ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Friday, May 30, 2014

KΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης καταπλέει στις 7 σήμερα το πρωί το κρουαζιερόπλοιο Golden Iris (με σημαία Παναμά), προερχόμενο από τον Βόλο.

Το πλοίο θα παραμείνει στην πόλη μέχρι τις 4 το απόγευμα, οπότε θα αναχωρήσει για τη Σάμο. Μεταφέρει 820 επιβάτες από το Ισραήλ, οι οποίοι θα ξεναγηθούν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και θα επισκεφθούν την αγορά.
Ήδη, ο αρχικός προγραμματισμός γιατιςαφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη έχει ανατραπεί, αφού πλέον προβλέπεται να καταπλεύσουν τη φετινή σεζόν τουλάχιστον 30 πλοία, έναντι των 25 που ήταν αρχικώς προγραμματισμένα. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, ο αριθμός αυτός να αυξηθεί ακόμη περισσότερο, αφού υπάρχουν αφίξεις που γίνονται γνωστές την τελευταία στιγμή.
«Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει σημαντικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων στη βορειοανατολική Μεσόγειο», υποστηρίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ΑΕ, κ. Στέλιος Αγγελούδης. «Ο τουρισμός και η αγορά της πόλης έχουν πολλά να κερδίσουν απ’ αυτό: για να επιτευχθεί ο στόχος, ωστόσο, χρειάζεται συντονισμός, συστηματική και επίμονη δουλειά από όλους τους εμπλεκόμενους παράγοντες. Τα τελευταία χρόνια, η ΟΛΘ ΑΕ έχει ανταποκριθεί στο κομμάτι που της αναλογεί, μειώνοντας κατά πολύ τα τέλη ελλιμενισμού και πραγματοποιώντας επαφές με εταιρείες του κλάδου, με αποτέλεσμα να υπάρχει αύξηση στις αφίξεις».

Το φετινό πρόγραμμα
Σύμφωνα με τον μέχρι στιγμής προγραμματισμό, το 2014 αναμένεται να καταπλεύσουν στο λιμάνι της πόλης 30 κρουαζιερόπλοια, έναντι 18 το 2013 και 11 το 2012. Σε ό,τι αφορά, δε, τους επιβάτες, από 11.049 το 2010 η Θεσσαλονίκη προσήλκυσε πέρσι 14.700 επισκέπτες και 18 πλοία, ενώ φέτος αναμένονται περισσότεροι από 20.000 επιβάτες -στην πλειοψηφία τους Γερμανοί. Η πλειοψηφία εξ αυτών παραμένουν στην πόλη (70%), ενώ οι υπόλοιποι (30%) μετακινούνται προς γειτονικές περιοχές (Όλυμπος, Βεργίνα κοκ.). Και στις δύο περιπτώσεις, πάντως, η τοπική αγορά έχει να ωφεληθεί, αφού οι εκδρομές κλείνονται σε συνεργασία με πρακτορεία της Θεσσαλονίκης, ενώ όσοι παραμείνουν εντός των τειχών ξοδεύουν χρήματα σε καφέ, εστιατόρια, καταστήματα με αναμνηστικά, αλλά και για άλλες αγορές.
Τα ενδιαφέροντα όσων επιλέγουν να παραμείνουν στη Θεσσαλονίκη είναι η εστίαση, τα αξιοθέατα και οι μικρές αγορές, ενώ πραγματοποιούν δαπάνες της τάξεως των 60-100 ευρώ κατ’ άτομο.
Στην αλματώδη αύξηση των αφίξεων κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια έχουν συντελέσει οι γρήγορες διαδικασίες εισόδου-εξόδου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η πιστοποίηση των απαιτούμενων συστημάτων ασφαλείας, τα χαμηλά τέλη προσόρμισης και η πρώτη φιλική εικόνα της πόλης -μια σειρά, δηλαδή, από πρακτικά ζητήματα που έχει διευθετήσει ο Οργανισμός Λιμένος.
Σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη, για να επωφεληθεί περαιτέρω η Θεσσαλονίκη από την ανάπτυξη της βιομηχανίας τής κρουαζιέρας θα πρέπει, κατ’ αρχήν, να συνεργαστούν οι φορείς της πόλης (αυτοδιοίκηση, επιμελητήρια, τουριστικοί παράγοντες, βασικές υποδομές) στο πλαίσιο μιας μόνιμης «υπηρεσίας ενίσχυσης και υποστήριξης της κρουαζιέρας», την οποία θα συγκροτήσει ο δήμος. Στόχος είναι να καλλιεργηθούν, κατ’ αρχήν, οι επαφές με τις εταιρείες του κλάδου, ώστε να συμπεριλάβουν τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγιά τους, και εν συνεχεία να οργανωθούν όλες οι λεπτομέρειες για την προβολή της πόλης (συμμετοχή στις κατάλληλες εκθέσεις κοκ.) και την υποδοχή των τουριστών.

Στόχος να καταστεί η Θεσσαλονίκη «λιμάνι εκκίνησης»
Όπως εκτιμά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Στέλιος Αγγελούδης, η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει λιμάνι εκκίνησης (home port) για κρουαζιερόπλοια. Και μόνον η τροφοδοσία από την τοπική αγορά, ωστόσο, έχει θετικό αντίκτυπο, με δεδομένο ότι κάθε πλοίο μεταφέρει 1.500-2.000 επιβάτες.

No comments:

Post a Comment