ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Thursday, November 7, 2019

Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ «ΒΙΡΙΔΙΑΝΑ»
ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟ ΒΑΚΟΥΡΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ  ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ3 
Με ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα του σινεμά, συνεχίζεται τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου στις 21:00, στο σινέ ΒΑΚΟΥΡΑ (Ιωάννου Μιχαήλ  8 τηλ.2310233665), το αφιέρωμα «Περί ηθικής» της κινηματογραφικής λέσχης εργαζομένων της ΕΡΤ3 και του Κέντρου Μελετών και Ερευνών για το Σινεμά (ΚΕΜΕΣ). Πρόκειται για τη «Βιριδιάνα» (Viridiana, ασπρόμαυρο, 1961, Ισπανία-Μεξικό, διάρκεια 90´) του Λουίς Μπουνιουέλ σε σενάριο του ιδίου και του Χούλιο Αλεχάντρο. Παίζουν οι Σίλβια Πινάλ, Φερνάντο Ρέι, Φρανσίσκο Ραμπάλ. Η ταινία απέσπασε το Χρυσό Φοίνικα στο 14ο φεστιβάλ των Καννών.
Η δόκιμη μοναχή Βιριδιάνα επισκέπτεται τον μοναδικό συγγενή της, ένα χήρο θείο της, ο οποίος αποπειράται να τη βιάσει. Πνιγμένος από τις ενοχές, ο άνδρας θα αφήσει όλη του την περιουσία στην μακρινή ανιψιά του. Η Βιριδιάνα αποφασίζει να μην πάει στο μοναστήρι και αφιερώνεται σε αγαθοεργίες.
Το αριστούργημα του Μπουνιουέλ είναι μια έξοχη, διαχρονική και μοντέρνα ταινία, η οποία εξόργισε τον Φράνκο, που διέταξε να καούν οι κόπιες του φιλμ. Ξεκάθαρη πολιτική αλληγορία για την Ισπανία, την δικτατορία και τoυς παράπλευρoυς εξουσιαστικούς μηχανισμούς της  φεουδαρχίας και της εκκλησίας.
Την ταινία θα προλογίσει ο Αλέξης Δερμεντζόγλου, στο κοινό  θα διανεμηθεί έντυπη κριτική του Νίνου Φένεκ Μικελίδη, ενώ το προς συζήτηση  θέμα μετά το τέλος της προβολής θα είναι: Το σινεμά της πολιτικής αλληγορίας.
Η κριτική που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:
«Από τα μεγάλα κινηματογραφικά αριστουργήματα, καυστικό σχόλιο πάνω στη θρησκεία και στα θλιβερά αποτελέσματά της, μέσα από την ιστορία μιας νεαρής, πλούσιας κληρονόμου, που αποφασίζει να χρησιμοποιήσει την περιουσία της σε αγαθοεργίες.
Ηρωίδα της ταινίας του Μπουνιουέλ είναι μια δόκιμη μοναχή, που με την περιουσία του νεκρού θείου της αποφασίζει να συντηρήσει μια ομάδα φτωχών και ανάπηρων ζητιάνων, αποσκοπώντας με την αγαθοεργία της να βρει τον δρόμο της σωτηρίας. Οι ζητιάνοι όμως εκμεταλλεύονται την καλοσύνη της και, όταν τους δίνεται η ευκαιρία, μετατρέπουν ένα φαγοπότι σε οργιαστικό γλέντι, ενώ, όταν εμφανίζεται η ίδια η Βιριδιάνα, τη βιάζουν. Και τότε μόνο είναι που η αθώα Βιριδιάνα ανακαλύπτει τον πραγματικό εαυτό της και αρχίζει να αισθάνεται φυσιολογική γυναίκα, με όλες τις αδυναμίες και τα προτερήματά της. 
Μέσα από την ιστορία αυτή, ο Μπουνιουέλ μάς παρουσιάζει ένα ταμπλό τής τότε (υπό το Φρανκικό καθεστώς) ισπανικής κοινωνίας, που θυμίζει τους εφιαλτικούς πίνακες ενός Γκόγια. Η φτώχεια, η μιζέρια, η αμάθεια, ο έρωτας και οι απωθημένες επιθυμίες των αστών καταγράφονται από τον σκηνοθέτη της «Χρυσής εποχής» με μια δύναμη που συγκλονίζει. Η σκηνή του οργίου των ζητιάνων - με μουσική υπόκρουση το «Αλληλούια» του Χέντελ - είναι από τις πιο συνταρακτικές σκηνές που μας έδωσε ο παγκόσμιος κινηματογράφος. Όπως και πρωτύτερα στον «Ναζωραίο», ο Μπουνιουέλ μάς λέει πως η αγαθοεργία δεν χρησιμεύει στον άνθρωπο. Η θρησκεία είναι η αιτία που δημιουργούνται στον άνθρωπο οι αναχρονιστικές του αντιλήψεις, η απέχθειά του για τον πραγματικό, τον μεγάλο, έρωτα (ο Μπουνιουέλ, όπως και οι άλλοι σουρεαλιστές, πίστευε στον amour fou, δηλαδή στον «τρελό έρωτα»), η αντίληψη της αμαρτίας και η υποταγή. Μια ταινία που κάθε φορά που τη βλέπεις έχει και κάτι καινούργιο να σου προσφέρει.»

Ταινίες που πλησιάζουν το στιλ της «Βιριδιάνα» είναι: «Τριστάνα» και «Η ωραία της ημέρας» επίσης του Μπουνιουέλ, «Η αμφιβολία» του Ραφαέλ Ζιλ, « Ο παππούς» του Χοσέ Λουίς Γκαρσί, «Η ‘Αννα και οι λύκοι» του Κάρλος Σάουρα, «Ο θάνατος του ποδηλάτη» του Χουάν Αντόνιο Μπαρντέμ, «Το πνεύμα των μελισσών» του Βίκτορ Ερίθε, «Ο λαβύρινθος του Πάνα» και «Η ράχη του διαβόλου» του  Γκιγιέρμε Ντελ Τόρο.

Η επόμενη προβολή της λέσχης την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου στις 21:00 στο ΒΑΚΟΥΡΑ είναι η πολύκροτη «Ντροπή» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν


Για οποιαδήποτε έγκυρη και έγκαιρη πληροφορία γύρω από τις προβαλλόμενες ταινίες και τους συντελεστές τους ανατρέχετε στο kemes facebook  ή στο kemes.wordpress.com

No comments:

Post a Comment