Saturday, April 15, 2017

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 11/3 ΣΤΗΝ THESS-NEWS KAI ΣΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΣΤΥΛΟΥ


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Polis Face: Λευτέρης Κογκαλίδης 

THESS-SKG STORIES
Ο Λευτέρης Κογκαλίδης  είναι ένα σημαντικό κομμάτι των μέσων μαζικής ενημέρωσης στη Θεσσαλονίκη και όχι μόνο. Μία πετυχημένη πορεία, με πολλές λαμπρές στιγμές, που κάποιες μοιάζουν με παραμύθι .
Κ. Κογκαλίδη, πώς ξεκινά  αυτό το «παραμύθι» και πώς συνεχίζει;
H ιστορία με τα ΜΜΕ  ξεκίνησε το 1962, όταν ήμουν ακόμα μαθητής στο κολλέγιο ΑΝΑΤΟΛΙΑ. Έγραφα στη μαθητική εφημερίδα του σχολείου στα ελληνικά ή στα αγγλικά και μια πρώτη συνέντευξή μου ήταν με τον δημοφιλή ντισκ τζόκεϊ του αμερικανικού σταθμού στην Αθήνα, Τομ ντε Κάστρο. Πριν τελειώσω το σχολείο έγραφα την παρουσίαση των νέων δίσκων στον «Ελληνικό Βορρά» κι αμέσως μετά έγινα ο καλλιτεχνικός συντάκτης-ασυνήθιστη θέση γι’ αυτή την ηλικία. Το 1964 ο διαφημιστής και δημοφιλέστατος άνθρωπος του ραδιοφώνου, Άλκης Στέας, μου έδωσε  την ευκαιρία να παρουσιάσω μια μουσική εκπομπή που διαφήμιζε την ΙΖΟΛΑ. Το 1966 άρχισα συνεργασία με τον πρώτο ιδιωτικό σταθμό τηλεόρασης στη Θεσσαλονίκη, μέσα από την ΔΕΘ κι από τότε δεν σταμάτησα.
Το όνομά σας το συναντούμε σε στίχους τραγουδιών που έγιναν επιτυχίες στη δεκαετία του ‘70. Κρυφό μεράκι; Απωθημένο καλλιτεχνικής έκφρασης ή κάτι άλλο;
Ούτε μεράκι ούτε ψώνιο. Η εταιρεία Μιούζικ Μποξ, που τότε διασκεύαζε τις μεγαλύτερες ξένες επιτυχίες, μου πρότεινε να γράψω στίχους. Συνολικά πάνω από 30 τραγούδια έχουν την υπογραφή μου. Μεγαλύτερη επιτυχία η «μικρή Ντιλάιλα» (100.000 αντίτυπα) σε δυο εκτελέσεις, με τον Τέρη Χρυσό και τον Δάκη. Επίσης έγραψα και ελληνικούς στίχους για ένα τραγούδι που ηχογράφησε για την ελληνική αγορά η Τζιλιόλα Τσινκουέτι, που την γνώρισα τυχαία στον δρόμο στις Κάννες.
Υπήρξατε ο ανταποκριτής του περιοδικού Billboard, του Νο 1 μουσικού περιοδικού στον κόσμο. Όποιος κρατούσε στα χέρια του αυτό το περιοδικό σήμαινε ότι ήξερε από μουσική! Πώς προέκυψε αυτό και τι σήμαινε για σας;
Η ευτυχέστερη στιγμή στην καριέρα μου από το 1970-80.Πρώτα πέρασα από μια συνέντευξη, για να διαπιστώσουν το επίπεδο των αγγλικών και των μουσικών γνώσεών μου. Και μετά μπήκα σε μια ελίτ δημοσιογράφων που είχαν ελεύθερη είσοδο σε συναυλίες, ραδιοφωνικούς σταθμούς, συνέδρια κλπ.

Κεφάλαιο «Ράδιο Νοσταλγία»! Υπάρχουν πάρα πολλοί Θεσσαλονικείς που και μόνο η αναφορά του ονόματος φέρνει στην επιφάνεια όμορφες αναμνήσεις. Νοσταλγείτε εκείνη την εποχή;
Το «Ράδιο Νοσταλγία» ήταν δική μου ιδέα, όπως και η συνεργασία με Πετρίδη, Παπαστεφάνου, Κωστάλα. Ήταν η πιο μαγική στιγμή του ελληνικού ραδιοφώνου όταν και οι 4 φτάσαμε στο απόγειο των μουσικών εμπειριών, ακουσμάτων, γνωριμιών με κορυφαίους καλλιτέχνες. Η νοσταλγία είναι αναπόφευκτη.
Πώς καταφέρατε να παραμείνετε Θεσσαλονίκη απέναντι στη σιδηρά Αθήνα;
Ήξερα ότι μπορώ να κάνω περισσότερα στη γενέτειρά μου και εισέπραττα πολλή αγάπη κι εκτίμηση.
Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης. Ζήσατε τις δόξες του. Θα δούμε ξανά αυτές τις καλές εποχές ;
Έζησα όλα τα Φεστιβάλ Τραγουδιού είτε ως δημοσιογράφος είτε ως μέλος των επιτροπών  οργάνωσης και πρόκρισης. Σήμερα έχουν αλλάξει όλες οι συνθήκες μετάδοσης, προώθησης και εξέλιξης με τη συρρίκνωση της δισκογραφίας.

Τι σχεδιάζετε για το μέλλον;
Δεν σχεδιάζω πια. Με γεμίζουν οι εκδηλώσεις που παρουσιάζω κάθε μήνα στο Μέγαρο Μουσικής με ελεύθερη  είσοδο. Επίσης θεωρώ ότι είχα τη μεγαλύτερη επιτυχία της καριέρας μου όταν για τρία χρόνια έβγαινα παμψηφεί πρόεδρος  της Πανευρωπαϊκής Ένωσης Δημοσίων Περιφερειακών Τηλεοπτικών Σταθμών (CIRCOM REGIONAL) -δηλαδή 380 σταθμών.

Από το φύλλο της THESSNEWS #44 (11/03/2017-12/03/2017)

No comments:

Post a Comment