Μπετόβεν - Κοντσέρτο για πιάνο Αρ. 4 σε εκδοχή δωματίου
Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2023, κτήριο Μ2, Ώρα 20.30
Ένα άγνωστο μέχρι πρόσφατα έργο του Μπετόβεν θα ηχήσει στους χώρους του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Στις 22 Φεβρουαρίου 2023 παρουσιάζεται η εκδοχή δωματίου
του Κοντσέρτου αρ. 4 του Μπετόβεν. Η «μετάφραση» του έργου, όπως χαρακτήρισε την εκδοχή δωματίου ο Μπετόβεν, θα εκτελέσουν οι εξαιρετικοί μουσικοί, Στέφανος Θωμόπουλος, Αντώνης Σουσάμογλου, Μικέλ - Αντρές Μιχαηλίδης, Αθανάσιος Σουργκούνης, David Alexander Bogorad και Βασίλης Σαΐτης, στην αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης», στις 20.30.
Λίγο μετά την αρχική έκδοση του έργου, το 1807, κατά τη διάρκεια μιας παράστασης στο βιεννέζικο παλάτι του πρίγκιπα Franz Joseph Maximilian Lobkovicz, προστάτη και ευεργέτη του Μπετόβεν, δημιουργείται η εκδοχή δωματίου. Πιθανά ο Μπετόβεν, αντανακλώντας το πάθος του για τα κουιντέτα εγχόρδων, αντικαθιστά την ορχηστρική παρτιτούρα, μειώνοντάς τη σε δύο βιολιά, δύο βιόλες και ένα τσέλο, με στόχο να μπορέσει ο ίδιος ο πρίγκιπας να εκτελέσει τα αποσπάσματα στο βιολί.
Την μεταγραφή της συνοδείας της ορχήστρας ανέλαβε ο γνωστός Franz Alexander Pössinger (1767-1827), Βιεννέζος ενορχηστρωτής και πρώτο βιολί της αυλικής ορχήστρας, ενώ ο Μπετόβεν αναθεώρησε 131 μέτρα που απαιτούσαν τη μεγαλύτερη δεξιοτεχνία. Στη συνέχεια, 80 από τα πιο τεχνικά σημεία αλλαγής προσαρμόστηκαν στη διαφάνεια που απαιτεί η μουσική δωματίου, χωρίς ωστόσο να επισκιάζεται η δομή της αρχικής έκδοσης.
Την ιδιαίτερη αυτή συναυλία θα συμπληρώσει το Κουαρτέτο έργο 16, σε πρωτότυπη μεταγραφή του συνθέτη. Παρότι αρχικά συντέθηκε για πιάνο, κλαρινέτο, όμποε, κόρνο και φαγκότο, ο Μπετόβεν το διασκεύασε αμέσως σε ένα κουαρτέτο με πιάνο και έγχορδα, πιο δημοφιλές μουσικό σχήμα για εκείνη την εποχή. Τα έργα θα παρουσιάσει ο «εξερευνητής» του πιάνου, Στέφανος Θωμόπουλος, διευθύνοντας τους Αντώνη Σουσάμογλου, Μικέλ - Αντρές Μιχαηλίδη, Αθανάσιο Σουργκούνη, David Alexander Bogorad και Βασίλη Σαΐτη, καλλιτέχνες που έχουν ξεχωρίσει για το έργο και τις συνεργασίες τους, αποκομίζοντας πλήθος βραβεύσεων.
No comments:
Post a Comment