Saturday, May 30, 2020

Η Μαρία Ιωαννίδου αποκαλύπτει - «Η σκηνή με το "τράβα μαλλί" ήταν αληθινή πτήση, φτάσαμε ως την Αίγυπτο»



Η Μαρία Ιωαννίδου, που έκανε τη... βοηθό μέντιουμ της Βλαχοπούλου στο «Μια Ελληνίδα στο Χαρέμι», σε πολύ μικρή ηλικία, μόλις 18 ετών, έγινε κινηματογραφικός αστέρας. Ξεκίνησε ως χορεύτρια αλλά πλάι στον Βαγγέλη Σειληνό, έγινε πασίγνωστη στο πανελλήνιο -παρότι έπαιξε σε ελάχιστες ελληνικές ταινίες.


Οι τρεις ήταν του Φίνου της Φίνος Φιλμς και έγιναν εισπρακτικές επιτυχίες. Το iefimerida.gr απευθύνθηκε στην κυρία Ιωαννίδου για να ανακαλέσει στη μνήμη της σκηνές εκείνης της περιόδου.

Πού έγιναν τα γυρίσματα στο «Μια Ελληνίδα στο Χαρέμι»

Στην αλησμόνητη ταινία «Μια Ελληνίδα στο Χαρέμι» η Μαρία Ιωαννίδου έσπασε ταμεία με την ερμηνεία της πλάι σε «ιερά τέρατα» όπως η Ρένα Βλαχοπούλου, ο Χρόνης Εξαρχάκος και φυσικά ο Βαγγέλης Σειληνός.



Ηταν μια υπερπαραγωγή της Φίνος Φιλμς σε σκηνοθεσία και σενάριο Γιάννη Δαλιανίδη και έκανε ντεμπούτο το 1971 με μεγάλη επιτυχία.


Οι σκηνές από την ταινία γυρίστηκαν στα στούντιο της Finos Films αλλά είχε πολλά εξωτερικά πλάνα. Οπως μας αποκαλύπτει η Μαρία Ιωαννίδου τα γυρίσματα έγιναν στην Λήμνο, στη Ρόδο και στη Λούτσα.

Συγκεκριμένα, η σκηνή που οι πρωταγωνιστές πέφτουν με το αεροπλάνο και περιπλανώνται στην έρημο, γυρίστηκε στη Λήμνο.

Η σκηνή στην έρημο με Εξαρχάκο, Βλαχοπούλου, Ιωαννίδου, Σειληνό
Πρόκειται για την λεγόμενη «Σαχάρα» της Λήμνου, στην περιοχή Γομάτι, στις πλαγιές του χωριού Κατάλακκο. Είναι μια ατελείωτη επιφάνεια, 70 στρεμμάτων, μακριά από τη θάλασσα γεμάτη άμμο, με αμμόλοφους που αλλάζουν διαρκώς σχήμα, όπως ακριβώς και στη Σαχάρα, ανάλογα με το πώς τους… συνθέτει ο βοριάς.


Μάλιστα, η Μαρία Ιωαννίδου μας λέει ότι η σκηνή που έχασε το παπούτσι της ήταν πραγματική και… μπήκε στο σενάριο επειδή άρεσε.





Η σκηνή που βλέπουν την όαση και τρέχουν να ξεδιψάσουν, γυρίστηκε στη Λούτσα κάπου μέσα στο χωριό (τότε) σε μια «γούρνα όπου ποτίζονταν τα ζώα» όπως μας λέει.

Και μάλιστα, επειδή η ίδια σιχαινόταν καθώς η γούρνα είχε κάθε λογής ζωύφια, η Βλαχοπούλου της... έχωσε το κεφάλι στο νερό για να ολοκληρωθεί το γύρισμα.



Η Μαρία Ιωαννίδου,  αποκαλύπτει ακόμη, πώς είχε γυριστεί η απίθανη σκηνή στο αεροπλάνο με Βλαχοπούλου, Εξαρχάκο, Σειληνό και την ίδια.

«Το πλάνο ήταν αληθινό. Ο πιλότος ήταν ξαπλωμένος στο… πάτωμα και ο οπερατέρ τραβούσε τον Χρόνη που υποτίθεται ότι το πιλοτάριζε. Ομως ο Εξαρχάκος είχε φοβηθεί πάρα πολύ, σχεδόν είχε βάλει τα κλάματα, γιατί ήταν επικίνδυνη σκηνή. Αναγκαστήκαμε να προσγειωθούμε δύο φορές για να συνέλθει!» θυμάται.


Μαρία Ιωαννίδου: «Με το αεροπλάνο του Αλέξανδρου Ωνάση φτάσαμε μέχρι την Αίγυπτο!»


«Είχαμε πετάξει κανονικά με το αεροπλάνο το οποίο ήταν του Αλέξανδρου Ωνάση! Μας το είχε παραχωρήσει και φτάσαμε μέχρι την Αίγυπτο!».

Δηλαδή οι σκηνές με την Βλαχοπούλου που καταλαβαίνει ότι δεν βρίσκονται στον Ισθμό της Κορίνθου όπου ο «καπετάνιος τους έκλεινε το μάτι», αλλά στη διώρυγα του... Σουέζ ήταν πραγματικά, αληθινά εναέρια πλάνα! Ακριβή παραγωγή…


«Μου έδωσαν 500 δραχμές σε φάκελο και η μητέρα μου, τα γύρισε πίσω»

Ωστόσο -παρά την επιτυχία – η Μαρία Ιωαννίδου δεν έπαιρνε πολλά λεφτά. Τότε, θυμάται «μου έδωσαν 500 δραχμές σε έναν φάκελο. Ημουν 18 ετών. Και η μαμά μου τους τον επέστρεψε. ¨”Δεν έχει ανάγκη από λεφτά η κόρη μου, σπουδάζει, να τα δώσετε σε κάποια φτωχή”» διηγείται η Μαρία Ιωαννίδου.


Το σέικ της Μαρίας Ιωαννίδου με τον Βαγγέλη Σειληνό στην ταράτσα του σπιτιού όπου στο ισόγειο δουλεύει ο «εφευρέτης» Χρόνης Εξαρχάκος γυρίστηκε σε κάποια ταράτσα, θυμάται η ίδια, κοντά στα στούντιο της Finos Films στην οδό Χίου.


Στην ιστοσελίδα της Φίνος Φίλμς πάντως, παρατίθεται η εκδοχή του ίδιου του Γιάννη Δαλιανίδη για το πού γυρίστηκαν τα εξωτερικά πλάνα από το «Μια Ελληνίδα στο Χαρέμι». Ελεγε ο Δαλιανίδης: «Το 1971 γυρίζω το Μια Ελληνίδα στο Χαρέμι με την Ρένα Βλαχοπούλου. Ήμουν έτοιμος να φύγω για Αίγυπτο για να βρω την έρημο και τις οάσεις που χρειαζόμουν. Μου είχαν μιλήσει για μια τοποθεσία με άμμο και στην Κύπρο, που έμοιαζε με έρημο. Ένα μεσημέρι που ο δρόμος μου με έφερε στην Λούτσα, βλέπω μπουλντόζες και λόγους άμμου στην προσπάθεια του Δήμου να διαμορφώσει την παραλία. Πήγα εκεί και έκανα όλες τις σκηνές της ερήμου. Για όαση χρησιμοποίησα ένα κτήμα της Ελευσίνας γεμάτο φοινικόδεντρα».

No comments:

Post a Comment