ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Thursday, February 28, 2019

Ημερίδα «Το προφίλ των πόλεων στην ψηφιακή εποχή»

Η Ημερίδα με θέμα «Το προφίλ των πόλεων στην ψηφιακή εποχή» που   συνδιοργάνωσαν το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης και το ACT – American College of Thessaloniki, μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2019, στην αίθουσα Μανόλης Αναγνωστάκης του Δημαρχείου.
 Το πρώτο σκέλος της εκδήλωσης αφορούσε την ενημέρωση όλων όσοι σχετίζονται με τον τουρισμό για τη στρατηγική που ακολουθούν μεγάλες πόλεις από Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Ανταρκτική, όπως παρουσιάστηκαν στο συνέδριο Digital Tourism, που πραγματοποιήθηκε στο Ελσίνκι της Φινλανδίας και όπου συμμετείχε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, πριν από τέσσερεις μήνες. Όπως τόνισε ο Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρος Πέγκας «Το μέλλον είναι ολοκληρωτικά ψηφιακό και η Θεσσαλονίκη θα πρέπει από εδώ και εμπρός να διαμορφώσει ανάλογα τη νέα στρατηγική της. Για να γίνει αυτό απαιτείται αναπροσαρμογή της νομοθεσίας που να επιτρέπει σε δήμους – πόλεις την ψηφιακή προβολή τους».
Το στέλεχος του τμήματος Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, Αναστασία Καραχισαρλή, στην παρουσίαση που ακολούθησε τόνισε: «Ο τρόπος που ο κόσμος ταξιδεύει, αλλάζει συνεχώς όσον αφορά στο τι θέλει να ζήσει, πού θέλει να πάει, πώς σχεδιάζει τα ταξίδια του και πως αναζητάει τους προορισμούς. Έχοντας αυτό υπόψη, είναι σημαντικό για τη Θεσσαλονίκη να παραμένει ενήμερη και να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά. Όλες οι ευρωπαϊκές πόλεις δίνουν βαρύτητα στον κοινό χαρακτήρα του ψηφιακού οικοσυστήματος. Ζούμε σε έναν πλήρως ψηφιακό κόσμο που σημαίνει ότι όλα όσα κάνουμε πρέπει να είναι ψηφιακά, όχι μόνο για την καλύτερη επικοινωνία του brand και την προώθηση του προορισμού, αλλά και για την μεγιστοποίηση της εμπειρίας του επισκέπτη».
Όπως προέκυψε από τις εργασίες της Ημερίδας, η σημασία της χρήσης των δεδομένων είναι ουσιαστική, αλλά το βασικό σκέλος της σημερινής ψηφιακής στρατηγικής είναι τα ανοιχτά δεδομένα, τα οποία συγκεντρώνουν χιλιάδες πληροφορίες από διαφορετικούς ανθρώπους με άλλα ενδιαφέροντα, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να διανεμηθούν ελεύθερα. Η συνεργασία, οι συμπράξεις και η σύμπνοια όλων των ενδιαφερόμενων μερών είναι απαραίτητες για να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή εμπειρία των επισκεπτών.
Τα αειφόρα ταξίδια ήταν το δεύτερο κοινό θέμα που βρέθηκε στο προσκήνιο των συζητήσεων και των παρουσιάσεων της εκδήλωσης, που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το κλειδί για την ανάπτυξη του κάθε προορισμού είναι να υιοθετήσει «πράσινη» συνείδηση σε πολλαπλά επίπεδα: Υποδομές, παροχές καταλυμάτων, αεροδρόμια, ενέργεια. Ακολουθώντας τη νέα τάση που θέλει τους προορισμούς να «ακούνε» τη φωνή των πολιτών, το ACT παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε τον Ιούνιο του 2018, σχετικά με την ικανοποίηση πολιτών και τουριστών της Θεσσαλονίκης από το παραλιακό μέτωπο. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2018 στη διάρκεια δύο εβδομάδων και σε καθαρό δείγμα 600 ατόμων. Η συντριπτική πλειοψηφία ήταν κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, ενώ απάντησαν και επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας (12%), καθώς και ξένοι τουρίστες (5%).
Η έρευνα που παρουσιάστηκε από τον Δρ. Νίκο Χουρβουλιάδη, διευθυντή του Business School του ACT, εστίασε σε τρεις τομείς: Την ασφάλεια, την καθαριότητα και τη σήμανση της περιοχής.
Πιο συγκεκριμένα
  • Με άριστα το 5 η Νέα Παραλία πήρε τον υψηλότερο βαθμό στην ασφάλεια (3,83) και τον χαμηλότερο στην πληροφόρηση/σήμανση (3,23). Στην καθαριότητα βαθμολογήθηκε με 3,54
  • Οκτώ στους δέκα συμμετέχοντες δήλωσαν ότι την επισκέπτονται τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα
  • Οι έξι από τους δέκα χρήστες είναι ηλικίας έως 30 ετών
  • Σχεδόν όλοι οι Θεσσαλονικείς που συμμετείχαν στην έρευνα (95%) δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν τη Νέα Παραλία για βόλτα, άθληση και ποδηλασία
  • Ως προς την αξιοποίηση των περιπτέρων, οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι επιθυμούν χρήσεις που έχουν σχέση με την τέχνη (37%)
  • Το 25% δήλωσε θετικά διακείμενο στην αξιοποίηση των περιπτέρων της Νέας Παραλίας για εκθέσεις/τέχνη, υπηρεσίες εστίασης (καφέ/φαγητό) και άλλες επαγγελματικές χρήσεις
  • Το 18% ζήτησε να χρησιμοποιηθούν τα περίπτερα αποκλειστικά για την ανάπτυξη καταστημάτων εστίασης
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κ. Χουρβουλιάδης, υπογράμμισε ότι ο βαθμός ικανοποίησης των Θεσσαλονικέων είναι χαμηλότερος από τον αντίστοιχο των Ελλήνων και ξένων επισκεπτών, ωστόσο κινείται σε φυσιολογικά επίπεδα. Η μικρή συμμετοχή στο δείγμα των ξένων επισκεπτών ενδεχομένως να δείχνει ότι η Νέα Παραλία δεν είναι, ακόμη, αρκετά γνωστή σε αυτό το κοινό. Ο ίδιος εξέφρασε την ελπίδα η να επαναληφθεί και στο μέλλον η συγκεκριμένη έρευνα, προκειμένου να ληφθούν νέα δείγματα και να εξαχθούν πιο ισχυρά συμπεράσματα για τη Νέα Παραλία και τη χρήση της.

No comments:

Post a Comment