ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΤΩΝ ΦΡΕΓΑΤΩΝ BELHARRA Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
– «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ»
«Η απόφαση της υπογραφής της συμφωνίας για την απόκτηση από την Ελλάδα των γαλλικών φρεγατών είναι ιστορική», είπε ο υπουργός.
Τα ναυπηγεία του Ομίλου «Naval Group» στη Λοριάν, όπου ναυπηγούνται οι φρεγάτες κλάσεως FDI, επισκέφθηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, και παρακολούθησε τις εργασίες κατασκευής της πρώτης γαλλικής Belharra, που αναμένεται να πέσει στο νερό το επόμενο διάστημα.
Η πρώτη φρεγάτα ξεκίνησε να χτίζεται στις αρχές Δεκεμβρίου, ενώ η δεύτερη που θα ακολουθήσει προορίζεται για τη χώρα μας.
Όπως είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος «η απόφαση της υπογραφής της συμφωνίας για την απόκτηση από την Ελλάδα των γαλλικών φρεγατών είναι ιστορική, με στόχο την προστασία της πατρίδας μας». Παράλληλα, ο Έλληνας υπουργός αναφέρθηκε στη στρατηγική συνεργασία των δύο χωρών και έκανε λόγο για μια νέα εποχή στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Την ίδια ώρα -σύμφωνα με τον ΥΠΕΘΑ- τα πρώτα πρώτα μαχητικά αεροσκάφη Rafale θα προσγειωθούν σε λίγες ημέρες στη βάση της Πολεμικής Αεροπορίας στην Τανάγρα, ένα χρόνο μετά τις σχετικές υπογραφές.
Από την πλευρά του, ο CEO της Naval Group, Πιερ-Ερίκ Πομελέ, σημείωσε πως «αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται η πρώτη φρεγάτα FDI, η οποία θα παραδοθεί το 2024 στο Γαλλικό Ναυτικό και τα δύο επόμενα πλοία που -όπως ελπίζουμε- θα παραδοθούν το 2025 στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό».
Κατά την ομιλία της, η Γαλλίδα υπουργός Άμυνας, Φλοράνς Παρλί, τόνισε με έμφαση πως η Ελλάδα είναι μία χώρα φίλη και σύμμαχος. «Μαζί θα χτίσουμε την Ευρώπη του αύριο».
«Πριν από λίγο καιρό υπογράψαμε τη Συμφωνία για την απόκτηση των 3+1 γαλλικών φρεγατών, καθώς και τη Συμφωνία για τα Rafale, εκ των οποίων τα έξι πρώτα θα παραδοθούν στην Ελλάδα την επόμενη εβδομάδα», επεσήμανε και πρόσθεσε πως «η Γαλλία στηρίζει τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».
Τι εστί «Belharra»
Χαρακτηριστικό των φρεγατών «Belharra» είναι ότι σχεδιαστικά βασίζονται σε 100% ψηφιακή αντίληψη. Η ιδιαίτερη ΙΤ αρχιτεκτονική τους, στηρίζεται κατά βάση σε δύο ξεχωριστά data centers που λειτουργούν παράλληλα, αλλά έχουν και τη δυνατότητα να υποστηρίξουν το κάθε ένα ξεχωριστά, εφόσον απαιτηθεί, το πλοίο και όλες τις περίπλοκες λειτουργίες του. Η πολυπλοκότητα, άλλωστε, στη σύλληψη και την υλοποίηση του προγράμματος των φρεγατών FDI, είναι τέτοια, που έως τώρα έχουν απαιτηθεί πάνω από 1 εκατ. ώρες για την παραγωγή κάθε μιας από τις μονάδες του πλοίου, ενώ αντίστοιχος χρόνος έχει δαπανηθεί για την έρευνα και την ανάπτυξη των υπερσύγχρονων συστημάτων του.
Πάνω από 1.200 εργαζόμενοι απασχολούνται αποκλειστικά στη ναυπήγηση των «Belharra» στο ναυαπηγείο της Naval Group στη Λοριάν, ενώ συνολικά, η εταιρεία συνεργάζεται με 400 «υπεργολάβους», ανάμεσά τους και εταιρείες από το ευρύτερο φάσμα της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.
Με εκτόπισμα που «αγγίζει» τους 4.500 τόνους, μήκος που φτάνει τα 122 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα πλεύσης τους 27 ναυτικούς κόμβους, η «Belharra» είναι ένα πολεμικό πλοίο που μπορεί να υποστηρίξει διαφορετικούς ρόλους, ικανό να λειτουργήσει αυτόνομα ή ως μέρος ναυτικής δυναμής. Είναι σε θέση να υποστηρίξει όλο το φάσμα των σύγχρονων ναυτικών επιχειρήσεων, όπως πόλεμος επιφανείας, αεράμυνα περιοχής, ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις καθώς και εκτέλεση ειδικών επιχειρήσεων. Διαθέτει μεταξύ άλλων, οκτώ βλήματα επιφανείας Exocet, ανθυποβρυχιακές τορπίλες MU90 και βλήματα εναντίον εναέριων στόχων Aster 15/30.
No comments:
Post a Comment