Tuesday, October 30, 2018

Η ΜΕΘΥΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ

Οι εικόνες των παιδικών μας χρόνων, έχουν την ικανότητα να είναι αρκετά δυνατές. Πολύχρωμες και τις περισσότερες φορές  μυρωδάτες. Εικόνες αυθεντικές. Που μετέπειτα γίνονται αναμνήσεις. Και η απαρχή μιας νέας ιστορίας. Η Χριστίνα θυμάται μια συγκεκριμένη διαδρομή που κάνανε με τον πατέρα της πάνω σε ένα πανέμορφο άσπρο άλογο: «Όταν ήμουν μικρή ένιωθα ότι ολόκληρος ο κόσμος, μου ανήκει. Από αυτή την διαδρομή θυμάμαι την μυρωδιά από τα άγρια τριαντάφυλλα, την άγρια λεβάντα και τα σκίνα. Τα παιχνίδια με τον αδελφό μου τον Κωνσταντίνο. Εκεί έξω, ήταν το καλύτερο σχολείο που θα μπορούσαμε να έχουμε. Μάθαμε να παρατηρούμε τα σχήματα, τα χρώματα, την υφή. Τις γεύσεις, τα αρώματα και το κυριότερο μάθαμε να ακούμε την φύση και ίσως μέσα από αυτή την διαδικασία να ακούμε και την ανθρώπινη φύση. Αξέχαστες μυρωδιές και γεύσεις.  Δεν ξέρω τι να πρωτοθυμηθώ. Τα ωμά άγρια σπαράγγια, τα βατόμουρα, την μυρωδιά της ελιάς σε κάθε εποχή….».  Τα παιδιά έχουν την ικανότητα να παρατηρούν. «Η παρατήρηση βοηθάει στο να σεβόμαστε τη φύση. Και μετέπειτα την κοινωνία, τους συνεργάτες και τους πελάτες μας». Συμπληρώνει.  Αυτό είναι και το μυστικό της LIA’ Premium Extra Virgin Olive OilΗ Χριστίνα και ο Κωνσταντίνος έκλεισαν όλες τις μυρωδιές ενός αυθεντικού τρόπου ζωής σε ένα μπουκάλι και το μοιράζονται με τους πελάτες τους.
Ας γνωρίσουμε όμως καλύτερα την ιστορία των δύο ανθρώπων πίσω από τοLIA. Την Χριστίνα Στριμπάκου και τον αδελφό της τον Κωνσταντίνο, οι οποίοι κατάγονται από τα Φιλιατρά Μεσσηνίας. Η Χριστίνα Σπούδασε Ιταλική Γλώσσα και Πολιτισμό και έπειτα Ιστορία της Τέχνης. Όταν επέστρεψε στην γενέτειρά της, ξεκίνησε να διδάσκει Ιταλική Γλώσσα & Πολιτισμό. Παράλληλα, συνεργάστηκε και με πολλά Πολιτιστικά-Καλλιτεχνικά πρότζεκτ. «Αλλά τελικά μέσα μου έψαχνα για κάτι νέο για κάτι ακόμα. Κάπως έτσι -μεταξύ πολλών σκέψεων- συνειδητοποίησα ότι αυτό που πραγματικά αγαπώ είναι η επικοινωνία». Μας λέει η Χριστίνα στο Ηumanstories.gr και συνεχίζει: «Θέλησα ειδικότερα, να επικοινωνήσω τον πολιτισμό μας και τον τόπο μας, μέσα από αυτό το πολύτιμο αγαθό που ο αδελφός μου και εγώ παράγουμε από τους ελαιώνες που είχαμε την τύχη να κληρονομήσουμε  από τους γονείς μας. Θέλησα να επικοινωνήσω τις αξίες της Φύσης. Να συμβάλλω, ώστε η επιλογή ενός έξτρα παρθένου ελαιολάδου -σε κάθε γεύμα Ελβετών, Άγγλων, Σκανδιναβών και άλλων- να είναι must. Να είναι  lifestyle. Να είναι modus vivendi. Ο αδελφός μου και εγώ νιώσαμε την ανάγκη για δημιουργία, την ανάγκη να μοιραστούμε με τους πελάτες μας το φυσικό αγαθό του ελαιώνα μας. Πριν πάρουμε την απόφαση να δημιουργήσουμε το δικό μας brand, ένας Ολλανδός φίλος  69 ετών, καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Wageningen έφθασε από το Zutphen της Ολλανδίας στα Φιλιατρά με το ποδήλατο του. Ήταν αυτός που μας ενέπνευσε, ή καλύτερα μας έπεισε να πάρουμε την επιχειρηματική μας απόφαση».



Ο Κωνσταντίνος στις εγκαταστάσεις της LIA’ Premium Extra Virgin Olive Oil.

Οι γονείς των δύο παιδιών, ο κ. Παναγιώτης και η κ. Κωνσταντίνα, κληρονόμησαν 19 ελαιόδεντρα το 1975. Με τα χρόνια, κατάφεραν να αυξήσουν τον αριθμό των δέντρων τους και αργότερα, τα έδωσαν με τη σειρά τους στα δικά τους παιδιά, που συνεχίζουν τον κύκλο της ζωής, που διδάχθηκαν από τους γονείς τους. Καλλιεργώντας τον ελαιώνα τους, διότι τα δέντρα δεν είναι μόνο μνήμες του παρελθόντος για την Χριστίνα και τον Κωνσταντίνο, αλλά και εργαλεία έμπνευσης τους για το μέλλον. Ονόμασαν το brand τους LIÁ, ένα όνομα που είναι εύκολο να το θυμάται κάποιος… «Δεν ήθελα ένα όνομα δύσκολο, ούτε ένα όνομα που να παραπέμπει στην Ελληνική Φιλοσοφία. Ήθελα ένα όνομα που κάποιος θα το θυμάται και θα το προφέρει εύκολά. Που θα χαράξει την δική του Φιλοσοφία και αξίες.  Όταν ήμουν μικρή δεν έλεγα σωστά την λέξη ελιά, έλεγα LIÁ! μάλλον είχα μπερδευτεί που άκουγα τους Θεσσαλούς εργάτες που κάθε χειμώνα έρχονταν “να μαζέψουν τις ”λιές”» όπως τις έλεγαν! Βέβαια αξίζει να σας πω ό,τι τώρα πολλά από τα email μου λαμβάνω αρχίζουν με το Dear LIÁ» αποκαλύπτει η Χριστίνα.


Για τη Χριστίνα, τα δέντρα δεν είναι μόνο μνήμες του παρελθόντος αλλά και εργαλεία έμπνευσης τους για το μέλλον.

Στο LIA’, Συνδυάζουν παραδοσιακές μεθόδους καλλιέργειας, με σύγχρονες τεχνικές. Επιλέγουνε τις ελιές με το χέρι, όπως έκαναν και οι γονείς τους. Χρησιμοποιούν μόνο σάκους από λινό, η συγκομιδή γίνεται την ίδια ημέρα με την πίεση του λαδιού, προκειμένου να εγγυηθούν  ότι το λάδι διατηρεί όλες τις ιδιότητες του μέχρι την επόμενη διαδικασία. «Το μπουκάλι είναι γυάλινο.  Ένα από τα πρώτα λευκά μπουκάλια που κυκλοφόρησαν για ελαιόλαδο. Επιλέξαμε το λευκό για πρακτικούς λόγους. Προφύλαξη του ελαιόλαδου από το φως αλλά και κυρίως γιατί το λευκό παραπέμπει στο υπέροχο φως της περιοχής μας. Στο υπέροχο και εμπνευστικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης με τα λευκά μάρμαρα και ασφαλώς στο φως που περνά μέσα από τα κλαδιά και συνθέτει το ιδανικό περιβάλλον για την ελαιοκαλλιέργεια. Το λογότυπο απεικονίζει την παλιά μυλόπετρα που συνήθιζαν να παράγουν το ελαιόλαδο και έχει προστεθεί ένας νέος κύκλος για να εκφράσει την εξελικτική πορεία της παραγωγής του ελαιόλαδου από τον παραδοσιακό, στον σύγχρονο τρόπο και την πρόοδο της οικογενειακής μας επιχείρησης. Φέτος μάλιστα, κατακτήσαμε έναν από τους υψηλότερους στόχους που είχαμε θέσει. Κατακτήσαμε το βραβείο του καλύτερο μονοποικιλιακού ελαιολάδου στον κόσμο» λέει  η Χριστίνα.


«Παράγουμε από τους ελαιώνες που είχαμε την τύχη να κληρονομήσουμε από τους γονείς μας».

Το LIA’ Premium Extra Virgin Olive Oil, είναι μια εταιρία που φτιάχτηκε με αγάπη. Δίνει προτεραιότητα στη φύση και τον άνθρωπο. Ξέρει να παρατηρεί, να δουλεύει, να σέβεται και να εκτιμά τους καλούς συνεργάτες.  Όποιος ξέρει να παρατηρεί κάνει σωστές επιλογές. «Είχα πάντα στο μυαλό μου την φράση του Ραφαηλίδη “Η αισθητική είναι η ηθική του Μέλλοντος”. Το LIÁ δεν είναι μια εταιρεία ευκαιριακή» λέει η Χριστίνα και συνεχίζει: «Φτιάχτηκε και την δουλεύουμε με σταθερά βήματα ώστε να μείνει και να προοδεύσει.  Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας και της εικόνας.  Δεν ξέρω πόσα χιλιόμετρα διανύει το δάχτυλο μας κάθε μέρα προκειμένου να “σκρολάρει” στα social media βλέποντας εικόνες που μετά από ένα δευτερόλεπτο θα έχει ξεχάσει. Όταν είσαι στην φύση, αυτή η ταχύτητα παύει να υπάρχει και ξεκινά η αρμονία και η παρατήρηση.  Αν εμφανιστεί αυτή η ταχύτητα,  είναι αποτέλεσμα ακραίων, βίαιων φαινομένων. Γιατί αν μάθεις να παρατηρείς την φύση, τότε σιγά σιγά μαθαίνεις να παρατηρείς την αναπνοή σου, την καρδιά σου, το είναι σου και μετά τους άλλους. Το να ξέρεις να παρατηρείς είναι σπουδαίο.  Σε βοηθά να κάνεις πιο σωστές επιλογές. Αγαπώ την παρατήρηση για πολλούς λόγους: Παρατήρηση ως εμπειρία, ως ευημερία, ως γνώση, ως γνωριμία».

Ο σχεδιασμός του μπουκαλιού έγινε από το γραφιστικό γραφείο -BOB STUDIO.  «…Τους μετέφερα όλες τις εικόνες που είχα σαν παιδί και σαν ενήλικας.  Την αγάπη μου για τους αρχαιολογικούς χώρους την Μεσσηνίας, τα συναισθήματα μου, την συγκίνηση που νιώθω στη φύση. Ο Άρης Τσούτσιας και ο Ανδρέας Θάνος σαν πραγματικοί καλλιτέχνες κατάφεραν να αποδώσουν στο brand LIÁ όλα αυτά. Σε αυτό το ταξίδι, ο Άρης και ο Ανδρέας είναι από τα σπουδαιότερα άτομα. Τους αγαπώ και τους ευχαριστώ πάντα. Η αισθητική και το ήθος τους έπαιξε σημαντικό ρόλο στη LIÁ».

Έχοντας σπουδάσει ιστορία της τέχνης η Χριστίνα, προσεγγίζοντας την προσπάθεια τους με ένα έργο τέχνης, τοποθετεί την LIA’ στον καμβά ενός από τους μεγαλύτερους ζωγράφους της ιστορίας.  «Αν η LIÁ ήταν έργο τέχνης θα ήταν ίσως “The Olive Trees in a Mountainous Landscape” (1889) του Vincent Van Gogh  γιατί ακριβώς ο πίνακας αυτός περιέχει όλη την ομορφιά της φύσης και των ελαιόδεντρών. Ο περίπατος στον ελαιώνα και οι κορμοί των δέντρων κρύβουν μυστικά της φύσης και είναι πολύ όμορφο για εμάς να επικοινωνήσουμε και να μοιραστούμε όλη αυτή την εμπειρία. Το LIÁ είναι ένα μικρό “έργο τέχνης” που αξίζει να είναι στο τραπέζι σας γιατί δεν αποτελεί απλά μια υγιεινή τροφή για το σώμα αλλά και μια πηγή έμπνευσης για την ψυχή, η οποία ταξιδεύει στα φύλλα, στον  πράσινο καρπό, στους ανθούς και στα βότανα της γης μας» λέει και αποκαλύπτει ότι από τους ανθρώπους και την επικοινωνία τους, το LIÁ αντλεί δύναμη. «Υπάρχει ενδιαφέρον να μάθουν περισσότερα για εμάς, για τα δέντρα μας, για τον τόπο μας. Παρατηρώ ότι υπάρχει ένα παγκόσμιο trend για φυσικά προϊόντα και πάντα ο κόσμος θέλει να γνωρίζει το αληθινό πρόσωπο πίσω από ένα προϊόν. Θα έλεγα ότι αντλώ δύναμη από την υπέροχη επικοινωνία με όλον αυτόν τον κόσμο».ΜΑΧΗ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΟΥ


Πίνακας «The Olive Trees in a Mountainous Landscape” (1889) του Vincent Van Gogh

No comments:

Post a Comment