Tuesday, May 26, 2020


Ποιές αλλάγές έρχονται στα ΚΕΠ



Η νέα ψηφιακή εποχή αλλάζει και τις υπηρεσίες των ΚΕΠ (Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών) . Οι πολίτες θα μπορούν πλέον τόσο με τη φυσική τους παρουσία όσο και απομακρυσμένα μέσω διαδικτύου να πραγματοποιοούν τις συναλλαγές τους.

Ψηφιακή Θυρίδα

Ένα σημαντικό εργαλείο αναβάθμισης των ΚΕΠ το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία άμεσα είναι η Ψηφιακή Θυρίδα που θα διαθέτει ο κάθε πολίτης και εντός της οποίας καταχωρούνται κατευθείαν ψηφιακά τα πιστοποιητικά και έγγραφα που έχει αιτηθεί από το ΚΕΠ.
Όπως εξηγούν αρμόδιες πηγές το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει σχεδιάσει τη νέα εποχή των ΚΕΠ εμπλουτίζοντάς τα με δυο νέους τρόπους αποστολής των εγγράφων που αιτείται ο πολίτης: Θα γίνεται είτε με mail είτε μέσα από την ψηφιακή θυρίδα του. Σημειώνεται ότι εν μέσω των μέτρων περιορισμού κίνησης ξεκίνησε και η διανομή των εγγράφων από τα ΚΕΠ από το ταχυδρομείο και courier.
H Ψηφιακή Θυρίδα θα λειτουργεί μέσω του gov.gr. Εκεί ο κάθε πολίτης θα επιλέγει το ΚΕΠ με το οποίο θα θέλει να συνδεθεί και να κάνει online αίτηση έκδοσης πιστοποιητικού. Πρόκειται για μια σειρά πιστοποιητικών που δεν είναι ακόμη ώριμη η απευθείας έκδοσή τους από το gov.gr.
Ο υπάλληλος θα παραλαμβάνει την αίτηση και θα κάνει όλες τις εσωτερικές διαδικασίες διεκπεραίωσης όπως συμβαίνει και τώρα. Πρόκειται για έγγραφα που δεν απαιτούν άλλα δικαιολογητικά ή απαιτούν δικαιολογητικά που θα αναζητούνται αυτεπαγγέλτως από τους υπαλλήλους των ΚΕΠ.

Πύλη myKEPlive

Το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει να λειτουργεί και η ψηφιακή πύλη myKEPlive, η οποία θα αποτελέσει ένα επιπλέον βήμα για την εξ αποστάσεως επικοινωνία πολιτών με υπαλλήλους των ΚΕΠ αναφορικά με πλήθος διαδικασιών, την παροχή πληροφοριών συγκεκριμένα για την επιχειρηματική κοινότητα αλλά και αριθμού υπηρεσιών που άπτονται της αρμοδιότητας των Δήμων. Έχουν επιλέγει 28 δήμοι πανελλαδικά, στους οποίους 56 ΚΕΠ θα εξυπηρετούν μέσω. βιντεοκλήσεων.

Για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων

Στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης δίνεται βάρος όχι μόνο στην εξυπηρέτηση των πολιτών όσον αφορά τις ιδιωτικές τους υποθέσεις αλλά και στο ρόλο που μπορούν να παίξουν τα ΚΕΠ ως επιταχυντές της επιχειρηματικότητας και ιδιαίτερα της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.

Οι νέες υπηρεσίες

Στον πολύ άμεσο προγραμματισμό του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι η διασύνδεση των ΚΕΠ με το Μητρώο της Ελληνικής Αστυνομίας προκειμένου να πιστοποιείται η εγκυρότητα της ταυτότητας. Με αυτή την πρωτοβουλία, θα μπορεί να διαπιστώνεται χωρίς περιττή γραφειοκρατία αν το δελτίο ταυτότητας είναι νόμιμο και δεν έχει πχ κλαπεί ή παραποιηθεί. Η ίδια διαδικασία θα προχωρήσει και για τα αποδεικτικά στοιχεία υπηκόων τρίτων χωρών, δηλαδή για διαβατήριο και άδεια παραμονής. Επίσης, τα ΚΕΠ θα διασυνδεθούν σύντομα με το Μητρώου Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα άμεσης παροχής τεσσάρων ληξιαρχικών πράξεων (γέννησης, θανάτου, γάμου και συμφώνου συμβίωσης) και τριών πιστοποιητικών δημοτολογίων.
Ακόμη με την υπογραφή Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων εντάσσονται μέσα στις επόμενες εβδομάδες επιπλέον διαδικασίες των υπουργείων Εργασίας και Υγείας. Ειδικότερα μέσω των ΚΕΠ θα υλοποιείται η διαδικασίας χορήγησης της ετήσιας εισοδηματικής ενίσχυσης οικογενειών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών αλλά και η υποβολή αιτήσεων για την έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Κοινωνικής Ασφάλισης. Ακόμη προωθείται η διασύνδεση του του πληροφοριακού συστήματος του ΕΟΠΥΥ με τα ΚΕΠ προκειμένου να κατατίθενται ατομικά αιτήματα πολιτών αρμοδιότητας του ΕΟΠΥΥ στα ΚΕΠ.

No comments:

Post a Comment