Oι επισκέπτες - τουρίστες είναι πάντα εν δυνάμει καταναλωτές κατά τη διάρκεια των διακοπών τους ανεξάρτητα με το χρόνο παραμονής τους στις τουριστικές νησιωτικές περιοχές της χώρας μας. Κυρίαρχη επιλογή είναι τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα ενώ όσον αφορά όμως στο πως συνδυάζουν τις αγορές τους παρατηρείται ότι δεν υπάρχει κάποια κυρίαρχη τάση.
Συγκεκριμένα σημαντικό ποσοστό προβαίνουν σε αγορές σε συνδυασμό με κάποια δραστηριότητα στη φύση όπως π.χ. το μπάνιο στη θάλασσα καθώς και όταν βγαίνουν για φαγητό ή καφέ.
Ένα μικρότερο ποσοστό τουριστών συνδυάζει την περιήγηση σε αξιοθέατα, χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος και επισκέψεις σε μουσεία με τις αγορές του και τέλος ένα μικρότερο ποσοστό αλλά όχι αμελητέο της τάξης του 16% με την βραδινή του έξοδο. Συμπερασματικά, φαίνεται ότι οι επισκέπτες/τουρίστες είναι πάντα εν δυνάμει καταναλωτές κατά τη διάρκεια των διακοπών τους ανεξάρτητα με το χρόνο παραμονής τους.
Τα παραπάνω διαφοροποιούνται, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΣΕΕ, σύμφωνα με τον τύπο και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του είδους του τουρισμού που έχουν επιλέξει. Έτσι, οι τουρίστες των all inclusive, συνδυάζουν με διαφορετικό τρόπο και διαφορετική συχνότητα αγορές και δραστηριότητες στις διακοπές τους.
Δηλαδή οι καταναλωτές που διαμένουν σε πεντάστερα ή τετράστερα ξενοδοχεία κάνουν περισσότερες αγορές κατά την περιήγησή τους σε αξιοθέατα ή κατά τη βραδινή τους έξοδο ή γενικότερα στην έξοδο για φαγητό ή καφέ ενώ οι τουρίστες των all inclusive συνδυάζουν τις αγορές τους με το μπάνιο στη θάλασσα ή δραστηριότητες στη φύση.
Αυτό προκύπτει από τα συμπεράσματα έρευνας στο ιδιαίτερο επιχειρηματικό πεδίο που συνδέει το εμπόριο με τον τουρισμό που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο - ΙΝΕΜΥ - της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου και όπως έχει γνωστοποιηθεί θα ακολουθήσει μία αντίστοιχη μελέτη για το κέντρο της Αθήνας και το λιμάνι του Πειραιά.
Η έρευνα επικεντρώνεται στη διερεύνηση του καταναλωτικού προφίλ των τουριστών, στις διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε μεταβλητές όπως ο τρόπος οργάνωσης του ταξιδιού τους ή η διαμονή τους και στην αποτύπωση της γνώμης τους για τη λειτουργία και τις παροχές των εμπορικών καταστημάτων σε τουριστικές περιοχές της Ελλάδας.
Το εμπόριο και ο τουρισμός είναι δύο αλληλοτροφοδοτούμενες βαριές μεταβλητές της ελληνικής οικονομίας και δύο από τα μεγάλα στοιχήματα που πρέπει να κερδίσουμε για την έξοδο της χώρας από την κρίση.
Η χώρα μας λόγω θέσης, μορφολογίας, νησιωτικότητας, ιστορίας, κλίματος και φυσικού κάλλους, διαθέτει το συγκριτικό πλεονέκτημα να υποδέχεται εκατομμύρια επισκεπτών, οι οποίοι εκ των πραγμάτων εξυπηρετούνται τόσο στην Αθήνα όσο και στις πολυάριθμες τουριστικές αγορές.
Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα αναφορικά με το καταναλωτικό πρότυπο των τουριστών σε δημοφιλείς τουριστικούς νησιωτικούς προορισμούς φαίνεται ότι:
Η πλειονότητα των επισκεπτών έρχονται με διάθεση να πραγματοποιήσουν αγορές κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Ουσιαστικά η κυρίαρχη τάση που επικρατεί όσον αφορά την αγοραστική συμπεριφορά είναι η αυθόρμητη αγορά προϊόντων.
Επομένως, το ενθαρρυντικό μήνυμα για τις τοπικές εμπορικές αγορές είναι ότι υπάρχει αρκετά μεγάλο δυνητικό καταναλωτικό κοινό, αφού κάτι παραπάνω από οχτώ στους δέκα επισκέπτες είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν προϊόντα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατάταξη των βασικών καταναλωτικών προτιμήσεων των τουριστών και οι λόγοι με βάση τους οποίους πραγματοποιούν τις αγορές τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Προκύπτει έτσι ότι πρώτος λόγος σε αυτή την κατάταξη είναι τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα.
Στη συνέχεια ακολουθεί η διαθέσιμη ποικιλία των προϊόντων που συναντούν και ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες θεωρεί ότι οι τοπικές εμπορικές αγορές είναι επαρκείς και με ποικιλία που καλύπτουν τις περισσότερες ανάγκες τους.
Συγκεκριμένα σημαντικό ποσοστό προβαίνουν σε αγορές σε συνδυασμό με κάποια δραστηριότητα στη φύση όπως π.χ. το μπάνιο στη θάλασσα καθώς και όταν βγαίνουν για φαγητό ή καφέ.
Ένα μικρότερο ποσοστό τουριστών συνδυάζει την περιήγηση σε αξιοθέατα, χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος και επισκέψεις σε μουσεία με τις αγορές του και τέλος ένα μικρότερο ποσοστό αλλά όχι αμελητέο της τάξης του 16% με την βραδινή του έξοδο. Συμπερασματικά, φαίνεται ότι οι επισκέπτες/τουρίστες είναι πάντα εν δυνάμει καταναλωτές κατά τη διάρκεια των διακοπών τους ανεξάρτητα με το χρόνο παραμονής τους.
Τα παραπάνω διαφοροποιούνται, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΣΕΕ, σύμφωνα με τον τύπο και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του είδους του τουρισμού που έχουν επιλέξει. Έτσι, οι τουρίστες των all inclusive, συνδυάζουν με διαφορετικό τρόπο και διαφορετική συχνότητα αγορές και δραστηριότητες στις διακοπές τους.
Δηλαδή οι καταναλωτές που διαμένουν σε πεντάστερα ή τετράστερα ξενοδοχεία κάνουν περισσότερες αγορές κατά την περιήγησή τους σε αξιοθέατα ή κατά τη βραδινή τους έξοδο ή γενικότερα στην έξοδο για φαγητό ή καφέ ενώ οι τουρίστες των all inclusive συνδυάζουν τις αγορές τους με το μπάνιο στη θάλασσα ή δραστηριότητες στη φύση.
Αυτό προκύπτει από τα συμπεράσματα έρευνας στο ιδιαίτερο επιχειρηματικό πεδίο που συνδέει το εμπόριο με τον τουρισμό που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο - ΙΝΕΜΥ - της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου και όπως έχει γνωστοποιηθεί θα ακολουθήσει μία αντίστοιχη μελέτη για το κέντρο της Αθήνας και το λιμάνι του Πειραιά.
Η έρευνα επικεντρώνεται στη διερεύνηση του καταναλωτικού προφίλ των τουριστών, στις διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε μεταβλητές όπως ο τρόπος οργάνωσης του ταξιδιού τους ή η διαμονή τους και στην αποτύπωση της γνώμης τους για τη λειτουργία και τις παροχές των εμπορικών καταστημάτων σε τουριστικές περιοχές της Ελλάδας.
Το εμπόριο και ο τουρισμός είναι δύο αλληλοτροφοδοτούμενες βαριές μεταβλητές της ελληνικής οικονομίας και δύο από τα μεγάλα στοιχήματα που πρέπει να κερδίσουμε για την έξοδο της χώρας από την κρίση.
Η χώρα μας λόγω θέσης, μορφολογίας, νησιωτικότητας, ιστορίας, κλίματος και φυσικού κάλλους, διαθέτει το συγκριτικό πλεονέκτημα να υποδέχεται εκατομμύρια επισκεπτών, οι οποίοι εκ των πραγμάτων εξυπηρετούνται τόσο στην Αθήνα όσο και στις πολυάριθμες τουριστικές αγορές.
Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα αναφορικά με το καταναλωτικό πρότυπο των τουριστών σε δημοφιλείς τουριστικούς νησιωτικούς προορισμούς φαίνεται ότι:
Η πλειονότητα των επισκεπτών έρχονται με διάθεση να πραγματοποιήσουν αγορές κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Ουσιαστικά η κυρίαρχη τάση που επικρατεί όσον αφορά την αγοραστική συμπεριφορά είναι η αυθόρμητη αγορά προϊόντων.
Επομένως, το ενθαρρυντικό μήνυμα για τις τοπικές εμπορικές αγορές είναι ότι υπάρχει αρκετά μεγάλο δυνητικό καταναλωτικό κοινό, αφού κάτι παραπάνω από οχτώ στους δέκα επισκέπτες είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν προϊόντα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατάταξη των βασικών καταναλωτικών προτιμήσεων των τουριστών και οι λόγοι με βάση τους οποίους πραγματοποιούν τις αγορές τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Προκύπτει έτσι ότι πρώτος λόγος σε αυτή την κατάταξη είναι τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα.
Στη συνέχεια ακολουθεί η διαθέσιμη ποικιλία των προϊόντων που συναντούν και ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες θεωρεί ότι οι τοπικές εμπορικές αγορές είναι επαρκείς και με ποικιλία που καλύπτουν τις περισσότερες ανάγκες τους.
No comments:
Post a Comment