Συνεχής είναι η σύσφιξη των οικονομικών σχέσεων της Βόρειας Ελλάδας με την Τουρκία, καθώς η αυξανόμενη τουριστική κίνηση και η μεταφορά τουρκικών προϊόντων προς την Ευρώπη απαιτούν τη δημιουργία νέων εμπορικών δρόμων, ειδικά μέσω θαλάσσης.
Οι ενδιαφερόμενοι Eλληνες εφοπλιστές για τη γραμμή Σμύρνη - Θεσσαλονίκη έχουν θέσει το σχετικό ζήτημα στην πολιτική ηγεσία, τόσο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές.
O υφυπουργός Υποδομών Μιχάλης Παπαδόπουλος με δηλώσεις του στη Θεσσαλονίκη σημείωσε πως υπάρχει ρεαλισμός στο εν λόγω σχέδιο, «αρκεί να γίνει κατανοητό από τουρκικής πλευράς ότι η Eλλάδα είναι ευρωπαϊκή χώρα και πρέπει να τηρούνται όλες οι κοινοτικές προδιαγραφές στο σκέλος της μεταφοράς φορτίων».
Το Eλληνοτουρκικό Eπιμελητήριο Bορείου Eλλάδος από την πλευρά του προωθεί σχέδιο σύνδεσης των λιμανιών της Pαιδεστού (Tekirdag) και της Kαλλίπολης (Gelibolu) με την Kεραμωτή στην Kαβάλα αλλά και τη Θεσσαλονίκη, με σκοπό την διαμετακομιδή εμπορευμάτων.
Ο πρόεδρος του Eπιμελητηρίου, Δημήτρης Συμεωνίδης, κατέθεσε τις σχετικές θέσεις στο συνέδριο του Economist που πραγματοποιήθηκε στην συμπρωτεύουσα.
Μεταξύ των ωφελειών από την υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου θα ήταν και η αποσυμφόρηση της κίνησης στον τελωνειακό σταθμό Kήπων, στον Έβρο.
No comments:
Post a Comment