Monday, February 11, 2019

ΣΤΟΝ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΔΙΟΡΑΜΑΤΩΝ

«Ήδη έχουν περάσει πάνω από 20 χρόνια και το ταξίδι που διάλεξα μόνος συνεχίζεται…»

Έτσι ολοκλήρωσε την συνέντευξη μας, ο Θεολόγος Παναγιωτίδης.  Ένας καλλιτέχνης που πριν από είκοσι χρόνια, επέλεξε να βουτήξει στον μικροσκοπικό κόσμο των διοραμάτων, φτιάχνοντας καρνάγια, συνεργεία αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών, δωμάτια καλλιτεχνών και άλλα πολλά. Δεν βγήκε ποτέ από αυτόν τον μικροσκοπικό  κόσμο.  Από τα διοράματα πέρασε στα καράβια, στα περίπτερα, στα σπίτια, σε λιμάνια ολόκληρα.  Σε πόλεις παραμυθένιες.  Μέσα στον κόσμο αυτό, εκφράζεται καλλιτεχνικά μέχρι σήμερα.
«Ήταν στα  μέσα της δεκαετίας του 90,  όταν έτυχε να δω κάποιες κατασκευές που τις ονόμαζαν «Διοράματα»» λέει και συνεχίζει: « Δηλαδή τρισδιάστατα ξύλινα κουτιά, σαν μακέτες, μικρές αναπαραστάσεις από γκαράζ αυτοκινήτων, ατελιέ ζωγράφου κ.ά. Μού άρεσαν και μου ξύπνησαν το ενδιαφέρον να ασχοληθώ με κάτι παρόμοιο. Άρχισα να κατασκευάζω τα δικά μου «Διοράματα», με ποικίλα θέματα και αναπαραστάσεις χώρων που με ενδιέφεραν. Δειγματίζοντάς τα, άρεσαν ιδιαίτερα. Έτσι  κατάφερα να τα προωθήσω σε καταστήματα και γκαλερί. Αυτή ήταν η αρχή. Αργότερα, τέλη της δεκαετίας του 90, βλέποντας σε γκαλερί της πόλης μας ( ΖΜ) κάποια καράβια φτιαγμένα με ξύλα, κυρίως επιτοίχια, μου δημιούργησαν την επιθυμία να φτιάξω κι εγώ τα δικά μου.Έχω ασχοληθεί και με την κατασκευή ξύλινων περιπτέρων, εμπνευσμένων από τις παλαιότερες δεκαετίες, κυρίως του 60 και του 70».


Τα περίπτερα αυτά μπορεί να κανείς να δει και να αγοράσει στο Μουσείο Μπενάκηαλλά και αλλού.  Παρ όλες τις περιπλανήσεις στον μικρόκοσμο των διοραμάτων και των άλλων κατασκευών, ο Θεολόγος, αναλώνει το μεγαλύτερο μέρος της καλλιτεχνικής δημιουργίας του στα καράβια.  «Επιμένω στα καράβια, από τη μια  γιατί η ζήτηση είναι πολύ μεγαλύτερη, όμως παράλληλα, μου αρέσουν κι εμένα προσωπικά. Δεν βαριέμαι να τα φτιάχνω, καθώς πάντα υπάρχουν στοιχεία που ανακαλύπτεις. Πρωτότυποι νέοι συνδυασμοί χρωμάτων, νέες φόρμες και σχήματα. Έτσι κανένα τους δεν είναι όμοιο με άλλο. Αγαπημένο στάδιο  κατά την κατασκευή τους, αλλά και το πιο δύσκολο και απαιτητικό, είναι ο χρωματισμός τους. Η αρμονία στα χρώματα είναι αυτό που ολοκληρώνει το έργο. Η έμπνευση έρχεται με τον συνεχή πειραματισμό και προκύπτει σε ζωντανό χρόνο, αντλούμενη από τις παραστάσεις και τα προσωπικά βιώματα» εξηγεί.


«Ως προς το κοινό που έχει αγκαλιάσει τα έργα μου, επειδή δεν τα πουλάω απευθείας αλλά κυρίως μέσω  καταστημάτων και γκαλερί, δεν έχω προσωπική επαφή και δεν το γνωρίζω» λέει και συνεχίζει: «Ωστόσο είναι σίγουρο ότι είναι άνθρωποι από διάφορες χώρες του κόσμου, καθώς τα έργα μου πωλούνται στα νησιά. Επίσης έργα μου, πωλούνται στο Βέλγιο και στην Γαλλία. Στην Ελλάδα θα τα βρει κανείς σε καταστήματα με είδη διακόσμησης και γκαλερί. Κυρίως σε νησιά, Αθήνα και Θεσσαλονίκη».
Το ταξίδι του Θεολόγου, μέσα στον μικρόκοσμο των διοραμάτων και των κατασκευών συνεχίζεται. Τι δεν έχει καταφέρει να φτιάξει μέχρι τώρα; «Πολλά. Δεν σταματάει ποτέ ο νους να φαντάζεται. Και πάντα ελπίζω στο μέλλον να βρω χρόνο γι’ αυτά» απαντά.


Όσον αφορά τις απογοητεύσεις και την ικανοποίηση που νιώθει δημιουργώντας, λέει:  «Δεν μπορώ να πω πως έχω απογοητευτεί από κάτι.  Ικανοποίηση έχω λάβει μεγάλη. Η ζεστή αποδοχή από τον κόσμο, από ανθρώπους ανεξαρτήτου ηλικίας, εθνικότητας, κοινωνικής τάξης με κάνει ιδιαίτερα χαρούμενο, μου δίνει κίνητρο να δίνω πάντα κάτι περισσότερο. Ήδη έχουν περάσει πάνω από 20 χρόνια και το ταξίδι που διάλεξα μόνος συνεχίζεται…»ΜΑΧΗ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΟΥ

No comments:

Post a Comment