ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Tuesday, March 1, 2016


Η ιστορία της Swatch



 
  
Ελβετική ωρολογοποιία, που έφερε επανάσταση στον κλάδο με τα φθηνά και μοδάτα ρολόγια της. Ιδρύθηκε το 1983 από τον αμερικανολιβανέζο επιχειρηματία Νίκολας Χάγιεκ και προήλθε από τη συγχώνευση δύο εταιρειών, της ASUAG (Longines) και της SSIH (Omega και Tissot). Ο τίτλος της εταιρείας προέρχεται από τη σύντμηση των λέξεων Second Watch (Δεύτερο Ρολόι) και όχι όπως πιστεύεται από τη σύντμηση των λέξεων Swiss Watch (Ελβετικό Ρολόι).
Τη δεκαετία του '70 η ελβετική ωρολογοποιία (ένας από τους τρεις πυλώνες της ελβετικής οικονομίας μαζί με τις σοκολάτες και τις τράπεζες) δέχθηκε σφοδρή επίθεση από ιαπωνικές εταιρείες, όπως η Seiko. Οι γιαπωνέζοι εκμεταλλεύθηκαν το φθηνό εργατικό κόστος και τις ηλεκτρονικές εφαρμογές (κουάρτζ) για να κερδίσουν μεγάλα μερίδια στην αγορά σε σχέση με τους απογόνους του Γουλιέλμου Τέλλου, που παρέμειναν πιστοί στο ακριβό και μεσαίας τιμής μηχανικό ρολόι με υψηλά κόστη.
Με επιθετικό μάρκετινγκ, ευφάνταστη διαφήμιση και πρωτοποριακό σχεδιασμό, η Swatch κατόρθωσε να ξαναδώσει τη χαμένη αίγλη στην ελβετική ωρολογοποιία και σημαντικά μερίδια στην αγορά. Μεγάλο ρόλο έπαιξε η κάθετη πτώση του κόστους κατά 80% σε σχέση με τα συμβατικά ρολόγια, χάρις στην πλήρως αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής και τη μείωση των εξαρτημάτων ενός ρολογιού από 91 σε 51.
Την 1η Μαρτίου 1983 η εταιρεία λάνσαρε τα πρώτα 12 μοντέλα της στην παγκόσμια αγορά, με τιμές που δεν ξεπερνούσαν τα 30 ευρώ. Η υποδοχή από τους νέους ανθρώπους ήταν άνευ προηγουμένου. Πολλοί δεν έμεναν μόνο στην αγορά ενός ρολογιού, αλλά αγόραζαν όλη τη σειρά, καθιστώντας τα swatch συλλεκτικά αντικείμενα. Στο τέλος του χρόνου οι πωλήσεις ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο τεμάχια, ενώ την επόμενη χρονιά υπερδιπλασιάστηκαν. Σήμερα, η Swatch, με μερίδιο 25%, τζίρο 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (2003) και 20.000 εργαζόμενους, κατέχει την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά ρολογιών.
Η Swatch, εκτός από τα φθηνά ρολόγια, έχει στο χαρτοφυλάκιό της ακριβές και μεσαίου βεληνεκούς φίρμες (Breguet, Omega, Longines, Tissot, Calvin Klein και Certina), εταιρείες μικροηλεκτρονικών ειδών και σχολή ωρολογοποιίας στο Νιου Τζέρσεϋ των ΗΠΑ. Το 1994 δημιούργησε μαζί με τη Mercedes το «αυτοκίνητο τσέπης» Smart, αλλά σήμερα έχει αποσυρθεί από την κοινή τους επιχείρηση.
Το 1998 μαζί με τον γκουρού της πληροφορικής Νίκολας Νεγκροπόντε παρουσίασαν μία σειρά ρολογιών που μετρούσαν τον χρόνο όχι με τον συμβατικό τρόπο (ώρες, λεπτά, δευτερόλεπτα). Χωρίζοντας το 24ωρο σε 1.000 μέρη (beats), δημιούργησαν τον λεγόμενο «Χρόνο του Ίντερνετ», που επιτρέπει στους χρήστες του Διαδικτύου να αποφύγουν τον σκόπελο της μετατροπής των τοπικών ωρών και να συντονίσουν ευκολότερα τα ραντεβού τους.


No comments:

Post a Comment