ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Wednesday, March 23, 2016

H ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΖΩΝΗ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

 από Άννη Καρολίδου


Την παραχώρηση της παραλιακής ζώνης διεκδικεί από το ΤΑΙΠΕΔ ο δήμος Καλαμαριάς, που πληρώνει τη συντήρηση χωρίς να μπορεί να παρέμβει με αναπλάσεις.
Ο δήμος Καλαμαριάς έχει εντός των ορίων του μία παραλιακή ζώνη μήκους 5,5 χλμ. - από τα δυτικό άκρο της οδού Θ. Σοφούλη μέχρι τη Σχολή Δικαστών- στην οποία δεν έχει δικαίωμα παρέμβασης, ούτε καν για να κάνει βελτιωτικές αναπλάσεις και από την οποία "εισπράττει" μόνο σημαντικό κόστος καθαρισμού και συντήρησης.
Η δημοτική αρχή ζητεί για μία ακόμη φορά, με απόφαση που έλαβε το δημοτικό συμβούλιο το φετινό Ιανουάριο, την παραχώρηση της παραλιακής ζώνης συμπεριλαμβανομένης της Μαρίνας Αρετσούς. Μάλιστα αρχές Μαρτίου αντιπροσωπεία του Δήμου συναντήθηκε στην Αθήνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλα και μετέφερε το συγκεκριμένο αίτημα.
"Η αρχική αντίδραση από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ ήταν θετική και ζητήθηκε από το Ταμείο να προχωρήσει ο Δήμος σε μία ακριβή καταγραφή των ιδιοκτησιών και του καθεστώτος που υπάρχει σε αυτή τη μεγάλη έκταση. Πιστεύουμε ότι η Καλαμαριά θα ωφεληθεί εάν εφαρμοστεί και στη πόλη μας το μοντέλο παραχώρησης που υϊοθετήθηκε στη περίπτωση του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ήδη οι υπηρεσίες του Δήμου άρχισαν την προσπάθεια καταγραφής της υπάρχουσας κατάστασης που είναι όμως πολύ περιπλεγμένη", εξήγησε ο κ. Παναγιώτης Θεοδοσιάδης, αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών-Πολιτικής Προστασίας και Περιβάλλοντος.
Σήμερα, στην Καλαμαριά υπάρχει ένα απίστευτο μωσαϊκό από ιδιοκτησίες που ανήκουν σε διαφορετικούς φορείς κι από καταπατήσεις, ένα καθεστώς που πρέπει να τακτοποιηθεί στο πλαίσιο του αναθεωρημένου Γ.Π.Σ του Δήμου, που προβλέπει ανάπτυξη με πολύ ξεκάθαρο περιβαλλοντικό πρόσημο.
"Ο Δήμος εισπράττει μόνο τα παράπονα των πολιτών για μία περιοχή που ούτε του ανήκει ούτε έχει δικαίωμα παρεμβάσεων. Θέλουμε να παραχωρηθεί η παραλιακή ζώνη στο Δήμο, για προχωρήσουμε σε αναπλάσεις προς όφελος της Καλαμαριάς αλλά και ευρύτερα του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης".
Όπως έχει η κατάσταση, κάποιοι χώροι έχουν παραχωρηθεί σε ναυτικούς ομίλους, όπως στις περιπτώσεις του Ν.Ο.Θ. και του ΝΑ.Ο.Κ., του σωματείου Άγιος Γεώργιος. Να σημειωθεί ότι η Βάση των Ναυτοπροσκόπων, κάποτε αποτελούσε μέρος του Κόδρα όπως άλλωστε και το Κυβερνείο, ενώ το πρώην στρατόπεδο αποτελεί μία μπλεγμένη ιδιοκτησιακά υπόθεση(η ΕΤΑΔ έχει 270 στρέμματα, 40 έχει ο Δήμος και 60 έχουν ιδιώτες), που σε σταθερή βάση καταπατείται, ενώ το υπουργείο Πολιτισμού δεν κάνει το παραμικρό για την αποκατάσταση των χαρακτηρισμένων κτιρίων.
Στην ΕΤΑΔ ανήκει η Μαρίνα Αρετσούς, ενώ η πλαζ του ΕΟΤ και το δημοτικό αναψυκτήριο (ο παλιός "Ιππόκαμπος" και τώρα "Remezzo") είναι ιδιοκτησίας του ΕΟΤ που τα είχε παραχωρήσει στο Δήμο να τα διαχειριστεί με συμβάσεις που έληξαν το 2013 και δεν έχουν ανανεωθεί.
"Τα κτίρια τόσο στην πλαζ, όπως και του αναψυκτηρίου έχουν υποβαθμιστεί με την πάροδο του χρόνου. Πρέπει να γίνουν έργα αλλά ο Δήμος, εάν δεν παραχωρηθούν αυτά τα ακίνητα, δεν μπορεί να επέμβει", υπογράμμισε ο κ. Θεοδοσιάδης.
Παρά την πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ να παραχωρήσει σε ιδιώτη την Μαρίνα Αρετσούς, όπως πρόσφατα έγραψε η Voria.gr, ο Δήμος τη διεκδικεί, ενώ έχει προβλέψει στο Γ.Π.Σ. τη δημιουργία τουριστικής μαρίνας στη Μίκρα, αλλά και αλιευτικό καταφύγιο στο λιμανάκι της Κρήνης, περίπου κάτω από τη "Ρέμβη".
Για να αξιοποιηθεί αυτό το μεγάλο φυσικό πλεονέκτημα της Καλαμαριάς, η μεγάλη παραλιακή της ζώνη, ο Δήμος θα επιμείνει στην παραχώρησή της.
Ο Δήμος Καλαμαριάς, με τα έργα επέκτασης του μετρό, αποκτά ένα ακόμη ισχυρό επιχείρημα για να επιλυθούν τα χρονίζοντα ζητήματα που αναζητούν λύση εδώ και χρόνια.
Έτσι αναζητεί τρόπους για να χρηματοδοτηθεί το αδιάνοικτο τμήμα της οδού Πόντου καθώς για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων απαιτούνται περίπου επιπλέον 13 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η Αττικό Μετρό Α.Ε. διαθέτει 18 εκατ. ευρώ για να εκτελεστούν οι απαλλοτριώσεις στα σημεία των εργοταξίων της, ενώ επιπλέον 16 εκατ. ευρώ εξασφάλισε ο Δήμος από επιχορήγηση του υπ. Εσωτερικών.
Ο Δήμος υποστηρίζει ότι η Πόντου είναι δρόμος υπερτοπικής σημασίας και γι' αυτό το υπόλοιπο των απαλλοτριώσεων θα πρέπει να καλυφθεί από πόρους του δημοσίου, όπως έγινε με την οδό Λαγκαδά.


No comments:

Post a Comment