ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Thursday, February 24, 2022

ΠΡΑΣΙΝΟ ΑΠΟ ΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟ «ΒΕΛΟΣ» - ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΜΕ ΣΕ 3,5 ΩΡΕΣ ΣΤΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΑΘΗΝΑ

 Λάζαρος Θεοδωρακίδης

Ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων - Γιατί υπήρξε καθυστέρηση, πότε το «Βέλος» θα πιάσει τα 160 χλμ. την ώρα

Πράσινο φως άναψε στο τρένο «Λευκό Βέλος» για να αρχίσει τα ταξίδια του στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) προχωρώντας στην πολυαναμενόμενη πιστοποίηση της αμαξοστοιχίας.

Δέκα μήνες διήρκεσε η διαδικασία πιστοποίησης της αμαξοστοιχίας ETR 470 -είναι η επίσημη ονομασία του «Βέλους»- της Εταιρείας TRENITALIA S.p.A. Η αξιολόγηση ολοκληρώθηκε μετά και τον ενδελεχή έλεγχο που έκανε η ΡΑΣ, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια και πλέον αναμένεται τις επόμενες μέρες να ενταχθεί στο πρόγραμμα δρομολογίων.

 η Πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, σημείωσε πως ο φάκελος της αίτησης που είχε υποβάλει η TRENITALIA S.p.A επαναξιολογήθηκε, αφού είχε ζητηθεί από την ιταλική εταιρία να τοποθετήσει, όπως ορίζει η νομοθεσία, μια συσκευή αμμοδιασποράς η οποία έχει να κάνει με την πέδηση του τρένου για ειδικές συνθήκες (υγρασία, πάγος κοκ).


Σύμφωνα με την κ. Τσιαπαρίκου «η σχετική καθυστέρηση στην ολοκληρωμένη πιστοποίηση δεν οφειλόταν επ’ ουδενί στην υπηρεσία μας, αλλά στην ένσταση της εταιρείας που χρειάστηκε τον χρόνο για την τοποθέτηση της εν λόγω συσκευής». Άλλωστε όπως επισημαίνει η ίδια «πέρα από τα υπάρχοντα συστήματα πέδησης ο εθνικός κανόνας προβλέπει και την αμμοδιασπορά, ως μια ακόμη δικλείδα ασφαλείας, σε οποιοδήποτε τροχαίο σιδηροδρομικό υλικό».


Σημειώνεται πως εκκρεμεί η πιστοποίηση άλλων τεσσάρων όμοιων συρμών που όμως αναμένεται να προχωρήσουν τώρα εκκρεμεί η αίτηση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η διαδικασία, με πρότυπο την πρώτη περίπτωση, θα υλοποιηθεί πολύ πιο γρήγορα.

Πότε θα πιάσει τα 160 χλμ/ώρα

Πάντως, με την εισαγωγή του «Βέλους» στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην παρούσα φάση, το ταξίδι δεν θα διαρκεί λιγότερο από αυτό που ισχύει σήμερα. Όπως διευκρινίζει η Πρόεδρος της ΡΑΣ, «αυτό το τρένο μπορεί να τρέξει πολύ γρήγορα, αλλά η υποδομή δεν είναι ακόμη έτοιμη για τέτοιες ταχύτητες. Έτσι το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα συνεχίσει να διαρκεί, όσο και σήμερα, δηλ. τέσσερις ώρες, μέχρι να ολοκληρωθεί και το σύστημα τηλεδιοίκησης. Τότε θα μπορούμε να πιάσουμε ταχύτητες άνω των 160 χλμ την ώρα». Υπενθυμίζεται πως οι αναγγελίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τοποθετούν την υλοποίηση των 3,5 ωρών ταξιδιού από την Θεσσαλονίκη στην Αθήνα στις αρχές του 2024.

Το δρομολόγιο με το συγκεκριμένο τρένο θα κρατά 4 ώρες προς το παρόν αλλά, όπως τονίζει η κ. Τσιαπαρίκου «θα είναι με έναν ανακαινισμένο τροχαίο υλικό που θα επιτρέπει καλύτερες συνθήκες ταξιδιού με ευρωπαϊκές προδιαγραφές και θα είναι πολύ καλύτερο με ποιοτικές υπηρεσίες για τον επιβάτη με ασφάλεια και άνεση».

Η έρευνα για την ταλαιπωρία στην κακοκαιρία

Σχετικά με την έρευνα που ζήτησε η ΡΑΣ για τις καθυστερήσεις και την ταλαιπωρία εκατοντάδων επιβατών λόγω της πρόσφατης κακοκαιρίας η κ. Τσιαπαρίκου είπε  τα εξής: «Είχαμε ξεκινήσει αυτεπάγγελτο έλεγχο προκειμένου να ελεγχθούν ένα υπήρξαν παραβάσεις της νομοθεσίας και άρα να προβούμε σε τυχόν κυρώσεις. Αυτό θα γίνει σύντομα. Συγκεντρώνουμε τα στοιχεία. Ελπίζω μέσα στον επόμενο μήνα να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε την διαδικασία. Σίγουρα είναι μια απόφαση που την περιμένουν οι επιβάτες και μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως είμαστε οι θεματοφύλακες των επιβατών και αυτόν τον ρόλο θα τον ασκήσουμε με τη δέουσα προσοχή και αυστηρότητα»


No comments:

Post a Comment