεσσαλονίκης, Αχιλλέας Αρκαλάκης, ο εκπρόσωπος της Ελληνικής Εταιρίας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, Δημήτρης Παπασωτηρίου, οι εκπρόσωποι της Ένωσης Πεζών Θεσσαλονίκης, Αντώνης Καράγιωργας και Γρηγόρης Μαυράκης, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες του Δήμου Θεσσαλονίκης
No comments:
Post a Comment