Εντός του τελικού χρονοδιαγράμματος θα ολοκληρωθούν οι εργασίες για την επέκταση του διαδρόμου προσγειώσεων – απογειώσεων 10/28 του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, στο τέλος του Μαρτίου, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι ο διάδρομος θα αρχίσει να χρησιμοποιείται άμεσα.
Τον επόμενο μήνα, δηλωνει η επικεφαλής της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Μακεδονίας, Ιωάννα Ευσταθοπούλου, εντός του τελευταίου συμβατικού χρονοδιαγράμματος, θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στο διάδρομο.
Ωστόσο, χρήση του ολοκληρωμένου διαδρόμου δεν θα μπορεί να γίνει άμεσα, αφού θα χρειαστούν όχι κατασκευαστικοί, αλλά λειτουργικοί έλεγχοι. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο διάδρομος θα πρέπει για λόγους ασφάλειας κυρίως να ελεγχθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Όπως τόνιζαν στελέχη της ΥΠΑ ο χρόνος παράδοσης (ολοκλήρωσης δηλαδή των ελέγχων) δεν μπορεί να προσδιοριστεί αυτή τη χρονική στιγμή. Θα γίνουν προσπάθειες, ώστε να μην καθυστερήσει, όμως κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει πόσο θα διαρκέσουν. Το διάστημα, όπως είπαν τα ίδια στελέχη, δεν είναι μεγάλο, αλλά οι έλεγχοι είναι απολύτως αναγκαίοι, αφού ο διάδρομος πρέπει να πάρει διεθνή πιστοποίηση και μετά να χρησιμοποιείται.
Η λειτουργία του διαδρόμου 10/28, εκτός από την επίλυση όλων των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν με το κλείσιμό του στη λειτουργία του αεροδρομίου, αποτελεί και το όχημα για τη μετατροπή στην πράξη του αερολιμένα σε διεθνή. Θα δώσει τη δυνατότητα για υπερατλαντικές πτήσεις, καθώς αυξήθηκε το μήκος του διαδρόμου κατά 1 χλμ. κι έτσι ακόμη μεγαλύτερα αεροσκάφη θα μπορούν να προσγειώνονται και να απογειώνονται από τη Θεσσαλονίκη.
Ο διάδρομος και κατ' επέκταση το αεροδρόμιο πλέον θα μπορεί να εξυπηρετεί το 89,6% των υφισταμένων τύπων αεροσκαφών, όταν σήμερα μπορεί να εξυπηρετεί το 22,6%.
Τον επόμενο μήνα, δηλωνει η επικεφαλής της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Μακεδονίας, Ιωάννα Ευσταθοπούλου, εντός του τελευταίου συμβατικού χρονοδιαγράμματος, θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στο διάδρομο.
Ωστόσο, χρήση του ολοκληρωμένου διαδρόμου δεν θα μπορεί να γίνει άμεσα, αφού θα χρειαστούν όχι κατασκευαστικοί, αλλά λειτουργικοί έλεγχοι. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο διάδρομος θα πρέπει για λόγους ασφάλειας κυρίως να ελεγχθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Όπως τόνιζαν στελέχη της ΥΠΑ ο χρόνος παράδοσης (ολοκλήρωσης δηλαδή των ελέγχων) δεν μπορεί να προσδιοριστεί αυτή τη χρονική στιγμή. Θα γίνουν προσπάθειες, ώστε να μην καθυστερήσει, όμως κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει πόσο θα διαρκέσουν. Το διάστημα, όπως είπαν τα ίδια στελέχη, δεν είναι μεγάλο, αλλά οι έλεγχοι είναι απολύτως αναγκαίοι, αφού ο διάδρομος πρέπει να πάρει διεθνή πιστοποίηση και μετά να χρησιμοποιείται.
Η λειτουργία του διαδρόμου 10/28, εκτός από την επίλυση όλων των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν με το κλείσιμό του στη λειτουργία του αεροδρομίου, αποτελεί και το όχημα για τη μετατροπή στην πράξη του αερολιμένα σε διεθνή. Θα δώσει τη δυνατότητα για υπερατλαντικές πτήσεις, καθώς αυξήθηκε το μήκος του διαδρόμου κατά 1 χλμ. κι έτσι ακόμη μεγαλύτερα αεροσκάφη θα μπορούν να προσγειώνονται και να απογειώνονται από τη Θεσσαλονίκη.
Ο διάδρομος και κατ' επέκταση το αεροδρόμιο πλέον θα μπορεί να εξυπηρετεί το 89,6% των υφισταμένων τύπων αεροσκαφών, όταν σήμερα μπορεί να εξυπηρετεί το 22,6%.
No comments:
Post a Comment