Wednesday, June 6, 2018



































Η ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ «ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ»
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3

Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕMΕΣ συνεχίζουν το αφιέρωμά τους Τα πολλά πρόσωπα της κωμωδίας και προβάλλουν τη Δευτέρα 11 Ιουνίου στις 21:30 στο θερινό σινεμά ΑΠΟΛΛΩΝ (Σαρανταπόρου 4 - Βασ. Γεωργίου, τηλ. 2310828642) τη ρομαντική κωμωδία των Γουόρεν Μπίτι και Μπακ Χένρι Ας περιμένει ο παράδεισος (ΗΠΑ, 1978, έγχρωμη, 101’). Παίζουν: Γουόρεν Μπίτι, Τζούλι Κρίστι, Τζέιμς Μέισον, Τζακ Γουόρντεν, Τσαρλς Γκροντίν, Ντάιαν Κάνον, Μπακ Χένρι.

Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, του οποίου έντυπη ανάλυση θα διανεμηθεί στους θεατές, ενώ στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο μάθημα για τον κινηματογράφο θα είναι: Τα όρια της μεταφυσικής κομεντί και οι επιλογές της.

Όταν ένας παίκτης του ράγκμπι σκοτώνεται, ο Θεός σκέφτεται ότι έγινε λάθος με το θάνατο του και τον επιστρέφουν στη ζωή με διαγραμμένες τις αναμνήσεις του.

Η ανάλυση που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

«Δεν είναι τόσο οι 8 προτάσεις για Όσκαρ που μας συγκινούν σε αυτή την ταινία, ούτε τόσο η χημεία Μπίτι-Κρίστι (λογικά είχαν σχέσεις κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων). Δεν είναι ακόμα το υψηλό αισθητικό αποτέλεσμα που παράγεται, αλλά ιδίως μια αίσθηση βαθύτατης μελαγχολίας και ηδονικής απώλειας. Όταν ένας παίκτης του ράγκμπι σκοτώνεται και φεύγει προς το αλλού, ο Θεός σκέφτεται ότι έγινε λάθος με το θάνατο του και τον επιστρέφουν στη ζωή με διαγραμμένες τις αναμνήσεις του. Ακολουθούν οι συμβάσεις της δραματικής κομεντί, εμποτισμένης με μεταφυσικά-υπαρξιακά στοιχεία, και κάποια ερωτήματα σχετικά με άλυτα θέματα πάνω στη σχέση συναίσθημα-χωρόχρονος-μνήμη, το εδώ και το αλλού. Η ταινία εφάπτεται ελαφρότατα κάποιων προβληματισμών του Αλέν Ρενέ και διαθέτει εμφανείς ομοιότητες με τη σχεδόν όμοια της Ο παράδεισος δε μπορεί να περιμένει, όπου όμως ο μαθητής του Όλτμαν, Άλαν Ρούντολφ επιλέγει πιο ριζοσπαστικές λύσεις. Οι θεατές ίσως εντυπωσιαστούν από το λεγόμενο déjà vu, αλλά μάλλον η ουσία βρίσκεται αλλού. Το βλέμμα που σε χαϊδεύει, το πρόσωπο που κάτι σου θυμίζει, η οικειότητα του ξένου, τα ερωτηματικά «από πού τον ξέρω αυτόν» και μια ευφορία που προσφέρεται ευνουχισμένη έτσι ώστε να αραιώσει το happy end. Κατά κάποιο αναπόδεικτο τρόπο, όταν ξαναβλέπω αυτή την ταινία που μου αρέσει πολύ, θυμάμαι το τέλος από τον Δρ. Ζιβάγκο, όταν ο Ομάρ Σαρίφ μέσα από το τραμ αντικρίζει την Τζούλι Κρίστι. Δε θα τη συναντήσει ποτέ ξανά γιατί πεθαίνει από καρδιακή προσβολή. Προσοχή, δεν είναι spoiler, άλλα ένας συνειρμός. Κατά τα άλλα, δεδομένου και του καιρού, η ταινία είναι ένα χάρμα φιλμ με δυο πανέμορφους πρωταγωνιστές.»
ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΟ «ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ»

Εξάλλου, 10 λόγοι για να μη χάσετε το Ας περιμένει ο παράδεισος είναι:

Για την εξαιρετική αξιοποίηση ενός γνωστού για το σινεμά θέματος, από το οποίο προέκυψαν πολλές αξιόλογες ταινίες.
Για την εξαιρετική χημεία των Γουόρεν Μπίτι - Τζούλι Κρίστι.
Για τους σπουδαίους δεύτερους ρόλους που συμπληρώνουν τους πρωταγωνιστές.
Για την εξαιρετική φωτογραφία του Γουίλιαμ Φρέικερ στους τόνους του καφέ και του μπλε που λειτουργούν ως συμπαράσταση σε εσωτερικές ενδοσκοπήσεις.
Για το βελούδινο μοντάζ που δένει επιδέξια μεγάλα πλάνα με κοντινά, διαλόγους με δράση, χώρους με πρόσωπα.
Για τις πανέξυπνες ενδυματολογικές επιλογές και τα λειτουργικά εσωτερικά ντεκόρ.
Γιατί μέσα στις εξελίξεις υπάρχει η σαφής ένδειξη του μη αναγνωρίσιμου.
Για την εξαιρετική υπονόμευση του χάπι εντ με μια αίσθηση ατελέσφορου.
Για το συνδυασμό διαφορετικών κινηματογραφικών ειδών όπως αισθηματική κομεντί, μεταφυσικό φιλμ, φανταστικό κινηματογράφο, δραματική κωμωδία.
Για την έξυπνη φιλμική δομή που διασκεδάζει και προβληματίζει.

Υ.Γ. Τη Δευτέρα 18 Ιουνίου στις 21:30 η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ προβάλλουν στα πλαίσια του ίδιου αφιερώματος τη ρομαντική κωμωδία Αγάπησα έναν ξένο (1963).

ΘΕΡΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΛΕΣΧΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΡΤ3-ΚΕΜΕΣ

ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ

11/6 ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ (HEAVEN CAN WAIT) του Γουόρεν Μπίτι, με τον ίδιο και την Τζούλι Κρίστι,  ΗΠΑ, 1978, έγχρωμη, 101',  Όσκαρ Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης

18/6 ΑΓΑΠΗΣΑ ΕΝΑΝ ΞΕΝΟ (LOVE WITH THE PROPER STRANGER) του Ρόμπερτ Μάλιγκαν, με τους Νάταλι Γουντ και Στιβ ΜακΚουίν,  ΗΠΑ, 1963, ασπρόμαυρη, 102',  Υποψηφιότητες για Όσκαρ Σεναρίου, Ά γυναικείου ρόλου, Φωτογραφίας, Κοστουμιών και Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης

ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟ ΝΟΥΑΡ

25/6 ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΛΟΡΑ ΜΑΡΣ (EYES OF LAURA MARS) του Ίρβιν Κέρσνερ, με τους Φέι Ντάναγουεϊ και Τόμι Λι Τζόουνς,  ΗΠΑ, 1978, έγχρωμη, 104'

2/7 ΡΕΒΕΚΑ (REBECCA) του Άλφρεντ Χίτσκοκ, με τους Λόρενς Ολίβιε και Τζόαν Φοντέν,  ΗΠΑ, 1940, ασπρόμαυρη, 130',  Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Φωτογραφίας

9/7 Ο ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ (TOUCH OF EVIL) του Όρσον Γουέλς, με τον ίδιο και τον Τσάρλτον Ίστον,  ΗΠΑ, 1958, ασπρόμαυρη, 130'

16/7 ΩΡΑΙΟΣ, ΣΚΛΗΡΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΣ (MORT D’UN POURRI) του Ζορζ Λοτνέρ, με τους Αλέν Ντελόν και Ορνέλα Μούτι,  Γαλλία, 1977, έγχρωμη, 123',  Υποψηφιότητες για Σεζάρ Σεναρίου και Ά ανδρικού ρόλου

23/7 Η ΜΕΓΑΛΗ ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ (ΤΗΕ ANDERSON TAPES) του Σίντνεϊ Λιούμετ, με τους Σον Κόνερι και Μάρτιν Μπάλσαμ,  ΗΠΑ, 1971, έγχρωμη, 99'

ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΣΕ ΜΑΥΡΟ

30/7 Ο ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ (THE DARK MIRROR) του Ρόμπερτ Σιόντμακ, με τους Ολίβια Ντε Χάβιλαντ και Τόμας Μίτσελ,  ΗΠΑ, 1946, ασπρόμαυρη, 85',  Υποψηφιότητα για Όσκαρ Σεναρίου

6/8 ΔΙΑΒΟΛΙΚΗ ΧΗΡΑ (BLACK WIDOW) του Μπομπ Ράφελσον, με τους Ντέμπρα Γουίνγκερ και Τερέζα Ράσελ,  ΗΠΑ, 1987, έγχρωμη, 102'

ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

13/8 ΣΕ ΖΗΛΕΥΩ (L’ENFER) του Κλοντ Σαμπρόλ, με τους Εμανουέλ Μπεάρ και Φρανσουά Κλουζέ,  Γαλλία, 1994, έγχρωμη, 102'

20/8 ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑ (ΤΗΕ WAY WE WERE) του Σίντνεϊ Πόλακ, με τους Μπάρμπαρα Στράιζαντ και Ρόμπερτ Ρέντφορντ,  ΗΠΑ, 1973, έγχρωμη, 102',  Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα Τραγουδιού
27/8 ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ (LES CHOSES DE LA VIE) του Κλοντ Σοτέ, με τους Μισέλ Πικολί και Ρόμι Σνάιντερ,  Γαλλία, 1970, έγχρωμη, 89',  Υποψηφιότητα για Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών

ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΕΡΕΒΟΥΣ

3/9 Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΡΑΤΙΑ ΤΩΝ ΑΦΑΝΩΝ ΗΡΩΩΝ (L’ARMEE DES OMBRES) του Ζαν Πιέρ Μελβίλ, με τους Λίνο Βεντούρα και Σιμόν Σινιορέ,  Γαλλία, 1969, έγχρωμη, 145'

10/9 ΑΜΑΡΤΩΛΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ (THE STRANGE LOVE OF MARTHA IVERS) του Λούις Μάιλστοουν, με τους Μπάρμπαρα Στάνγουικ και Βαν Χέφλιν,  ΗΠΑ, 1946, ασπρόμαυρη, 116’


17/9 ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΜΙΛΕΡ (MILLER’S CROSSING) των Τζόελ και Ίθαν Κοέν, με τους Γκάμπριελ Μπερν και Άλμπερτ Φίνεϊ,  ΗΠΑ, 1990, έγχρωμη, 115',  Ασημένιο Κοχύλι Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπάστιαν

No comments:

Post a Comment