ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.700.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Monday, October 21, 2024

Ματούλα του Κολωνακίου: Οι αφηγήσεις-σοκ για τα χρόνια που έμπλεξε με την ηρωίνη και φυλακίστηκε στον Κορυδαλλό



ΜΑΝΩΛΗΣ ΝΤΑΛΟΥΚΑΣ


Έγινε την Τετάρτη (16.10.2024) η παρουσίαση του νέου βιβλίου της Ελένης Καπώνη «Ματούλα, μια ζωή στα όρια».


Πρόκειται για την περιπετειώδη ζωή της Ματούλας του Κολωνακίου, όπως την αφηγήθηκε η ίδια στην συγγραφέα. «Η Ματούλα ήταν η μεγάλη σταρ του περιθωρίου στην Ελλάδα» είπε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Λιάνης, ο οποίος ήταν στο πάνελ των ομιλητών, ως ένας από τους καλύτερους φίλους της Ματούλας (κατά κόσμον Διαμάντω Κουτροπούλου), η οποία έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 76 ετών, τον Οκτώβριο του 2023.



Στο βιβλίο, με τα λόγια της Ματούλας, περιγράφονται απίστευτες καταστάσεις. Κυρίως σοκάρουν όσα εξιστορεί για τα 15 σκοτεινά χρόνια που έζησε, ράκος από την ηρωίνη.



Η συγγραφέας, μας έδωσε την άδεια να αναδημοσιεύσουμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα:


Όπως εξομολογείται στην συγγραφέα, η Ματούλα, άρχισε πρώτα να καπνίζει χασίς. Γρήγορα όμως, οι «προμηθευτές» της πάσαραν ηρωίνη…


«Έψαχνα να βρω κάνα τσιγάρο, να πιώ να ξεχαστώ, αλλά δεν υπήρχε πουθενά τίποτα. Όλοι είχαν σκόνη, ηρωίνη…


«Χασίσι δεν υπάρχει», έλεγαν, «Άμα θες καμιά ψιλή…»


Κι έκανα το λάθος και πήρα την ψιλή που μου προσφέρανε μια μέρα. Κι από κείνη την ψιλή μπήκα για τα καλά στην πρέζα. Κάπου πήγαινε τα προβλήματά μου πίσω το ναρκωτικό και δεν μπορούσα να φανταστώ αυτά που επρόκειτο να έρθουν»


Για να βρίσκει περισσότερο ναρκωτικό, άρχισε τα ταξίδια σε Ταϊλάνδη και Ινδία…


«Ό,τι ήταν πιο βρώμικο, εκεί μέσα θα με εύρισκες. Έμπαινα στα οπιοπωλεία, πλήρωνα για να πιώ μπας και μπορέσω να κοιμηθώ. Μια κατάσταση τραγική! Αυτό το ναρκωτικό είναι ο Θεός να σε φυλάει, δεν έχει χειρότερο! Για τη δόση σου χάνεις κάθε ίχνος αξιοπρέπειας, ένα σκουπίδι γίνεσαι, ένα τίποτα! Το έπινα δεκαπέντε χρόνια αυτό το πράγμα. Όλο θα το ’κοβα, όλο θα το ’κοβα κι όλο στις Ινδίες βρισκόμουνα…»


Γρήγορα έγινε η σκιά του εαυτού της…



«Έγινα η σκιά του εαυτού μου, ήμουν πάρα πολύ αδύνατη. Μέχρι και τα δόντια μου είχαν αρχίσει να πέφτουν απ’ τα ναρκωτικά. Ένα ράκος σωστό. Οι Ινδίες έγιναν δεύτερη πατρίδα για μένα. Κατέστρεφα τη ζωή μου μακριά απ’ το παιδί μου. Τον έπαιρνα φυσικά τηλέφωνο και μίλαγα μαζί του απ’ όπου και να βρισκόμουνα, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό. Όταν με ρώταγε πού ήμουν, του έλεγα στις Ινδίες, για δουλειές, αλλά δεν μπορούσα να τον πάρω μαζί μου γιατί ήταν μικρός. Ένα σωρό ψέματα του έλεγα»




Γυρίζοντας στην Ελλάδα, την συνέλαβε η αστυνομία, αφού μια φίλη της τοξικομανής, την κάρφωσε…


«Με ρώτησαν τότε (στην Ασφάλεια) να τους πω από ποιόν αγόραζα. Εγώ έκανα την παλαβή. Δεν έλεγα κουβέντα. Εκείνοι επέμεναν. Το επιχείρημά τους ήταν, πως η φίλη μου τους είπε ότι το πήρε από μένα, οπότε θα με ξετίναζαν. Με πιέζανε να τους πω τον έμπορο. Εμένα δε μου έφταιγε ο έμπορος. Δουλειά της Αστυνομίας ήταν να τον βρει, όχι δικιά μου. Εγώ χρήση έκανα, άρρωστη ήμουνα. Παρά τις απειλές τους, αποφάσισα να μη μιλήσω. Στις ερωτήσεις τους απαντούσα συνεχώς «Δεν ξέρω, δεν ξέρω!»»



Καταδικάστηκε σε φυλάκιση στον Κορυδαλλό – Πριν μπει κατάπιε ναρκωτικά για να έχει στο κελί της


«Εν τω μεταξύ, μετά την απόφαση του δικαστηρίου να με κλείσουν στον Κορυδαλλό, παρακάλεσα αυτούς που θα με πήγαιναν συνοδεία να με περάσουν πρώτα απ’ το σπίτι…




Ήταν ανθρώπινο το αίτημά μου και μου κάνανε τη χάρη. Όταν φτάσαμε, μπήκα με συνοδεία στο σπίτι και άρχισα να μαζεύω κάποια ρούχα. Εκείνο που βασικά με απασχολούσε πιο πολύ ήταν να πάρω μαζί μου το υπόλοιπο ναρκωτικό, που είχα κρυμμένο…



Ζήτησα να πάω στην τουαλέτα και κείνοι με άφησαν. Βρήκα τότε την ευκαιρία που έψαχνα και κλείστηκα στο μπάνιο, εκεί που ήταν κρυμμένη η ηρωίνη. Έβαλα το ναρκωτικό μέσα σ’ ένα γάντι, απ’ αυτά που βάφουμε τα μαλλιά, το ’κανα ένα κουβάρι και το κατάπια…».



Στη φυλακή μαζί με εγκληματίες…


«Στη φυλακή η κατάσταση ήταν άγρια. Ήτανε κλεισμένο εκεί μέσα κάθε καρυδιάς καρύδι. Οι πιο πολλές είχαν κάνει εγκλήματα. Έβλεπα γυναίκες που είχα δει τα πρόσωπά τους να φιγουράρουν στις εφημερίδες. Είχαν σκοτώσει άντρες, πατεράδες, γκόμενους. Ό,τι μπορεί να βάλει το μυαλό του ανθρώπου, το είχαν κάνει οι περισσότερες. Εκεί μέσα λοιπόν έκλεισαν και μένα, μαζί με εγκληματίες»



Την βοήθησε ο Γιώργος Λιάνης…


«Είπα πως δεν ήθελα επισκέψεις, γιατί δεν ήθελα να έρθουν να με δουν εκεί που ήμουνα. Ο μόνος που δε με άκουσε κι ερχότανε συχνά ήταν ο Γιώργος ο Λιάνης. Έχω ακόμα το βιβλιάριο απ’ το λογιστήριο της φυλακής!



Η Ματούλα με το άλογο στο Κολωνάκι

Κατέθεσε χρήματα για μένα, μια δυο φορές! Δεν ήθελα να το κάνει και του το είπα. «Μη μου ξαναβάλεις λεφτά! Έχω για να περνάω εδώ». Εκείνος επέμενε, επέμενα όμως και γω, γιατί δεν ήθελα να μπαίνει για μένα σε τέτοιο κόπο»<

No comments:

Post a Comment