ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Wednesday, March 2, 2011

ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΡΑΣΙΑ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΕΔΑΦΟΣ

Την προσοχή του οδηγού πόλης που εκδίδει η γαλλική εταιρεία πώλησης πολυτελών ειδών Louis Vuitton κέρδισαν τα ελληνικά κρασιά, καθώς για πρώτη φορά ο οδηγός αναφέρεται στη Θεσσαλονίκη και στους Δρόμους του Κρασιού της Βόρειας Ελλάδας, τους οποίους "περπατά" με τη βοήθεια του Νίκου Μάνεση (συγγραφέα και οινοκριτικού), όπως τόνισαν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης και ο πρόεδρος της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα Βόρειας Ελλάδας (ΕΝΟΑΒΕ) Γιάννης Βογιατζής.
Η δήλωσή τους αυτή έγινε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν, με αφορμή τον 11ο Διεθνή Διαγωνισμό Οίνου Θεσσαλονίκης και τον 10ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Οινοχόων, που τελούν υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης και για πρώτη φορά, φέτος, πραγματοποιούνται την ίδια χρονική περίοδο, στο πλαίσιο των διεθνών εκθέσεων Detrop και Oenos της Helexpo.


Ο κ. Μπουτάρης χαρακτήρισε τη Θεσσαλονίκη ως τη "ζωντανή καρδιά" του αμπελοοινικού κόσμου της Ελλάδας και ανακοίνωσε ότι η δημοτική τηλεόραση θα καλύψει σε απευθείας μετάδοση το τελευταίο στάδιο του διαγωνισμού.

Επίσης, υπογράμμισε ότι "θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του δήμου", ώστε να στηριχθεί ο κλάδος και σημείωσε ότι ο Δήμος έχει επαφές για τη διοργάνωση ενός διεθνούς φεστιβάλ γαστρονομίας, στο οποίο το κρασί θα αποτελεί βασικό πυλώνα.

Ο ίδιος κάλεσε και άλλους κλάδους να οργανωθούν και να κάνουν αντίστοιχες κινήσεις, όπως οι οινοποιοί, "που φέρνουν πιο κοντά τον καταναλωτή στο προϊόν". Παρόμοιο "κάλεσμα" απηύθυνε και σε άλλους δήμους, καθώς όπως είπε, μπορούν να στηρίζουν προσπάθειες οινοποιών της περιοχής τους, αναδεικνύοντας όχι μόνο τα κρασιά, αλλά και τον τόπο τους.

Από την πλευρά του, ο κ. Βογιατζής αφού παρότρυνε τους καταναλωτές να επιλέγουν επώνυμο ελληνικό κρασί, το οποίο -όπως είπε- υπάρχει σε προσιτές τιμές, υπογράμμισε ότι αγορές-στόχοι του εξωτερικού των Ελλήνων οινοποιών, όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Γερμανία, η Ρωσία και η Κίνα, δίνουν θετικά αποτελέσματα, καθώς πέρυσι καταγράφηκε αύξηση 7% στις εξαγωγές οίνου σε αυτές τις χώρες, έναντι του 2009.

Επίσης, ευχαρίστησε τη δημοτική αρχή για τη στήριξη και σημείωσε ότι η τέλεση των δύο διαγωνισμών την ίδια χρονική περίοδο αποδεικνύει την ανάγκη συνεργιών μεταξύ συναφών κλάδων, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξή τους.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Οινοχόων (ΠΕΝΟ) Ανδρέας Ματθίδης παρουσίασε τις βασικές πτυχές του επαγγέλματος, καθώς και το πώς ο οινοχόος "ενώνει" τον κόπο και τη δουλειά του αμπελουργού με τον τελικό καταναλωτή.

Το τελευταίο διάστημα, παρατηρείται μεταστροφή του καταναλωτικού ενδιαφέροντος σε ανώνυμα κρασιά, κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης, τόνισε ο κ. Βογιατζής, ο οποίος επανέλαβε πως οι καταναλωτές πρέπει να προτιμούν επώνυμα ελληνικά κρασιά.

Με τη θέση του κ. Βογιατζή συμφώνησε και ο κ. Μπουτάρης και σημείωσαν ότι τα όσα λέγονται περί σπιτικού, αγνού κρασιού είναι "μύθος", διότι ο τρόπος παρασκευής τους, ενδέχεται να ενέχει κινδύνους, αφού τα προϊόντα δεν ελέγχονται.

_________________________________________________

Δύο διαγωνισμοί στην ίδια πόλη, από τις 8 έως τις 12 Μαρτίου

_________________________________________________

Ο Διεθνής Διαγωνισμός Οίνου Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται κάθε χρόνο από την ΕΝΟΑΒΕ, σε συνεργασία με τη Helexpo και με την αιγίδα όλων των φορέων του οινικού κλάδου της Ελλάδας.

Πρόκειται για το μοναδικό διεθνή διαγωνισμό οίνου, που διοργανώνεται και υλοποιείται στη χώρα μας, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Διεθνούς Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (OIV) και σύμφωνα με τη νομοθεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Οι γευστικές δοκιμές των δειγμάτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, που θα συμμετέχουν στο Διαγωνισμό, θα πραγματοποιηθούν από διακεκριμένους ξένους και Έλληνες γευσιγνώστες, στις 8, 9 και 10 Μαρτίου 2011. Η επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων με την απονομή των βραβείων, καθώς και η γευσιγνωσία των βραβευμένων κρασιών για το κοινό, θα πραγματοποιηθούν στις 12 Μαρτίου 2011. Στο δεύτερο μέρος, στις 12 Μαρτίου 2011, θα αναδειχθεί ο καλύτερος Έλληνας οινοχόος.

Ο Εθνικός Διαγωνισμός Οινοχόων για την ανάδειξη του καλύτερου Έλληνα οινοχόου είναι ο 10ς, στην 13ετή ιστορία της ΠΕΝΟ.

No comments:

Post a Comment