Με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή ολοκληρώθηκε, το webinar που διοργάνωσε ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης υπό την αιγίδα του Ερευνητικού Εργαστηρίου Τουρισμού “Tour Lab” του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος. Έξι ειδικοί από τέσσερις διαφορετικές χώρες συζήτησαν για τις παγκόσμιες προκλήσεις και τις προοπτικές στον κλάδο για το 2023. Στο ξεκίνημα του webinar απηύθυνε χαιρετισμό η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης κ. Βούλα Πατουλίδου. Η κ. Πατουλίδου αναφέρθηκε στα «σημάδια» της πλήρους ανάκαμψης που παρουσιάζει ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης, βασιζόμενη στα στοιχεία της FRAPORT που δείχνουν αύξηση 26% στον αριθμό των επιβατών, που ταξίδεψαν στη Θεσσαλονίκη κατά το μήνα Απρίλιο του 2023 σε σχέση με τον Απρίλιο του 2022. Αναφέρθηκε στο έργο προβολής της Θεσσαλονίκης, που αποτιμήθηκε από την κατάταξη του προορισμού σε υψηλές θέσεις ερευνών διεθνών μέσων, όπως το CNN και το Tasteatlas αλλά και από τα βραβεία που συγκέντρωσε ο ΟΤΘ στα Tourism Αwards. Η κ. Πατουλίδου επισήμανε πως εφόσον η Θεσσαλονίκη είναι ένας αναγνωρίσιμος και ελκυστικός city-break προορισμός της Ευρώπης, πρέπει να ζυγίσουμε επαρκώς τις σύγχρονες προκλήσεις. Τον συντονισμό του webinar είχε ο Δρ Ευάγγελος Χρήστου Καθηγητής Τουριστικού Μάρκετινγκ και Κοσμήτορας της Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος. Ο κ. Χρήστου επεσήμανε πως οι επισκέπτες στην Ελλάδα επιζητούν ένα ιδιαίτερα διαφοροποιημένο τουριστικό προϊόν, προσωποποιημένο, που να ικανοποιεί τις ανάγκες τους και συγχρόνως να εστιάζει σε ισχυρά βιωματικά στοιχεία. Στο webinar απηύθυνε επίσης χαιρετισμό η Γενική Διευθύντρια Τουριστικής Πολιτικής του Υπουργείου Τουρισμού κ. Παναγιώτα Διονυσοπούλου. Η κ. Διονυσοπούλου αναφέρθηκε στην προετοιμασία στρατηγικής του αειφόρου τουρισμού της Ελλάδας, τη δημιουργία του Παρατηρητηρίου παρακολούθησης και την συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού για τον παράκτιο και παραθαλάσσιο τουρισμό. Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο κ. Damcho Rinzin, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων και Μάρκετινγκ του τουριστικού συμβουλίου του κράτους του Μπουτάν. Το Μπουτάν είναι ένα βουδιστικό βασίλειο των Ιμαλαίων που εφαρμόζει μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα τουριστική πολιτική, με γνώμονα την διατήρηση της τοπικής κουλτούρας και την προστασία του περιβάλλοντος. O κ. Rinzin εντυπωσίασε τους συμμετέχοντες με τον προσδιορισμό «Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν Ευτυχίας» του Μπουτάν. Όπως είπε χαρακτηριστικά «Δεν αρκεί να είναι μόνο επιτυχημένο το κράτος. Πρέπει να είναι και ευτυχισμένοι οι πολίτες». Επεσήμανε πως η προστασία του περιβάλλοντος συμβαδίζει με την πολιτιστική διαφύλαξη του Μπουτάν. Σύμφωνα με το νόμο, τουλάχιστον το 60% της χώρας πρέπει να παραμείνει δασικό για όλες τις μελλοντικές γενιές. «η κοινωνική βιωσιμότητα διασφαλίζεται από το να έχεις τα πάντα τώρα, αλλά και στο μέλλον». Αυτό καθορίζεται από την στρατηγική της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης που ακολουθούν. Στη συνέχεια μίλησε ο CEO της αεροπορικής εταιρείας του Ισραήλ Sundor κ. Gal Gherson για την εποχικότητα στον τουρισμό όπως αυτή γίνεται αντιληπτή από μία αεροπορική εταιρεία με τεράστια εμπειρία. Ο κ. Gherson αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Θεσσαλονίκης και χαρακτήρισε τον προορισμό περίπτωση μελέτης (case study) προγραμματισμού πτήσεων. Μίλησε για τις στενές σχέσεις που έχει δημιουργήσει η εταιρία με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης με αποτέλεσμα, την ενίσχυση του προορισμού στην τουριστική αγορά του Ισραήλ. Ο CEO της Sundor, σημείωσε πως υπάρχουν πολλά θετικά στοιχεία που καθιστούν τη Θεσσαλονίκη σημαντικό προορισμό για το Ισραήλ. Η σύντομη πτήση, που διαρκεί μόνο δύο ώρες, το καλό φαγητό, η νεανική ενέργεια εξαιτίας των πανεπιστημίων που υπάρχουν στην πόλη και βεβαία η ιστορία της ισραηλίτικης κοινότητας. Υπογράμμισε πως η Θεσσαλονίκη είναι ένας προορισμός τεσσάρων εποχών, κάτι που επικοινώνησαν με καμπάνια στους πολίτες του Ισραήλ. Η επικ. καθηγήτρια του Τμήματος Τουριστικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πειραιώς Γεωργία Zoύνη, μίλησε για το πως μπορούν να αξιοποιηθούν οι ευκαιρίες σε ένα δυναμικό περιβάλλον. Υπογράμμισε ότι θα πρέπει όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό σε επιχειρηματικό και ατομικό επίπεδο, να εκπαιδευτούν, διότι η αλλαγή κουλτούρας έρχεται μόνο με στοχευμένη εκπαίδευση. «Η βιωσιμότητα, η ευζωία μέσω της χρήσης της τεχνολογίας αλλά και του μάρκετινγκ πρέπει να γίνουν βιώματα και κουλτούρα μας και με στρατηγική να μετατρέψουμε τις προκλήσεις σε ευκαιρίες». Ο Κωνσταντίνος Κουκάς, Δήμαρχος Μυκόνου ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας πως ο τουρισμός της Μυκόνου έχει ιστορία 100 χρόνων. Με αφετηρία το 1920 οι Μυκονιάτες έχουν στον DNA τους την φιλοξενία. Οι έντονες τουριστικές ροές που δέχεται το δημοφιλές κυκλαδίτικο νησί έχουν ως συνέπεια το πρόβλημα της εύρεσης στέγης για τους εποχικούς εργαζόμενους και τους δημοσίους υπαλλήλους. Ο κ. Κουκάς μίλησε για το νέο Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο κατοικιών που προορίζονται γι’αυτούς. Αναφέρθηκε επίσης στην πολιτική διαχείρισης του νερού από τον Δήμο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι περιορισμένοι υδάτινοι πόροι. Τελευταίος ομιλητής ήταν ο κ. Johannes Thor Skulason, Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Ισλανδικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Ο κ. Skulason μίλησε για τον υπερτουρισμό στην Ισλανδία, μια χώρα 300.000 ντόπιων που δέχεται δεκάδες εκατομμύρια τουριστών κάθε χρόνο και το 97% αυτών, την επισκέπτονται για τη φύση. Επεσήμανε πως το πολιτικό πλαίσιο της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης βασίζεται στη συνεργασία της κυβέρνησης με τις βιομηχανίες. Τόνισε πως όλες χώρες της Ευρώπης έχουν να αντιμετωπίσουν παρόμοιες προκλήσεις. Γι’ αυτό θα πρέπει να υπάρχει κοινός σχεδιασμός σε πολλά επίπεδα. Ένα από τα κυριότερα θέματα που έχουν να αντιμετωπίσουν είναι η έλλειψη προσωπικού «Για το λόγο αυτό πρέπει να στοχεύσουμε στην εκπαίδευση όχι μόνο νέων αλλά και των ανθρώπων που ήδη εργάζονται στον χώρο του τουρισμού». Η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης κ. Βούλα Πατουλίδου έκλεισε το webinar προσκαλώντας όλους τους συμμετέχοντες να επισκεφθούν τη Θεσσαλονίκη. |
No comments:
Post a Comment