Thursday, May 21, 2020

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ
 ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΑΤΙΝΙΑ


Νίκος Ηλιάδης
Αυτή τη στιγμή στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορεί ένας μικρός αριθμός από ηλεκτρικά πατίνια, τα οποία ανήκουν στην εταιρεία RISE.
Από τα πρώτα θύματα του κορωνοϊού στη Θεσσαλονίκη ήταν τα ηλεκτρικά πατίνια. Μάλιστα, οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου είχαν προλάβει να τα αποσύρουν μερικές εβδομάδες πριν από την επιβολή της καραντίνας. Η μία αποχώρησε οριστικά, μέχρι νεοτέρας, ενώ η δεύτερη αναμένει, σύμφωνα με πληροφορίες τις επιδημιολογικές εξελίξεις καθώς και τη θέσπιση κανονιστικού πλαισίου, προκειμένου να επιστρέψει.

Πρώτη απέσυρε τα ηλεκτρικά πατίνια από τους δρόμους της Θεσσαλονίκης η αμερικανική εταιρεία Lime, από τις πιο σημαντικές εταιρείες παροχής ηλεκτρικών πατινιών στον κόσμο. Στις 19 Φεβρουαρίου κι ενώ ακόμη δεν είχε ανακοινωθεί κανένα επίσημο κρούσμα στη χώρα μας, η Lime ανακοίνωσε πως αναστέλλει την υπηρεσία της σε συνολικά 23 χώρες, εξαιτίας της πρωτοφανούς πρόκλησης που αντιμετωπίζουν οι πόλεις λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Λίγες ημέρες αργότερα, στις 28 Φεβρουαρίου και η άλλη εταιρεία η οποία δραστηριοποιούταν στην Ελλάδα, η Hive, θυγατρική του ομίλου Daimler – Mercedes Benz, γνωστοποίησε ότι αποχωρεί από τη χώρα μας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που είχε εκδώσει τότε η εταιρεία, η απόφασή της να μη συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες της στην Ελλάδα οφειλόταν “στην απουσία ολοκληρωμένου νομικού πλαισίου” και σημείωνε πως «η εταιρεία θα εστιάσει σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές που ήδη λειτουργούν με συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο το οποίο δίνει τη δυνατότητα για λειτουργία συγκεκριμένου αριθμού παρόχων”.

Αυτή τη στιγμή στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορεί ένας μικρός αριθμός από ηλεκτρικά πατίνια, τα οποία ανήκουν στην εταιρεία RISE, η οποία είναι ελληνική και δραστηριοποιήθηκε στην πόλη λίγο πριν από την επιβολή της καραντίνας.

Από την πλευρά της Lime η εκπρόσωπος της εταιρείας στην Ελλάδα Στέλλα Τσομώκου δήλωσε στην Voria.gr ότι “η απόσυρση των πατινιών έγινε λόγω κορωνοϊού, προκειμένου να προστατευτούν οι χρήστες” προσθέτοντας πως “η εταιρεία θα επανεξετάσει τα δεδομένα και θα ανακοινώσει σύντομα το τι ακριβώς πρόκειται να κάνει στο εξής”.

Τι σχεδιάζει ο δήμος

Η μαζική επιστροφή των ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, πέρα από τα επιδημιολογικά δεδομένα, προϋποθέτει και τη θεσμοθέτηση κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας τους. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται ο δήμος Θεσσαλονίκης ο οποίος συνεργάζεται για το σκοπό αυτό και με το ΕΚΕΤΑ (Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης) προκειμένου οι ρυθμίσεις που θα αποφασιστούν να είναι ενταγμένες στο γενικότερο πλάνο της βιώσιμης κινητικότητας.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Οικονομικών Μιχάλη Κούπκα ο δήμος απέστειλε επιστολές προς όλες τις εταιρείες του κλάδου και ζητά τις προτάσεις τους προκειμένου να διαμορφωθεί το αναγκαίο κανονιστικό πλαίσιο. “Ζητάμε, μεταξύ άλλων, από τις εταιρείες, να μας δώσουν στοιχεία για τις συνήθεις διαδρομές των χρηστών, για τις θέσεις και το χώρο που χρειάζονται προκειμένου να σταθμεύουν τα πατίνια κ.ο.κ.”.

Παράλληλα, μια άλλη, ιδιότυπη απαίτηση, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, είναι να υπάρχει μια ρύθμιση στα ηλεκτρικά πατίνια, ώστε να μην μπορεί ο χρήστης να τα κλειδώνει όταν βρίσκεται σε χώρο πλησίον της παραλίας, προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον φαινόμενα με τους ασυνείδητους οι οποίοι τα ρίχνουν στον Θερμαϊκό. “Κάτι τέτοιο είναι τεχνικά εφικτό και θα το απαιτήσουμε από τις εταιρείες” δηλώνει ο κ. Κούπκας.

Τέλος, ανέφερε, πως ο δήμος θα προχωρήσει και στην επιβολή τέλους χρήσης του δημόσιου χώρου προς τις εταιρείες “το οποίο θα είναι λελογισμένο και σκεφτόμαστε να έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα, δηλαδή, τα όποια έσοδα να δίνονται μόνον για δράσεις βιώσιμης κινητικότητας ή περιβάλλοντος”.


No comments:

Post a Comment