Ρώμη
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το εντυπωσιακό έργο της ανόρθωσης του Costa Concordia στο ιταλικό Τζίλιο, μετά από μία δύσκολη επιχείρηση που κράτησε 19 ώρες.
Το πλοίο είναι σε απολύτως όρθια θέση το πρωί της Τρίτης. Τα συνεργεία πανηγύριζαν την απόλυτη επιτυχία της διαδικασίας, η οποία κράτησε μεν παραπάνω αλλά κύλησε ακριβώς όπως σχεδιαζόταν και χωρίς, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, να υπάρχουν ενδείξεις για ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. H διαδικασία ολοκληρώθηκε χωρίς ουσιαστικά προβλήματα περίπου στις 4 τα ξημερώματα (τοπική ώρα). «Πετύχαμε το πιο σημαντικό βήμα για να απομακρύνουμε το πλοίο από το νησί» είπε ο επικεφαλής της ιταλικής υπηρεσίας Πολιτικής Προστασία Φράνκο Γκαμπριέλι, ανακοινώνοντας -εν μέσω χειροκροτημάτων- πως το Costa Concordia έχει πάρει απολύτως όρθια θέση.
Το πλοίο, με εμφανέστερο σημάδι του ναυαγίου την διαγώνια γραμμή σκουριάς στην πλώρη, θα μείνει στο σημείο μέχρι να είναι σε θέση να ρυμουλκηθεί για να παραδοθεί για διάλυση.
Το εγχείρημα είχε προσελκύσει διεθνές ενδιαφέρον και το κλίμα μετά την ανόρθωση του πλοίου ήταν πανηγυρικό. «Πιστεύω ότι όλη η ομάδα είναι υπερήφανη για αυτό που πετύχαμε» είπε ο επικεφαλής μηχανικός, ο νοτιοαφρικανικός Νικ Σλόουν, συγχαίροντας τους συνεργάτες του φωνάζοντας «Περφέττο!» (Τέλεια!).
Ο Σλόουν αναφέρεται από τα ιταλικά ΜΜΕ ως ο ήρωας της ημέρας. Μετά τις δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, στους οποίους ανακοίνωσε ότι θα γιόρταζε την επιτυχία με μία μπίρα, πήγε σε κοντινό μπαρ το οποίο έπρεπε να αποκλειστεί από την αστυνομία για να μην γίνει «έφοδος» ρεπόρτερ και πολιτών που ήθελαν να τον συγχαρούν.
Η επιχείρηση στοίχισε 600 εκατ. ευρώ. Ο λεπτομερής σχεδιασμός και η συντονισμένη υλοποίησή του έρχεται σε αντιδιαστολή με την χαοτική κατάσταση και τους χειρισμούς του καπετάνιου του πλοίου την ώρα του δυστυχήματος, στο οποίο είχαν χάσει τη ζωή τους 32 άτομα.
Το πλοίο είναι σε απολύτως όρθια θέση το πρωί της Τρίτης. Τα συνεργεία πανηγύριζαν την απόλυτη επιτυχία της διαδικασίας, η οποία κράτησε μεν παραπάνω αλλά κύλησε ακριβώς όπως σχεδιαζόταν και χωρίς, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, να υπάρχουν ενδείξεις για ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. H διαδικασία ολοκληρώθηκε χωρίς ουσιαστικά προβλήματα περίπου στις 4 τα ξημερώματα (τοπική ώρα). «Πετύχαμε το πιο σημαντικό βήμα για να απομακρύνουμε το πλοίο από το νησί» είπε ο επικεφαλής της ιταλικής υπηρεσίας Πολιτικής Προστασία Φράνκο Γκαμπριέλι, ανακοινώνοντας -εν μέσω χειροκροτημάτων- πως το Costa Concordia έχει πάρει απολύτως όρθια θέση.
Το πλοίο, με εμφανέστερο σημάδι του ναυαγίου την διαγώνια γραμμή σκουριάς στην πλώρη, θα μείνει στο σημείο μέχρι να είναι σε θέση να ρυμουλκηθεί για να παραδοθεί για διάλυση.
Το εγχείρημα είχε προσελκύσει διεθνές ενδιαφέρον και το κλίμα μετά την ανόρθωση του πλοίου ήταν πανηγυρικό. «Πιστεύω ότι όλη η ομάδα είναι υπερήφανη για αυτό που πετύχαμε» είπε ο επικεφαλής μηχανικός, ο νοτιοαφρικανικός Νικ Σλόουν, συγχαίροντας τους συνεργάτες του φωνάζοντας «Περφέττο!» (Τέλεια!).
Ο Σλόουν αναφέρεται από τα ιταλικά ΜΜΕ ως ο ήρωας της ημέρας. Μετά τις δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, στους οποίους ανακοίνωσε ότι θα γιόρταζε την επιτυχία με μία μπίρα, πήγε σε κοντινό μπαρ το οποίο έπρεπε να αποκλειστεί από την αστυνομία για να μην γίνει «έφοδος» ρεπόρτερ και πολιτών που ήθελαν να τον συγχαρούν.
Η επιχείρηση στοίχισε 600 εκατ. ευρώ. Ο λεπτομερής σχεδιασμός και η συντονισμένη υλοποίησή του έρχεται σε αντιδιαστολή με την χαοτική κατάσταση και τους χειρισμούς του καπετάνιου του πλοίου την ώρα του δυστυχήματος, στο οποίο είχαν χάσει τη ζωή τους 32 άτομα.
No comments:
Post a Comment