ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Sunday, January 27, 2013

ΣΤΟΧΟΣ ΤΟ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ



Ως γνωστόν, πέρα από τις γαστρονομικές της λιχουδιές, η Γαλλία φημίζεται και για τα «γκαρσόν» της, εκείνα με τη μακριά ποδιά και το απότομο ύφος, με τα οποία έχει αρκετές φορές ασχοληθεί όχι μόνο ο γαλλικός αλλά και ο διεθνής Τύπος.

Αυτή τη φορά όμως οι γάλλοι δημοσιογράφοι αποφάσισαν να χώσουν το μαχαίρι ακόμα πιο βαθιά στο κόκαλο και να αποκαλύψουν όλα τα κόλπα και τα τεχνάσματα στα οποία οι σερβιτόροι των γαλλικών εστιατορίων καταφεύγουν ώστε να κάνουν τους πελάτες τους να αποχωριστούν τα χρήματα τους.

Σύμφωνα λοιπόν με άρθρο που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα Rue89 και το οποίο φέρει τον τίτλο «Επτά συμβουλές που μπορούν να φουσκώσουν το λογαριασμό», η ερώτηση «νεράκι μεταλλικό ή ανθρακούχο;» από τα χείλη του σερβιτόρου που έχει μόλις αφήσει ένα μπολ με φιστίκια πάνω στο τραπέζι, δεν είναι από την αγωνία του μήπως διψάσατε.

Επίσης δεν κάθεστε στο τραπέζι μέσα στ' αγιάζι, δίπλα από το παράθυρο ή την πόρτα - και ενώ το μαγαζί είναι άδειο - για να παίρνετε αέρα. Κάθεστε εκεί ώστε να σας βλέπουν όσοι είναι ακόμα έξω από αυτό. Επίσης το «Να σας φέρουμε ένα απεριτίφ ή θα περάσετε κατευθείαν στο κρασί;», δεν αφήνει στον πελάτη το περιθώριο να ζητήσει μία κανάτα νερό, η οποία αντίστοιχα δεν αφήνει περιθώριο κέρδους στο κατάστημα. 

Και η σειρά όμως στον κατάλογο με τα κρασιά υπακούει σε μια συγκεκριμένη λογική ωθώντας σας στην επιλογή ενός ακριβού μπουκαλιού. Το ίδιο βέβαια έχει στο μυαλό της και η σερβιτόρα που σας λέει «Σοβινιόν, Σαρντονέ ή Σαμπλί;». 

Στηρίζεται στο ότι ο πελάτης δε θα θυμάται τα δύο πρώτα και θα ντραπεί να της ζητήσει να τα επαναλάβει. Αντίστοιχα ο λόγος που σας γεμίζουν το ποτήρι μετά από κάθε σας γουλιά αποσκοπεί στην αγορά ακόμα ενός μπουκαλιού. Όπως παραδέχεται σερβιτόρα σε ακριβό γαλλικό εστιατόριο, «προσπαθώ να γεμίζω το ποτήρι τους με νερό ώστε να τελειώσει ταυτόχρονα με το φαγητό τους. 

Έτσι όταν τους προτείνω να τους φέρω άλλο το πιο πιθανό είναι να μου πουν ναι!» Στο κόλπο και τα υπερβολικά αλατισμένα σνακ που σας προσφέρουν με το ποτό, αφού προκαλούν δίψα, αλλά και το «κερασμένο κρασί» το οποίο, ένα βράδυ που δεν έχει δουλειά, θα σας κρατήσει λίγο ακόμα στο τραπέζι. Αντίστροφα, το γρήγορο μάζεμα των πιάτων και των ποτηριών σας πριν προλάβετε να καταπιείτε την τελευταία σας μπουκιά, σας ειδοποιεί ότι μάλλον ήρθε η ώρα να πάτε σπίτι σας.

Άλλο επίσης τρικ είναι ο κατάλογος με τα γλυκά που βρίσκεται ακουμπισμένος επάνω στο τραπέζι και ο οποίος αποδεικνύεται πιο αποτελεσματικός από το να σας τα αραδιάσει ο σερβιτόρος. «Μπορεί να νομίζουμε ότι δεν έχει καμία διαφορά, όμως η αλήθεια είναι ότι έχει και μάλιστα μεγάλη», λέει στο Rue89 ο Ρομάν, σερβιτόρος.

Τέλος, ο σερβιτόρος που θέλει να πάρει ένα γενναιόδωρο πουρμπουάρ φέρνοντας το λογαριασμό δε θα παραλείψει να σας ρωτήσει «Όλα εντάξει;», ενώ αν πληρώσετε μετρητοίς θα σας γεμίσει με ψιλά, τα οποία με τη σειρά σας θα του πείτε να κρατήσει. 

Όπως δηλώνει και η Ορελί Βιρί, καθηγήτρια σε σχολή του κλάδου ξενοδοχειακών υπηρεσιών και εστίασης «ο σερβιτόρος δεν είναι μόνο για να παίρνει παραγγελίες και να πηγαίνει τα πιάτα. Ό, τι πωλείται αποφέρει κέρδος. Σημασία έχει πώς προσφέρεις το καθετί». 



''Μόνο οι Γάλλοι; Ίσως αυτοί το ξεκίνησαν με αυτούς τους τρόπους. Μέχρι και οι σερβιτόροι σε μια ελληνική ταβέρνα, έτσι λειτουργούν. Και καλά κάνουν! 

Τώρα όμως ήρθε η ώρα να προσγειωθούμε στους ρυθμούς της κρίσης και να νοιαζόμαστε και για το πορτοφόλι του πελάτη!'' 

No comments:

Post a Comment