Wednesday, August 11, 2010

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΛΗΜΝΟ

Επειτα από 2.500 χρόνια αναβιώνει στο αρχαίο θέατρο της Ηφαιστείας στη Λήμνο, το αρχαίο δράμα, με το ανέβασμα της παράστασης του «Οιδίποδα Τύραννου», σε σκηνοθεσία του Σπύρου Ευαγγελάτου. Το αρχαίο θέατρο της Ηφαιστείας, κτισμένο σε καίρια θέση της αρχαίας πόλης, είναι ένα από τα σπουδαιότερα του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Χρονολογείται ως προς το μεγαλύτερο μέρος του στο τέλος του 5ου ή στις αρχές του 4ου π.Χ. αιώνα, με προσθήκες από την ελληνιστική και τη ρωμαϊκή εποχή.

Στο κεντρικό τμήμα των κερκίδων του κοίλου, αλλά και έξω από αυτό, αποκαλύφθηκαν τμήματα πρωιμότερης φάσης του, της αρχαϊκής, καθώς και δύο αρχαϊκά ιερά, που επιβεβαιώνουν τη σχέση του αρχαίου ελληνικού θεάτρου με τη λατρεία.

Ο γνωστός από την αρχαία ελληνική γραμματεία «Λημνιακός» κύκλος τραγουδιών που γράφτηκαν από τους μεγάλους ποιητές της κλασικής περιόδου, συνδέεται με το εν λόγω θέατρο και την κατάκτηση της Λήμνου το 510 π.χ. από τον Αθηναίο στρατηγό Μιλτιάδη, που συνέδεσε το νησί με την Αθήνα.

Το αρχαίο θέατρο στον αρχαιολογικό χώρο της Ηφαιστείας, της πόλης του ολύμπιου θεού της φωτιάς κατά τη μυθολογία, εγκαινιάζεται ουσιαστικά φέτος, έπειτα από πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, και σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού - Τουρισμού.

Τη μελέτη αναστύλωσης και στερέωσης εκπόνησαν η αρχιτέκτων Ελένη-Αννα Χλέπα και η τοπογράφος-μηχανικός Σοφία Σοϊλέ με χρηματοδότηση του υπουργείου Αιγαίου, ενώ την ευθύνη της υλοποίησης είχε η Κ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Το έργο, το οποίο αναστυλώθηκε την τετραετία 2000-2004 κατά την περίοδο που ο Νίκος Σηφουνάκης είχε την πολιτική ευθύνη του υπουργείου Αιγαίου, χρηματοδοτήθηκε από το Π.Ε.Π. Βορείου Αιγαίου με προϋπολογισμό 730.000 ευρώ.

«Η αναστύλωση και ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου αλλά και η προοπτική ανάδειξης συνολικά της νεκρόπολης της Ηφαιστείας υπήρξε και είναι στόχος και όραμα», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ν. Σηφουνάκης.

No comments:

Post a Comment