Χωρίς αμφιβολία η Porsche 911, όσα χρόνια και κι αν περάσουν, παραμένει ναυαρχίδα της κλασικής παλέτας των μοντέλων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και από τις 12 Σεπτεμβρίου του 1963 που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης έχει αποτελέσει το «όνειρο» κάθε λάτρη του αυτοκινήτου ανεξαρτήτου ηλικίας και κοινωνικής θέσης. Άλλωστε, η 911, στην πάροδο των ετών, μπορεί πάντα να αποτελούσε ένα πανάκριβο απόκτημα αλλά δεν ήταν ποτέ απλησίαστη οικονομικά, κυρίως μεταχειρισμένη ή ελαφρώς «πειραγμένη». Από το αρχικό μοντέλο της 911 το 1964, έχουν υπάρξει αρκετές γενιές της, με διαφορετικούς εργοστασιακούς κωδικούς και με συνεχείς ανανεώσεις, αν και η βασική δομική και σχεδιαστική ιδέα παρέμεινε αμετάβλητη και ελάχιστα πράγματα από αυτήν έχουν αλλάξει. Η μοναδική σοβαρή αλλαγή ήταν ότι ενώ ο κινητήρας τους ήταν αερόψυκτος μέχρι την γενιά Porsche 993 (1993-1998), με την εισαγωγή της γενιάς Porsche 996, το 1997, έγινε υδρόψυκτος.
Πρόσφατα, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες, η Porsche αποκάλυψε τη νέα γενιά της 911, η οποία έρχεται πιο δυνατή, πιο τεχνολογικά εξελιγμένη, αλλά και με άκρως δυναμικά χαρακτηριστικά, όπως άλλωστε αναμένονταν. Στην ουσία, η νέα Porsche 911 (992) έχει λίγες διαφοροποιήσεις σε σχέση με την τωρινή, όμως εξελίσσει το κλασσικό σχέδιο του θρυλικού μοντέλου. Για παράδειγμα, στο μπροστινό μέρος υπάρχουν νέα εμπρόσθια φώτα, μεγαλύτερες εισαγωγές, αλλά και διαφορετικά οριζόντια LED φώτα ημέρας, ενώ διαφοροποιημένο είναι και το καπό, όπως και τα «φουσκωμένα» φτερά των τροχών.
Οι πιο πολλές αλλαγές είναι μάλλον στο πίσω τμήμα, καθώς τον δυναμισμό του αυτοκινήτου τονίζουν τα νέα πιο λεπτά φώτα που ενώνονται μεταξύ τους και με μια ακόμη πιο λεπτή λωρίδα φωτών, αντίστοιχη με αυτή της Porsche Mission E. Με νέα σχεδίαση έρχεται και ο πίσω προφυλακτήρας. Από πλευράς διαστάσεων, ο εμπρός πρόβολος είναι μακρύτερος για λόγους που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης των πεζών, ενώ έχουν πλατύνει (κατά 45 χλστ.) και τα εμπρός μετατρόχια.
Οι πιο πολλές αλλαγές είναι μάλλον στο πίσω τμήμα, καθώς τον δυναμισμό του αυτοκινήτου τονίζουν τα νέα πιο λεπτά φώτα που ενώνονται μεταξύ τους και με μια ακόμη πιο λεπτή λωρίδα φωτών, αντίστοιχη με αυτή της Porsche Mission E. Με νέα σχεδίαση έρχεται και ο πίσω προφυλακτήρας. Από πλευράς διαστάσεων, ο εμπρός πρόβολος είναι μακρύτερος για λόγους που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης των πεζών, ενώ έχουν πλατύνει (κατά 45 χλστ.) και τα εμπρός μετατρόχια.
Προσφέροντάς της έναν νέο πίνακα οργάνων με στρογγυλές θέσεις για ψηφιακές οθόνες, αλλά και μια μεγαλύτερη από ποτέ, 10,9 ιντσών οθόνη για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό, στο εσωτερικό, η Porsche τονίζει τον εξελιγμένο χαρακτήρα της 911. Η γωνιώδης σχεδίαση του ταμπλό αντλεί τις γραμμές της από την 911 της δεκαετίας του ’70, ενώ σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, υπάρχει λίγο περισσότερος χώρος για τους επιβάτες λόγω του ελαφρώς μεγαλύτερου μεταξονίου.
Στον τομέα των κινητήρων, η νέα 911 διαθέτει μια νέα και αναβαθμισμένη εκδοχή του 6κύλινδρου 3λιτρου twin-turbo μοτέρ της Porsche, με περισσότερη δύναμη από πριν. Ξεκινώντας με την 911 Carrera, αυτή έρχεται πλέον με 385 ίππους, ενώ αμέσως μετά συναντούμε την Carrera S των 450 ίππων. Το 0-100 km/h στην Carrera S απαιτεί 3.7 sec (3.6 sec στην τετρακίνητη Carrera 4S), ενώ με το προαιρετικό Sport Chrono Package μειώνεται κατά 0.2 sec. Η τελική ταχύτητα είναι 308 km/h. Στα κιβώτια, στάνταρ επιλογή είναι 7τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και για τις δύο εκδόσεις, ενώ προαιρετικά έρχεται ένα νέο 8άρι διπλοσύμπλεκτο αυτόματο της ZF, που αντικαθιστά το γνωστό μας PDK. Προαιρετικά θα υπάρχει επίσης και σύστημα τετραδιεύθυνσης.
Ολοκληρώνοντας με τη νέα Porsche 911, να τονίσουμε φυσικά ότι στον στάνταρ εξοπλισμό διαθέτει μια σειρά από συστήματα ασφαλείας, όπως αυτόματη πέδηση, σύστημα υποβοήθησης τη νύχτα (μέσω θερμικής κάμερας), ενεργό cruise control που διατηρεί αυτόματη την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και μπορεί να σταματήσει-εκκινήσει αυτόματα το αυτοκίνητο κ.α.
Τέλος, υπάρχει για πρώτη φορά το σύστημα «Wet mode», που μέσω αισθητήρων ανιχνεύει το ύψος του νερού που υπάρχει στο δρόμο και διαφοροποιεί την λειτουργία του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης και του ABS για περισσότερη σταθερότητα, ενώ παράλληλα προειδοποιεί και τον οδηγό για ολισθηρότητα στο δρόμο.
Τέλος, υπάρχει για πρώτη φορά το σύστημα «Wet mode», που μέσω αισθητήρων ανιχνεύει το ύψος του νερού που υπάρχει στο δρόμο και διαφοροποιεί την λειτουργία του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης και του ABS για περισσότερη σταθερότητα, ενώ παράλληλα προειδοποιεί και τον οδηγό για ολισθηρότητα στο δρόμο.
No comments:
Post a Comment