ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Thursday, April 27, 2023

Αρχίζει η μεγαλύτερη ανάπλαση της

 Καλαμαριάς σε Βότση και Κηφισιά


Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παρέμβαση στον αστικό ιστό της Καλαμαριάς, σε μια από τις πιο πυκνοδομημένες περιοχές της πόλης, με υπερτοπική κυκλοφορία

Στις 10 Μαΐου πρόκειται να παρουσιάσει σε μεγάλη μάλιστα εκδήλωση, επιπέδου... γηπέδου, ο δήμος Καλαμαριάς τη μεγαλύτερη παρέμβαση αστικής ανάπλασης, που αρχίζει να υλοποιείται στην περιοχή.

Πρόκειται για τη βιοκλιματική αναβάθμιση της πυκνοκατοικημένης περιοχής Βότση – Κηφισιά,ένα έργο που ήταν από τα πολυαναμενόμενα, καθώς αφορά σε χιλιάδες κατοίκους και είναι από τα πλέον ζωντανά κομμάτια της Καλαμαριάς, υπό ασφυκτικές μέχρι σήμερα συνθήκες. Το έργο αξιοποιεί τη χρηματοδότηση του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και είναι ύψους δέκα εκατομμυρίων ευρώ, ενώ πρόκειται για έργο – σημαία της διοίκησης του Γιάννη Δαρδαμανέλη στον δήμο.

Με τη βιοκλιματική αναβάθμιση της περιοχής Βότση - Κηφισιάς και την εξασφάλιση συνθηκών βιώσιμης κινητικότητας σ' αυτή, που είναι και ο στόχος του έργου, ο δήμος ευελπιστεί να διαμορφώσει νέες συνθήκες για ένα πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού της Καλαμαριάς, σε μια κομβική περιοχή, που επηρεάζει σε επίπεδο λειτουργίας και κινητικότητας όλο τον δήμο. Η μεγάλη αστική ανάπλαση είναι το μεγαλύτερο σε χρηματοδότηση έργο που εξασφάλισε ο δήμος από την περιφέρεια.

Image

Όπως τονίζει η διοίκηση του δήμου, το συγκεκριμένο έργο θα συμβάλλει στη διευθέτηση του αστικού ιστού και στην απόδοση στους κατοίκους ενός συνόλου από μικρούς δημόσιους χώρους, που συγκροτούν το μεγάλο πλεονέκτημα της πόλης και τη βοηθούν να αναβαθμίσει την κοινωνική της ζωή, την περιβαλλοντική της εικόνα και εν τέλει να προκαλέσει την οικονομική ανάπτυξη.

Η περιοχή συνορεύει με τους δήμους Θεσσαλονίκης και Πυλαίας – Χορτιάτη και περιλαμβάνει τις πολεοδομικές ενότητες της Κηφισιάς και του Βότση, ενώ εξαιτίας της γεωγραφικής της θέσης και της ύπαρξης δύο εγκάρσιων κεντρικών αρτηριών (Εθνικής Αντιστάσεως και Ελευθερίου Βενιζέλου), δυσχεραίνει η ευρύτερη σύνδεσή της με το ευρύτερο κέντρο της Καλαμαριάς.

Κεντρικό εργαλείο του αστικού σχεδιασμού για την εφαρμογή της βιώσιμης κινητικότητας είναι ο έλεγχος της ταχύτητας των αυτοκινήτων, όχι μόνο ως διοικητικό μέτρο, αλλά ενσωματώνοντας στον σχεδιασμό τη γεωμετρική διευθέτηση της όδευσης των αυτοκινήτων, μείωση του πλάτους στο απόλυτα απαιτούμενο και αλλαγή του οδοστρώματος στις διαβάσεις των πεζών, ώστε να επιτευχθεί ο έλεγχος της ταχύτητας, όπως αναφέρεται στη σχετική πρόταση του δήμου.

"Θα δίνεται προτεραιότητα στη κυκλοφορία των πεζών, θα δημιουργείται δίκτυο ποδηλατόδρομου, ενώ ταυτόχρονα θα υιοθετείται και η πρακτική των αστικών στάσεων, μικροί δηλαδή χώροι στάσης και συνάντησης των πολιτών με πράσινο και υπαίθρια καθιστικά", τονίζει ο δήμος.

Με την εφαρμογή των αρχών του βιοκλιματικού σχεδιασμού θα αξιοποιηθούν οι τοπικές κλιματολογικές συνθήκες, το δυναμικό της ηλιακής ενέργειας, του ανέμου και της μορφολογίας της περιοχής για συνδυασμένα οφέλη όπως η βελτίωση θερμικού ισοζυγίου της περιοχής, ιδιαίτερα κατά την θερινή περίοδο και η δημιουργία ευνοϊκού μικροκλίματος. Υπάρχει σχετική μέριμνα για τη θερμική άνεση με σχεδιαστική έμφαση στην ηλιοπροστασία στον ηλιασμό και την ανεμοπροστασία.

Οι επιλογές αυτές προσδίδουν οπτική άνεση με έμφαση στην κατάλληλη επιλογή υλικών δαπεδόστρωσης, αλλά και εξοπλισμού του εξεταζόμενου χώρου, οικολογική διαχείριση του περιβάλλοντος με την αύξηση των υδατοπερατών επιφανειών που συμβάλλουν στον εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα, διατήρηση της βασικής τοπογραφίας του εδάφους με προσεκτική επιλογή των δαπεδοστρώσεων και των υλικών καθώς και ορθολογική αξιοποίηση της τοπογραφίας και του φυσικού ανάγλυφου του εδάφους. Η αντικατάσταση 'σκληρών' συμβατικών υλικών με φωτοκαταλυτικά υλικά που περιορίζουν τους ρύπους θα συμβάλλουν δραστικά στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Όλος ο αστικός σχεδιασμός αντιμετωπίστηκε με τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού, που στοχεύει στην επίτευξη καλύτερων θερμικών, οπτικών και ακουστικών συνθηκών στο περιβάλλον της σύγχρονης πόλης εστιάζοντας στις φυσικές ιδιότητες της μικρο-κλίμακας των χώρων αυτών.

Στην τελική εικόνα της αναβάθμισης της περιοχής μάλιστα συμμετείχαν οι κάτοικοί της, μέσω έρευνας – συμπλήρωσης ερωτηματολογίων, θεματικά τόσο οι μαθητές (ήπιες μετακινήσεις, οδική ασφάλεια δικτύου κ.λπ.) όσο και οι επαγγελματίες για τις επικείμενες αλλαγές, τις βιοκλιματικές παρεμβάσεις κ.λ.π.

No comments:

Post a Comment