ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.700.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Monday, September 9, 2024

Αεροδρόμιο Μακεδονία: Πετάει   με

 αυξημένη επιβατική κίνηση - Προς 

νέο ρεκόρ το 2024

Το αεροδρόμιο Μακεδονία εξελίσσεται σε αεροδρόμιο του μέλλοντος - Ποιες εξελιγμένες τεχνολογικά υπηρεσίες θα παρέχει στους επιβάτες το 2025

Η αναζήτηση της πτήσης στον πίνακα των αναχωρήσεων, το άγχος να μη χαθεί η βαλίτσα, το γρήγορο check in, είναι μόνο μερικές από τις σκέψεις που προβληματίζουν συχνά τους επιβάτες ενός αεροδρομίου. Το αεροδρόμιο Μακεδονία, ενσωματώνει νέες τεχνολογίες με στόχο να γίνει φιλικότερο στην εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών, ώστε σκέψεις σαν τις προαναφερθείσες να μην τον απασχολούν.


Η αρχή θα γίνει με το εξυπηρετικό  ozzie generation 1 ρομπότ, που έρχεται στο Μακεδονία τον επόμενο μήνα, ενώ σε βάθος διετίας θα αποκτήσει και άλλους δυο... συναδέλφους ταγμένους στην εξυπηρέτηση των επιβατών. Ο επιβάτης θα μπορεί να σκανάρει το εισιτήριο του, να βλέπει τις αναχωρήσεις αλλά και τις αφίξεις. Το ozzie, που δημιουργήθηκε από το ΕΚΕΤΑ, δεν εξυπηρετεί μόνον τους επιβάτες, αλλά συλλέγει και πληροφορίες για τον τόπο προέλευση τους, τον αέρα στο αεροδρομίου και άλλα στοιχεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους υπεύθυνους του αεροδρομίου.

Το φιλικό και εξυπηρετικό ρομποτάκι είναι μόνον η πρόγευση από το αεροδρόμιο του μέλλοντος που αποκτά η Θεσσαλονίκη, καθώς μια σειρά νέων τεχνολογιών αναμένεται να έρθουν εντός του 2025 στο Μακεδονία. Ο γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος και ο διευθυντής Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών της εταιρείας, Γιάννης Θεόφιλος, σε συνάντηση που είχαν με δημοσιογράφους παρουσίασαν τις νέες τεχνολογίες που έρχονται στο Μακεδονία καθώς και την πορεία της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, αλλά και στα άλλα περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

Image



Στόχος η φιλικότερη εμπειρία του επιβάτη

Η τεχνολογικά προηγμένη εμπειρία του επιβάτη συνεχίζεται. «Για να κάνουμε πιο γρήγορο το check in δίνουμε τη δυνατότητα στους επιβάτες να σκανάρουν τα εισιτήρια τους σε ένα ειδικό μηχάνημα, το οποίο βγάζει την ειδική κορδέλα για τη βαλίτσα και έτσι ο επιβάτης την κολλά μόνος του. Απευθείας, σκανάρει τη βαλίτσα, τη ζυγίζει μόνο του και στην ουσία το check in γίνεται από τον επιβάτη», ανέφερε ο κ. Θεοφίλου. Μάλιστα το self service bag drop, θα δοκιμαστεί φέτος στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στη Ρόδο, την Κω, την Κέρκυρα, τη Ρόδο και τα Χανιά.

Για γρηγορότερη εξυπηρέτηση θα τοποθετηθεί και το smart path, το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα να δηλώνει τα βιομετρικά του και με το σκανάρισμα του διαβατηρίου ο επιβάτης να περνά αυτόματα. Δοκιμαστικά θα λειτουργήσει μέχρι τις αρχές του 2025, ενώ η υπηρεσία MANiBot, θα τοποθετηθεί τις βαλίτσες, ιδιαίτερα αν πρόκειται για ογκώδεις βαλίτσες ώστε να μην φεύγουν από τον ιμάντα.

Drone θα ελέγχουν τους φράχτες του αεροδρομίου για μεγαλύτερη ασφάλεια ενώ με το self boarding gate, οι επιβάτες θα σκανάρουν το εισιτήριο τους και θα περνούν χωρίς να γίνεται έλεγχος από κάποιον υπάλληλο του αεροδρομίου.

Image

Εκτιμήσεις για νέο ρεκόρ το 2024, με πάνω από 7,3 εκατ. επιβάτες

Και όλα αυτά την ώρα που το αεροδρόμιο της πόλης έχει ανοίξει για τα καλά τα φτερά του καταγράφοντας αυξητικούς ρυθμούς την τελευταία επταετία. Είναι χαρακτηριστικό πως από το 2017 όποτε και ανέλαβε τη διαχείριση του αεροδρομίου Μακεδονία η Fraport Greece, μαζί με άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 22%. Μόνο το 2023 το Μακεδονία υποδέχτηκε 7,03 εκατομμύρια επιβάτες, από 5,7 εκατομμύρια το 2016, ενώ σε σχέση με το 2022 καταγράφεται μια αύξηση 18,7% στην επιβατική κίνηση. Το οκτάμηνο του 2024 καταγράφεται μια αύξηση στην επιβατική κίνηση +4,3% σε σχέση με πέρσι ενώ η χρονιά για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης εκτιμάται πως θα κλείσει με πάνω από 7,3 εκατ. επιβάτες, σπάζοντας έτσι το ρεκόρ του 2023.  

«Η Θεσσαλονίκη είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο μας, όχι μόνο από άποψη μεγέθους υποδομής, αλλά και λόγω ισχυρών προοπτικών» ανέφερε ο κ. Βήλος, επισημαίνοντας πως «βλέπουμε μια αλλαγή σελίδας και μια προσπάθεια σύμπνοιας που με κάνει αισιόδοξο για την αύξηση των τουριστικών ροών στη Θεσσαλονίκη». Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη Σύμπραξη Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας στην οποία συμμετέχουν δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς.

Αναφορικά με τον στόχο να γίνει η πόλη city break προορισμός, έφερε το παράδειγμα της Αθήνας, όπου πριν από δέκα χρόνια οι εικόνες που μεταδίδονταν ήταν μόνο αρνητικές και πλέον ο προορισμός έχει ισχυρή τουριστική ανάπτυξη. Σημείωσε δε ότι από αυτή την ανάπτυξη επωφελούνται και οι περιφερειακοί προορισμοί, λόγω των αεροπορικών συνδέσεων.

Image


Τα 14 αεροδρόμια

Στο μεταξύ, αύξηση 36% στην κίνηση επιβατών παρουσιάζουν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια από τότε που πέρασαν στη διαχείριση της Fraport Greece. Σε απόλυτους αριθμούς, από 25,3 εκατομμύρια επιβάτες που διακινήθηκαν το 2016 έφτασαν τα 34 εκατομμύρια το 2023, ενώ για φέτος αναμένεται να προσεγγίσουν τα 36 εκατομμύρια.

Για την τρέχουσα χρονιά εκτιμάται πως τα περιφερειακά αεροδρόμια, θα καταγράψουν αύξηση κατά μέσο όρο 6-6,5% με τα αεροδρόμια ωστόσο της Μυκόνου και της Καβαλας μα καταγράφουν καθοδική πορεία.

Στα 14  περιφερειακά αεροδρόμια η κίνηση εξωτερικού από 75% του 2016 έφτασε το 80% το 2022 και 78% πέρσι, ενώ για φέτος εκτιμάται πως θα ξεπεράσει το 80%.
 

Image

Συνολικά από το 2017 μέχρι σήμερα, επενδύθηκαν 500 εκατ. ευρώ ενώ οι ετήσιες επενδύσεις για τις αναβαθμίσεις και τη συντήρηση εκτιμώνται για το σύνολο των αεροδρομίων αγγίζουν περί τα 50 εκατ. ευρώ.  Αξίζει να σημειωθεί πως στο διάστημα που η Fraport Greece διαχειρίζεται τα εν λόγω αεροδρόμια,  τα οποία εξυπηρετούν 110 αεροπορικές πτήσεις, συνδέονται με 42 χώρες και 900 πόλεις, διακινήθηκαν 205 εκατομμύρια επιβάτες.

Αυτό το διάστημα είναι σε εξέλιξη πρόγραμμα πιστοποίησης των 13 αεροδρομίων (το «Μακεδονία» είναι ήδη πιστοποιημένο) με κόστος 130 εκατ. ευρώ και  ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026.

Ερωτηθείς για τις νέες παραχωρήσεις αεροδρομίων της χώρας και την εκδήλωση ενδιαφέροντος της Fraport, απάντησε ότι δεν επιτρέπεται στην εταιρεία βάσει καταστατικού να διεκδικήσει τη διαχείριση άλλων αεροδρομίων. «Οι μέτοχοι μας όμως μπορούν να ενδιαφερθούν. Ήδη, έχει δημιουργηθεί το σχήμα Fraport-Όμιλος Κοπελούζου-Κωνσταντακόπουλου για την διεκδίκηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βήλος.

No comments:

Post a Comment