Saturday, July 21, 2018

ALICE ON BOARD

Η επιτυχία είναι μια σχετική έννοια. Όλα στη ζωή είναι ένα ταξίδι. Στο ταξίδι αυτό συλλέγεις εικόνες, στιγμές. Αυτές οι εικόνες είναι και η «προίκα» που αφήνεις στα παιδιά σου. Συλλέγεις αναμνήσεις. Αναμνήσεις που σε κάνουν πιο δυνατό. Η Πέπη Νικολακοπούλου είναι η δημιουργός της ιστοσελίδας AliceonBoard. Το AliceonBoard είναι  ένα μικρό ηλεκτρονικό κατάστημα, μία μικρή boutique που απευθύνεται σε όλους όσους αναζητούν το διαφορετικό.  Είναι μια αξιόλογη δουλειά που επιβιβάστηκε, ταξίδεψε, προσγειώθηκε και συνεχίζει σιγοτραγουδώντας εκείνους τους ταξιδιάρικους στίχους «θα φτιάξω ένα κήπο μαγικό για να πουλάω ηλιαχτίδες και γιο – γιο και πεφταστέρια. Θα φτιάξω ένα κιόσκι εξωτικό για να πουλάω φεγγαράδες και λωτό τα καλοκαίρια. Αν θες μαζί μου έλα και εσύ, δυο πειρατές σε ένα νησί!». Με αυτό τον τρόπο η Πέπη μας ξεναγεί και μας καλωσορίζει στο διαδικτυακό της κατάστημα.
Η Πέπη Νικολοπούλου κατάγεται από την όμορφη Πάτρα. Σπούδασε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Διοίκηση Επιχειρήσεων και Marketing. Ξεκίνησε να εργάζεσαι σε μια BTL διαφημιστική εταιρεία, την MSPS και στη συνέχεια για 10 χρόνια εργάστηκε στο τμήμα Marketing και Επικοινωνίας της Mercedes-Benz Hellas. Η ρότα  για εκείνη, άλλαξε πριν από περίπου 9 χρόνια, όταν βρέθηκε εκτός επαγγελματικής αρένας ως απόρροια της οικονομικής κρίσης στην οποία περιήλθε η χώρα μας. «Με ένα μωρό ενός έτους στο σπίτι και μπόλικη διάθεση δημιουργίας, δεν ήταν δυνατόν να παραιτηθώ έτσι εύκολα. Με το μικρό μαγισσάκι για συνοδοιπόρο την Αλίκη, την αδελφή μου Μαρίζα και φυσικά την στήριξη του συντρόφου μου ξεκίνησα ένα ταξίδι εσωτερικής αλλά και επαγγελματικής αναζήτησης ώστε να βρω τον επόμενο σταθμό μου. Και τότε, πολύ φυσικά, πολύ αυθόρμητα, αποφάσισα τη δημιουργία μιας on-line Boutique που θα φιλοξενεί μάρκες που τότε ακόμα στην Ελλάδα ήταν άγνωστες. Το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας έκανε τα παρθενικά του βήματα και με τον περιορισμένο χρόνο που είχα στη διάθεσή μου, φάνταζε ως μία υπέροχη ιδέα».
Παρόλο την εμπειρία της Πέπης στο χώρο του Marketing, η αρχή είναι πάντα δύσκολη. Είναι θέμα αποφασιστικότητας. Και φυσικά δεν πρέπει να αποσκοπείς στο γρήγορο κέρδος. Πρέπει να προσπαθείς καθημερινά. Να αγαπάς αυτό που κάνεις. Να δίνεις σε αυτό ένα κομμάτι του εαυτού σου και να έχεις την ικανότητα να περιμένεις. Μέχρι να ξεχωρίσεις από το πλήθος.«Η αρχή δεν ήταν καθόλου συνδεδεμένη  με την οποιαδήποτε εμπειρία μου. Η αρχή ήταν θέμα αποφασιστικότητας και ενθάρρυνσης από τους αγαπημένους μου. Η εμπειρία μου αποδείχθηκε σημαντική στα επόμενα βήματα. Στην μεθοδολογία, στην κατανόηση του δρόμου και στην οργάνωση. Η έναρξη έγινε πολύ γρήγορα χωρίς αυτό ωστόσο να σημαίνει ότι το κέρδος έρχεται το ίδιο γρήγορα. Μετά από 9 χρόνια παραδέχομαι πως ήταν μια αξιόλογη προσπάθεια, που χρειάστηκε και συνεχίζει να απαιτεί μεγάλη φροντίδα, αμέριστη προσωπική αγάπη από την πλευρά μου και πολύωρη δουλειά. Κυρίως προσωπική. Κι εδώ οφείλω να υπογραμμίσω ότι δεν έχει φθάσει ακόμα στο σημείο να μπορεί να ανταγωνιστεί το μισθό μου ως στέλεχος ιδιωτικών επιχειρήσεων. Και το τονίζω αυτό, ώστε να δώσω έμφαση στον χαρακτήρα της προσωπικής επιλογής που χρηματοδοτήθηκε από ίδια κεφάλαια και συνεχίζει να αυτοχρηματοδοτείται. Μας λέει η Πέπη στο humanstories.gr και συνεχίζει. «Η λειτουργία μίας προσωπικής επιχείρησης που θα ξεκινήσει από το μηδέν, απαιτεί καθημερινή φροντίδα και συνέπεια. Συνεχή επαγρύπνηση, παρακολούθηση των ανταγωνιστών, και ανάγνωση των αναγκών των πελατών.  Συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και καθημερινή προβολή και επικοινωνία ώστε να μην ξεχαστείς. Για αυτό και το υπογραμμίζω: είναι σημαντικό να αγαπάει κάποιος αυτό που πρόκειται να κάνει, να εκπαιδεύεται, να συμβουλεύεται τους ειδικούς, να έχει πλάνο για τα επόμενα βήματα και ο πρωταρχικός στόχος να ΜΗΝ είναι η κερδοφορία».
Η ονομασία AliceonBoard, δε δόθηκε τυχαία. Προέκυψε κι αυτή από την προσπάθεια της Πέπης να ξεχωρίσει. «Εκείνη την περίοδο κυκλοφορούσα πολύ συχνά με το αυτοκίνητο με τη μικρή Αλίκη μέσα. Τότε ήταν που σύμφωνα με τους άγραφους κανόνες ασφάλειας, ήθελα να βάλω ένα αυτοκόλλητο ότι μέσα στο αυτοκίνητο υπάρχει ένα παιδί – δεν ξέρω γιατί το κάνουμε αυτό, αλλά το έκανα και εγώ! Όμως το απλό μήνυμα «Baby on board» μάλλον με απωθούσε αφού σκεφτόμουν ότι δεν πρόκειται για ένα ακόμα μωρό αλλά για το δικό μου παιδί που έχει όνομα και το λένε Αλίκη. Ζήτησα λοιπόν από την αδελφή μου ένα βράδυ να μου φτιάξει ένα εικαστικό που να λέει Alice on Board. Όταν λοιπόν ήρθε η στιγμή να σκεφτώ το όνομα για το e-shop, ήμουν απολύτως βέβαιη. Θα το ονόμαζα Alice on Board. Άλλωστε αυτή ήταν η έμπνευση για όλα. Έτσι κάπως ξεκίνησε το ταξίδι άλλοτε με νηνεμία και άλλοτε με φουρτούνες».
Εννέα χρόνια μετά. Online boutique AliceonBoard, ξεχωρίζει στην ελληνική αγορά. Κι αυτό το κατάφερε και το προσπαθεί καθημερινά. Με προσωπική επαφή και επικοινωνία με τον πελάτη. Στοίχημα μας της, η διαφοροποίηση.«Μετράω ήδη εννέα χρόνια με την on line παρουσία μου και με μία σταθερή πελατειακή βάση που ευτυχώς συνεχώς αυξάνει. Ο κόσμος σαφώς και έχει στραφεί στο διαδίκτυο για τις αγορές του αλλά ακόμα η παραδοσιακή ανάγκη για μια βόλτα στα μαγαζιά, στα φυσικά καταστήματα δεν θα αλλάξει εύκολα. Οι καταναλωτές επιλέγουν το διαδίκτυο για δύο λόγος: είτε γιατί αναζητούν κάτι ξεχωριστό και ιδιαίτερο, είτε για λόγους ευκολίας. Και όλα αυτά, διενεργώντας μεγάλη έρευνα ώστε ότι επιλέξουν να το βρουν στην καλύτερη τιμή. Δύσκολη η ζωή του «ηλεκτρονικού εμπόρου». Απαιτητική. Για αυτό και είναι σημαντικό να παρέχεις εξαιρετικές υπηρεσίες και όσο είναι δυνατόν, προσωπική επαφή με τον πελάτη. Σε αυτή τη δυσκολία έρχεται να προστεθεί και ένα μεγάλο κύμα νέων επιχειρήσεων που ετησίως προστίθενται στο διαδικτυακό χάρτη χωρίς πλάνο, και διάθεση διαφοροποίησης. Έτσι κάπως καταλήγουμε όλοι να μοιάζουμε και να προσφέρουμε τα ίδια σχεδόν προϊόντα και μάρκες.  Και αυτό θέλω να είναι το στοίχημά μου για τα επόμενα χρόνια. Η διαφοροποίηση.
Παράλληλα όμως με την BOUTIQUE, η Πέπη δημιούργησε κι ένα Blog(https://blog.aliceonboard.gr/), με σκοπό την επικοινωνία. Το μοίρασμα όμορφων στιγμών. «Πριν από 9 χρόνια ο όρος Blog υπήρχε μόνο στις λίστες με τις άγνωστες λέξεις μου. Όταν άρχισα να διερευνώ τις εναλλακτικές μου για απασχόληση και σχεδίαση ενός δικού μου επαγγελματικού δρόμου, μυήθηκα στον ευρύ και άκρως ενδιαφέροντα κόσμο του blogging. Και ήταν και το ταυτόχρονο βήμα όταν δημιούργησα το on-line κατάστημά μου – στόχος αρχικά, η δημιουργία μιας προσωπικής σχέσης με τους υποψήφιους πελάτες. Βλέπεις ένα e-shop. Δεν έχει βιτρίνα.  Δεν έχει άνθρωπο που μπορείς να δεις.  Να γνωρίσεις, να μιλήσεις. Ένιωσα επιτακτική την ανάγκη να παρουσιαστώ, ώστε ο κόσμος να μάθει την αισθητική μου αλλά και να γίνει κοινωνός των σκέψεων μου σε θέματα που μπορούσα και ήθελα να συζητήσω ή να μοιραστώ δημόσια. Ήθελα ο κόσμος να με εμπιστευτεί και να ταυτιστεί με την ιστορία μου. Με τον καιρό έγινε κάτι που αγάπησα ανεξάρτητα από το e-shop. Για αυτό και σπάνια αναφέρομαι σε προϊόντα που εμπορεύομαι αλλά πλέον έχω διευρύνει τα θέματα που παρουσιάζω με επίκεντρο πάντα το παιδί: έχω δημιουργήσει και agenda εκδηλώσεων, παρουσιάζω βιβλία, θέατρα και δράσεις που παρακολουθούμε με τα κορίτσια. Με λίγα λόγια αυτά που βλέπουμε στην πόλη ή στα ταξίδια μας, διαβάζουμε, δοκιμάζουμε, μαγειρεύουμε και μας αρέσουν με τα κορίτσια και θέλουμε να τα μοιραστούμε με τους φίλους του Blog. Λατρεύω να βρίσκω χρόνο και να γράφω στο blog περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Πρόσφατα μάλιστα, όταν μια αγαπημένη φίλη με ρώτησε γιατί δεν προωθώ περισσότερο το e-shop στον ευρύτερο κοινωνικό μου κύκλο – είναι πολλοί που δε γνωρίζουν ότι βρίσκομαι εγώ πίσω από το Alice on Board- της απάντησα πως νιώθω λίγο άβολα να προωθώ το e-shop. Εκείνη πολύ εύστοχα τότε μου είπε: Τότε να γίνεις συγγραφέας ή ποιητής.
Η δουλειά της Πέπης αγγίζει το συναίσθημα. Σε ταξιδεύει. Σε χρόνια νοσταλγικά. Σε Πειρατές και Κάστρα. Και όλα αυτά τα κατάφερε αλλάζοντας πορεία. Τρόπο σκέψης. Ζώντας τη στιγμή και κρατώντας την με ένα κλικ για πάντα ζωντανή. Μέσα από το φωτογραφικό φακό της. «Η φωτογραφία με έχει κερδίσει και προσπαθώ με μεγάλη προσπάθεια να την κερδίσω και εγώ. Διαβάζω, παρακολουθώ σεμινάρια, εκλιπαρώ τους φίλους μου για ένα πορτραίτο τους. Η φωτογραφία σε μαγεύει, αποτυπώνει τις στιγμές και οπτικοποιεί  κατά κάποιο τρόπο τις αναμνήσεις σου. Νιώθω ότι με τη φωτογραφία θα αφήσω στα κορίτσια ένα μεγάλο θησαυρό σε μικρά τυπωμένα βιβλιαράκια που θα τους ανήκουν».
Νικητές της ζωής είναι αυτοί που αναζητούν νέα μονοπάτια. Που παρατηρούν και σε περίπτωση φουρτούνας, αλλάζουν ρότα… «H επιτυχία είναι έννοια υποκειμενική και ρευστή με διαφορετικά κριτήρια για τον καθένα.  Δεν έγινα ποτέ αυτό που είχα φανταστεί για τον εαυτό μου, και δε μπορώ να γνωρίζω τι θα είχε συμβεί αν η περιστρεφόμενη πόρτα μου (slidingdoor) είχε σταματήσει σε άλλη γωνία. Εγώ δηλώνω ευτυχισμένη αλλά ταυτόχρονα ανήσυχη με διάθεση απόκτησης νέων εμπειριών. Αναζητώ νέα μονοπάτια γιατί αν κάτι έμαθα όλα αυτά τα χρόνια είναι η αναγκαιότητα της προσαρμογής, της συνεχούς μαθήσεως και της παρατήρησης του κόσμου και των τάσεων. Αυτό που θέλω είναι να κοιτάξω όταν φθάσω στο τέλος του δρόμου προς τα πίσω και με χαμόγελο να σκεφτώ – εγώ προσπάθησα».
Όλα ξεκίνησαν από τη μικρή Αλίκη,  Ένα ταξίδι «συλλογής όμορφων πραγμάτων», από ολόκληρο τον κόσμο, την Ευρώπη, την Αμερική, μέχρι και το Μαρόκο, το Ισραήλ…Παιχνίδια που την έχουν διασκεδάσει και την έκαναν αμέσως να χαμογελάσει. Ρούχα και αξεσουάρ που είναι ιδιαίτερα, ξεχωριστά, σχεδιασμένα με αγάπη και μεράκι, εμπνευσμένα από παιδιά σαν και αυτή. Από μαμάδες σαν και τη δική της. Όχι μαζικά, αλλά σε μικρές παραγωγές, κάποια χειροποίητα… Ένα ταξίδι που τέλος δεν έχει. Έχει μόνο νέους κάθε φορά δρόμους και προορισμούς με μικρούς και μεγάλους συνοδοιπόρους. Αυτό είναι το AliceonBoard, επιβιβαστείτε και απολαύστε το ταξίδι εδώ: https://aliceonboard.com/en/

No comments:

Post a Comment