Τετάρτη, 10 Αυγούστου 2016

















ΤΟ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ «ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΜΙΑΣ ΑΓΑΠΗΣ»
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3

Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 στα πλαίσια του αφιερώματος Αξέχαστα Κλασικά Ρομάντζα, παρουσιάζει τη Δευτέρα 15 Αυγούστου στις 21:30 στο θερινό σινεμά ΑΠΟΛΛΩΝ (Σαρανταπόρου 4, κάθετη στη Βασιλέως Γεωργίου, τηλ. 2310828642) το κλασικό ερωτικόδραμα του Ντέιβιντ Λιν Το φθινόπωρο μιας αγάπης (Βρετανία, 1949, έγχρωμη, 95'). Παίζουν: Αν Τοντ, Κλοντ Ρέινς, Τρέβορ Χάουαρντ. Aπό τις 21:00 ως τις 21:30 θα παρουσιαστεί το μουσικοθεατρικό δρώμενο “Παναγιά μου” σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Τριανταφύλλου, αφιερωμένο στην Παναγία λόγω της ημέρας. Παίζουν οι ηθοποιοί Αφροδίτη Αθανασιάδου και Εμμανουέλλα Κοντογιώργου. Συνοδεύουν οι τραγουδιστές Μαρία Φωτίου και Δημήτρης Κεχαγιάς και ο Αλέξανδρος Τριανταφύλλου με τη φυσαρμόνικά του. Μετά το δρώμενο θα ακολουθήσει η προβολή της ταινίας στις 21:30.

Η συνδιοργάνωση και καλλιτεχνική επιμέλεια γίνονται από το ΚΕΜΕΣ. Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, του οποίου έντυπη ανάλυση θα διανεμηθεί στους θεατές, ενώ στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο λαϊκό πανεπιστήμιο για τον κινηματογράφο θα είναι: Ο μετασχηματισμός του ρομάντζου σε κοινωνική και οικονομική κριτική του συστήματος.

Δύο παλιοί εραστές συναντιώνται μετά από πολύ καιρό και ξαναρχίζουν τη σχέση τους, παρόλο που η γυναίκα είναι παντρεμένη με έναν πλούσιο και πολύ μεγαλύτερό της άντρα.

Η ανάλυση που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

«Στα νιάτα τους η Μαίρη και ο καθηγητής Στίβεν Στράτον ήταν πολύ ερωτευμένοι. Στη συνέχεια χώρισαν κι αυτή παντρεύτηκε έναν πλούσιο και πολύ μεγαλύτερό της. Τυχαία θα συναντηθούν και πάλι θα αρχίσει μια παθιασμένη, ερωτική σχέση, ο σύζυγος θα την αντιληφθεί και μετά έρχονται οι ανατροπές. 
Εκπληκτικό, σεναριακό υλικό χάρις στα ιερά «τέρατα» που το υπογράφουν. Ο Ντέιβιντ Λιν θα γυρίσει μια εξίσου καλή ταινία με τη φημισμένη Σύντομη συνάντηση. Εδώ μιλάμε για μια σειρά διακοπτόμενων και επαναλαμβανόμενων συναντήσεων. Δεν μπορείς να βρεις ψεγάδι στο φιλμ. Από τους συγκλονιστικούς, βιωματικούς ρόλους στην έξοχη φωτογραφία, από τα ντεκόρ και τα κουστούμια στο μοντάζ. Πέρα από το ρομάντζο υπάρχει και κάτι που σιγοτρώει τις σάρκες αυτού του φιλμ, υπόγειο, διαβρωτικό, πικρό και επιθετικό. Για πρώτη φορά μαζί και Στον ανεμοστρόβιλο των παθών (που ακολουθεί) είδα σε μια ταινία όχι μόνον την ταξική πίεση του έρωτα αλλά και την οικονομική δύναμη της χειραγώγησής του. 
Συμπληρωματικά να αναφερθώ στον πολύπλοκο ρόλο της Μαίρης, που αποδίδει έξοχα η Αν Τοντ. Η Μαίρη-Αν τρεκλίζει, υπαναχωρεί, επιθυμεί αλλά και αποτρέπει τα θέλω της, λειτουργεί με συνεχείς ανακοπές, δειλιάζει πριν από κάθε ολοκλήρωση. Η Μαίρη πιέζεται από μια παράμετρο της λογικής, που η τελευταία καταστέλλει το όνειρο και προωθεί μια οικονομίστικη στάση. Η Μαίρη είναι άμπωτη και παλίρροια. Πάει κι έρχεται, παθιάζεται αλλά είναι υποτελής όχι στις κοινωνικές συμβάσεις αλλά στο αόρατο και μη εξασφαλισμένο μέλλον. Η Μαίρη είναι και μια γυναίκα  της εποχής μας που τη χαρακτηρίζει το συνεχές ντεκαλάζ. Απέναντί της ένας «βράχος» άνδρας και στο ενδιάμεσο πεδίο η αναστολή, η ανακοπή. Είναι ουσιαστικά η λειτουργία ενός καρδιακού, που, μετά από πολλές αρρυθμίες, παθαίνει την τελική θανατηφόρα ανακοπή. Αριστούργημα.»

ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΟ «ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΜΙΑΣ ΑΓΑΠΗΣ»

Εξάλλου, 10 λόγοι για να μην χάσετε το Φθινόπωρο μιας αγάπης είναι:

Για την εκπληκτική διεύθυνση των ηθοποιών απο τον Ντέιβιντ Λιν.
Για τη μεγάλη υπόδυση της Αν Τοντ, που αποδίδει με εκπληκτικό τρόπο μια γυναίκα - κινούμενη άμμο, σε διαρκή αμφιβολία και υπαναχώρηση.
Γιατί ο Τρέβορ Χάουαρντ ξεφεύγει από τη φυλετικότητά του και αποδίδει ένα ρόλο βράχου, που το σινεμά μέχρι τότε απέδιδε στις γυναίκες.
Για τη φανταστική φωτογραφική απεικόνιση του μετέπειτα σκηνοθέτη Γκάι Γκριν.
Για την εξαιρετική επιλογή φυσικών και τεχνητών ντεκόρ που έρχονται σε αντίστιξη με την ψυχική και συναισθηματική κατάσταση των ηρώων.
Για την ταξική διάσταση που δίνει ο μέγας Λιν στις σχέσεις έρωτα και γάμου.
Γιατί η ταινία δείχνει πως και το νομικό σύστημα είναι προσαρμοσμένο να ενισχύει τις συντηρητικές ροπές της κοινωνίας.
Γιατί ο έρωτας είναι σαφώς μια επαναστατική πράξη, που όμως δεν ολοκληρώνεται εξαιτίας της υπεροπλίας και της οικονομικής ευμάρειας του αντιπάλου.
Γιατί είναι μια δημιουργία ανώτερη ακόμη και από την αριστουργηματική Σύντομη Συνάντηση (1945).
Γιατί ποτέ άλλοτε ένα τόσο τυπικό ρομάντζο και μελόδραμα δε μετασχηματίστηκε με τέτοια ραφινάτη διαδικασία σε ένα δοκίμιο για το χρήμα, την εξάρτηση και τη σκλαβιά.



Υ.Γ. Την επόμενη Δευτέρα 22 Αυγούστου η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 παρουσιάζει στα πλαίσια του ίδιου αφιερώματος το βραβευμένο δραμα του Τζακ Κλέιτον Στον ανεμοστρόβιλο των παθών (1959).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου