Όταν το περιοδικό "Billboard" άρχισε να δημοσιεύει το 1940 τον εβδομαδιαίο κατάλογο των πιο εμπορικών τραγουδιών του επταημέρου στις ΗΠΑ και καθιέρωσε το εβδομαδιαίο hit parade, ήταν η εποχή των μεγάλων ορχηστρών, όπου οι τραγουδιστές και οι τραγουδίστριες έπαιζαν δευτερεύοντα ρόλο.
Με το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, γύρω στο 1947, η εικόνα αλλάζει. Οι τραγουδιστές και οι τραγουδίστριες περνάνε μπροστά από τις ορχήστρες, και η μουσική αλλάζει ριζικά ως το 1954, όταν ξεσπά η επανάσταση του rock 'n' roll, που ανατρέπει τα πάντα στο πεντάγραμμο.
Στα τέλη του 1994 αρχίζει η έρευνα για τη συγγραφή αυτού του τόμου. Παράλληλα με την έναρξη της ραδιοφωνικής εκπομπής "Αθήνα-Θεσσαλονίκη", που παρουσίαζαν κάθε Κυριακή ο Γιάννης Πετρίδης από την Αθήνα (ΕΡΑ) και ο Λευτέρης Κογκαλίδης από τη Θεσσαλονίκη (ΕΡΤ 3).
Ο πρώτος στόχος ήταν να βρεθούν και τα 203 τραγούδια που σκαρφάλωσαν στο Νο 1 των ΗΠΑ από το 1940 έως το 1954. Φαινόταν εύκολο, αλλά δεν ήταν... (Λευτέρης Κογκαλίδης)
Με το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, γύρω στο 1947, η εικόνα αλλάζει. Οι τραγουδιστές και οι τραγουδίστριες περνάνε μπροστά από τις ορχήστρες, και η μουσική αλλάζει ριζικά ως το 1954, όταν ξεσπά η επανάσταση του rock 'n' roll, που ανατρέπει τα πάντα στο πεντάγραμμο.
Στα τέλη του 1994 αρχίζει η έρευνα για τη συγγραφή αυτού του τόμου. Παράλληλα με την έναρξη της ραδιοφωνικής εκπομπής "Αθήνα-Θεσσαλονίκη", που παρουσίαζαν κάθε Κυριακή ο Γιάννης Πετρίδης από την Αθήνα (ΕΡΑ) και ο Λευτέρης Κογκαλίδης από τη Θεσσαλονίκη (ΕΡΤ 3).
Ο πρώτος στόχος ήταν να βρεθούν και τα 203 τραγούδια που σκαρφάλωσαν στο Νο 1 των ΗΠΑ από το 1940 έως το 1954. Φαινόταν εύκολο, αλλά δεν ήταν... (Λευτέρης Κογκαλίδης)
No comments:
Post a Comment