ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Wednesday, June 1, 2011

Η GOOGLE ΚΑΙ ΤΟ FACEBOOK

Η Google παραδέχεται ότι προσπάθησε ανεπιτυχώς να συνεργαστεί με το Facebook, και τελικά έχασε το τρένο της κοινωνικής δικτύωσης. «Τα έκανα θάλασσα» δήλωσε ευθαρσώς ο Έρικ Σμιντ, εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας.

Η ασυνήθιστη παραδοχή του Σμιντ έρχεται σχεδόν δύο μήνες μετά την αποχώρησή του από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Google, στην οποία παρέμεινε για μια δεκαετία.

Τα ηνία ανέλαβε ο συνιδρυτής της εταιρείας Λάρι Πέιτζ, ο οποίος προσπαθεί τώρα να αναπτύξει τρόπους επικοινωνίας των χρηστών με το κοινωνικό δίκτυό τους.

Μιλώντας στο συνέδριο D9 που οργάνωσε το μεγάλο ιστολόγιο τεχνολογίας AllThingsD, o Σμιντ επισήμανε ότι είχε αντιληφθεί την απειλή του Facebook, το οποίο προσελκύει περισσότερες online διαφημίσεις και εμποδίζει την οικονομική ανάπτυξη της Google.

«Πριν από τρία χρόνια έγραφα υπομνήματα και συζητούσα αυτό το γενικό πρόβλημα» είπε ο Σμιντ.

«Γνώριζα ότι έπρεπε να κάνω κάτι αλλά απέτυχα να το κάνω. Ένας διευθύνων σύμβουλος πρέπει να αναλαμβάνει τις ευθύνες του, Τα έκανα θάλασσα» παραδέχτηκε.

Τρία χρόνια αργότερα, η Google μοιάζει να έχει χάσει το τρένο, καθώς οι χρήστες του Facebook αυξήθηκαν σε αυτό το διάστημα από τα 20 στα 500 εκατομμύρια.

Ο Σμιντ ανέφερε ότι η εταιρεία του είχε προσπαθήσει επανειλημμένα να διαπραγματευτεί συνεργασίες με το Facebook, βρήκε όμως την πόρτα κλειστή. Η υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης προτίμησε τελικά να συνεργαστεί με τη Microsoft, στην οποία ανήκει σήμερα το 1,6% της εταιρείας.

Σημαντικό πλήγμα για τη Google ήταν το περιβόητο κουμπί «Like» του Facebook, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να ανταλλάσσουν υλικό που τους ενδιαφέρει. Το κουμπί χρησιμοποιείται σήμερα σε 250.000 δικτυακούς τόπους και αυξάνει την κίνηση προς το Facebook, καθώς και την επιρροή του στην εμπειρία των χρηστών.

Λίγο πριν αποχωρήσει από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, ο Έρικ Σμιντ παρουσίασε την αντίστοιχη πρόταση της Google, το κουμπί «+1», το οποίο προς το παρόν δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει το αντίστοιχο ενδιαφέρον. Ο Σμιντ δεν αναφέρθηκε καν στα σχέδια επέκτασης του +1 σε άλλους δικτυακούς τόπους.

Ακόμα πιο προβληματικό για τη Google είναι το γεγονός ότι η μηχανή της δεν έχει πρόσβαση στα δεδομένα που αναρτούν οι χρήστες στο Facebook (σε αντίθεση με το Bing της Microsoft). Ο αποκλεισμός αυτός θα μπορούσε να υπονομεύσει τη δυνατότητα της Google να προσφέρει σχετικό περιεχόμενο, να εξυπηρετεί κοινωνικούς κύκλους και να αντιλαμβάνεται τις προτιμήσεις των χρηστών.

Η συμμορία των τεσσάρων

Ο Σμιντ παραδέχτηκε πάντως ότι το Facebook είναι μέλος μιας πανίσχυρης «συμμορίας των τεσσάρων» που διαμορφώνει σήμερα το διαδικτυακό τοπίο.

Ένα δεύτερο μέλος είναι προφανώς η Google. Το τρίτο είναι η Apple, στην οποία η Google προσφέρει την υπηρεσία χαρτών που χρησιμοποιείται στα iPhone και iPad.

Ο Σμιντ παραδέχτηκε ότι οι σχέσεις της Google και της Apple έγιναν «δύσκολες» όταν η Google παρουσίασε το λειτουργικό σύστημα Android, το οποίο χρησιμοποιείται σε φορητές συσκευές που ανταγωνίζονται τα προϊόντα της Apple.

Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις δύο εταιρείες έγινε τελικά τόσο έντονος ώστε ο Σμιντ αναγκάστηκε να παραιτηθεί από το διοικητικό συμβούλιο της Apple το 2009.

Το τέταρτο μέλος της συμμορίας είναι η Amazon, ο μεγάλος παίκτης του διαδικτυακού εμπορίου, ο οποίος έχει πλέον επεκταθεί σε υπηρεσίες φιλοξενίας διαδικτυακών τόπων και υπηρεσίες λογισμικού στο λεγόμενο υπολογιστικό νέφος.

Ο Σμιντ είχε καλά λόγια να πει για όλες αυτές τις εταιρείες, εμφανίστηκε όμως απαξιωτικός όσον αφορά τη Microsoft, λέγοντας ότι «δεν οδηγεί την επανάσταση των καταναλωτών».

No comments:

Post a Comment