Η Τουρκία κατέστη η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα-εξαγωγέας τηλεοπτικών σειρών στο εξωτερικό, μόλις μία θέση πίσω από τις Ηνωμένες Πολιτείες, με εξαγωγές σε 100 χώρες και κέρδη που ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση.
Μάλιστα, σύμφωνα με την αγγλική έκδοση της τουρκικής εφημερίδας «Hurriyet», η Τουρκία στοχεύει στο να αυξήσει μέχρι το 2023 αυτό το νούμερο στα 2 δισ. δολάρια. «Ο τζίρος του παγκόσμιου κινηματογράφου και της βιομηχανίας της τηλεόρασης αναμένεται να αγγίξει τα 100 δισ. το 2017. Η Τουρκία παίζει ήδη έναν σημαντικό ρόλο στην εξαγωγή τηλεοπτικών δραματικών σειρών, καθώς κατέστη η δεύτερη χώρα με τις περισσότερες εξαγωγές τηλεοπτικών σειρών μετά τις ΗΠΑ. Σχεδιάζουμε να αυξήσουμε τον όγκο των πολιτιστικών εξαγώγιμων προϊόντων μας σε 2 δισ. μέχρι το 2023», δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου το Σάββατο ο Mehmet Büyükekşiκ, πρόεδρος της Τουρκικής Ομοσπονδίας Εξαγωγέων (TİM).
Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα, η δημοτικότητα των τουρκικών τηλεοπτικών σειρών εκτοξεύθηκε κατά την τελευταία δεκαετία, κυρίως στις χώρες της Μέσης Ανατολής, αλλά και της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Πλέον, τουρκικές σειρές έχουν διανεμηθεί σε περισσότερες από 100 χώρες, συνεισφέροντας στην άνθηση της εγχώριας βιομηχανίας του θεάματος
Μόνο το 2012, οι εξαγωγές τουρκικών σαπουνόπερων άγγιξαν τα 200 εκατομμύρια, όταν το 2004 έφταναν μετά βίας τα 10.000 δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της TİM.
«Το σινεμά και η βιομηχανία της τηλεόρασης είναι κρίσιμης σημασίας για την Τουρκία, η οποία έγινε μια δύναμη με αποτελεσματικό πολιτιστικό αντίκτυπο στη γειτονιά της», επεσήμανε ο Büyükekşi.
Οπως επισημαίνεται στο άρθρο της Hurriyet, η δημοφιλής σειρά «Σουλεϊμάν ο μεγαλοπρεπής» (σ.σ.: ο αυθεντικός τίτλος είναι «Ο μεγαλοπρεπής αιώνας») είναι το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα. Εχει διανεμηθεί σε 43 χώρες (μεταξύ αυτών και η Ελλάδα) και την παρακολουθούν πάνω από 200 εκατ. τηλεθεατές.
Η TİM για να επιτύχει τον στόχο των 2 δι.σ μέχρι το 2023 ξεκίνησε πρόσφατα μια εκστρατεία με το σλόγκαν «Τουρκία: Ανακαλύψτε τις δυνατότητες». «Επιλέξαμε αυτό το σλόγκαν για να καλέσουμε τον κόσμο να ανακαλύψει τις δυνατότητες της Τουρκίας. Συμπληρώνοντας 100 χρόνια ζωής, ο τουρκικός κινηματογράφος έχει απίστευτες δυνατότητες και καθίσταται πολύ ανταγωνιστικός στην παγκόσμια αγορά, από τους σεναριογράφους του μέχρι τους ηθοποιούς του», ανέφερε ο Büyükekşi.
Ενδεικτικό της άνθισης που γνωρίζει αυτή την περίοδο η βιομηχανία του θεάματος στη γειτονική χώρα είναι η επίσκεψη του διάσημου Αμερικανού σκηνοθέτη Μπόμπι Ροθ, ο οποίος θα επιμεληθεί τα επεισόδια μιας σειράς της δημόσιας τηλεόρασης TRT. Ο Ροθ ήταν ένας από τους σκηνοθέτες της παγκόσμιας επιτυχίας «Lost».
Μάλιστα, σύμφωνα με την αγγλική έκδοση της τουρκικής εφημερίδας «Hurriyet», η Τουρκία στοχεύει στο να αυξήσει μέχρι το 2023 αυτό το νούμερο στα 2 δισ. δολάρια. «Ο τζίρος του παγκόσμιου κινηματογράφου και της βιομηχανίας της τηλεόρασης αναμένεται να αγγίξει τα 100 δισ. το 2017. Η Τουρκία παίζει ήδη έναν σημαντικό ρόλο στην εξαγωγή τηλεοπτικών δραματικών σειρών, καθώς κατέστη η δεύτερη χώρα με τις περισσότερες εξαγωγές τηλεοπτικών σειρών μετά τις ΗΠΑ. Σχεδιάζουμε να αυξήσουμε τον όγκο των πολιτιστικών εξαγώγιμων προϊόντων μας σε 2 δισ. μέχρι το 2023», δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου το Σάββατο ο Mehmet Büyükekşiκ, πρόεδρος της Τουρκικής Ομοσπονδίας Εξαγωγέων (TİM).
Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα, η δημοτικότητα των τουρκικών τηλεοπτικών σειρών εκτοξεύθηκε κατά την τελευταία δεκαετία, κυρίως στις χώρες της Μέσης Ανατολής, αλλά και της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Πλέον, τουρκικές σειρές έχουν διανεμηθεί σε περισσότερες από 100 χώρες, συνεισφέροντας στην άνθηση της εγχώριας βιομηχανίας του θεάματος
Μόνο το 2012, οι εξαγωγές τουρκικών σαπουνόπερων άγγιξαν τα 200 εκατομμύρια, όταν το 2004 έφταναν μετά βίας τα 10.000 δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της TİM.
«Το σινεμά και η βιομηχανία της τηλεόρασης είναι κρίσιμης σημασίας για την Τουρκία, η οποία έγινε μια δύναμη με αποτελεσματικό πολιτιστικό αντίκτυπο στη γειτονιά της», επεσήμανε ο Büyükekşi.
Οπως επισημαίνεται στο άρθρο της Hurriyet, η δημοφιλής σειρά «Σουλεϊμάν ο μεγαλοπρεπής» (σ.σ.: ο αυθεντικός τίτλος είναι «Ο μεγαλοπρεπής αιώνας») είναι το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα. Εχει διανεμηθεί σε 43 χώρες (μεταξύ αυτών και η Ελλάδα) και την παρακολουθούν πάνω από 200 εκατ. τηλεθεατές.
Η TİM για να επιτύχει τον στόχο των 2 δι.σ μέχρι το 2023 ξεκίνησε πρόσφατα μια εκστρατεία με το σλόγκαν «Τουρκία: Ανακαλύψτε τις δυνατότητες». «Επιλέξαμε αυτό το σλόγκαν για να καλέσουμε τον κόσμο να ανακαλύψει τις δυνατότητες της Τουρκίας. Συμπληρώνοντας 100 χρόνια ζωής, ο τουρκικός κινηματογράφος έχει απίστευτες δυνατότητες και καθίσταται πολύ ανταγωνιστικός στην παγκόσμια αγορά, από τους σεναριογράφους του μέχρι τους ηθοποιούς του», ανέφερε ο Büyükekşi.
Ενδεικτικό της άνθισης που γνωρίζει αυτή την περίοδο η βιομηχανία του θεάματος στη γειτονική χώρα είναι η επίσκεψη του διάσημου Αμερικανού σκηνοθέτη Μπόμπι Ροθ, ο οποίος θα επιμεληθεί τα επεισόδια μιας σειράς της δημόσιας τηλεόρασης TRT. Ο Ροθ ήταν ένας από τους σκηνοθέτες της παγκόσμιας επιτυχίας «Lost».
No comments:
Post a Comment