Το τρένο έτοιμο για την επιστροφή του στα Άνω Λεχώνια
"Το τρένο φεύγει στις 8...", λέει το άσμα, όμως στην πραγματικότητα το τρενάκι του Πηλίου φεύγει στις 10 το πρωί, κάθε μέρα το καλοκαίρι. Με αφετηρία τα Άνω Λεχώνια, ο "Μουτζούρης" καταβροχθίζει τα χιλιόμετρα του βουνού, για να φτάσει, έπειτα από μια γοητευτική διαδρομή, στον ειδυλλιακό σταθμό των Μηλεών.
Το όνομα "Μουτζούρης", με το οποίο είναι γνωστό το τρενάκι, αντιπροσωπεύει την παλαιότερη εικόνα του, όταν η ατμομηχανή του έκαιγε κάρβουνο και παρήγε σκούρο καπνό.
Το "ταξίδι"
Σε μια από τις στενότερες σιδηροδρομικές γραμμές στον κόσμο, πλάτους 60 εκ., και με φορτίο 4 βαγόνια, το τρένο σκαρφαλώνει σιγά-σιγά στις πλαγιές του Πηλίου, διασχίζοντας το κατάφυτο - ακόμη και το καλοκαίρι - τοπίο.
Κατά τη διάρκεια της 90λεπτης διαδρομής θα κάνετε μια σύντομη στάση στηνΆνω Γατζέα για παγωτό, αναψυκτικό ή καφέ!
Πέρα από το φυσικό κάλλος της, η διαδρομή περνά από γεφύρια όχι μόνο όμορφα, αλλά και ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής κατασκευής. Στοιχεία όπως ηλαξευτή μαρμαρόπετρα και ο γκρίζος ασβεστόλιθος για τις αντιστηρίξεις, τατοξωτά γεφύρια, οι καμάρες κι οι σήραγγες θα σας εντυπωσιάσουν.
Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να κάνει κανείς σε δύο γέφυρες: τη λίθινη πεντάτοξη γέφυρα στο Καλόρεμα, κοντά στο Μαλάκι, και τη μεγάλη μεταλλική γέφυρα με την καμπύλη πορεία, σχεδιασμένη από τον ιταλό μηχανικό Εβαρίστο Ντε Κίρικο, πατέρα του γνωστού ζωγράφου. Η γέφυρα αυτή βρίσκεται λίγο πριν από το τέλος της διαδρομής, λίγο πριν μπείτε στον σταθμό στις Μηλιές.
Στο τέλος της διαδρομής η ιδιαίτερα πυκνή βλάστηση από πλατάνια, τα ρέματα και τα τρεχούμενα νερά θα ικανοποιήσουν τις αισθήσεις σας.
Από το σταθμό ξεκινά το γραφικό καλντερίμι που οδηγεί στο κέντρο του χωριού. Παραδοσιακοί ξενώνες, ταβέρνες, η εκκλησία των Ταξιαρχών,που χτίστηκε πριν από το 1741, το λαογραφικό μουσείο και η βιβλιοθήκη, μια από τις παλαιότερες στην Ελλάδα, περιμένουν τους επισκέπτες για περιήγηση.
Αξίζει να δείτε όσο το δυνατόν περισσότερα αξιοθέατα, αλλά και να φάτε και να πιείτε το τσιπουράκι σας σε κάποια από τα ταβερνάκια ή μεζεδοπωλεία του χωριού. Δύο προτάσεις είναι η ταβέρνα στην πλατεία, όπως και εκείνη στο σταθμό, μέσα στα δέντρα και πάντα με δροσιά.
Ο χρόνος παραμονής σας στο γραφικό κεφαλοχώρι, γύρω στις 3,5 ώρες, είναι αρκετός, αφού η επιστροφή σας από τις Μηλιές στα Άνω Λεχώνια θα γίνει στις 3 το απόγευμα.
Η πρόσβαση στο σιδηροδρομικό σταθμό Άνω Λεχωνίων, που απέχει 12 χιλιόμετρα από το Βόλο, γίνεται από το δρόμο προς τα Καλά Νερά, με το λεωφορείο της γραμμής Βόλου – Λεχωνίων – Πλατανιδίων και κάνει στάση σε απόσταση 50 μέτρων από το σταθμό. Η πρόσβαση γίνεται και με ΙΧ καθώς υπάρχει μεγάλος χώρος στάθμευσης μπροστά στο σταθμό. Υπάρχουν καφέ πινακίδες σήμανσης του σταθμού από τον παρακείμενο οδικό άξονα.
Σάββατοκύριακα
και Εθνική Επέτειο 28/10/13, Δεύτερη μέρα Χριστουγέννων 26/12/13
* Αναχώρηση: Άνω Λεχώνια, 10.00 Άφιξη: Μηλιές, 11.30
* Αναχώρηση: Μηλιές, 15.00 Άφιξη: Άνω Λεχώνια, 16.30
Τιμές εισιτηρίων
Ενήλικες: απλό 10€, μετ' επιστροφής 18€
Παιδιά (4-12): απλό 6€, μετ' επιστροφής 10€
Τις καθημερινές, ομάδες επιβατών άνω των 32 ατόμων δικαιούνται έκπτωση20%.
Πληροφορίες και εισιτήρια
Γραφείο ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Δημητριάδος 186 - Μαυροκορδάτου
Βόλος
τηλ. και φαξ 2421039723
e-mail: grafeio.volou@trainose.gr
Το όνομα "Μουτζούρης", με το οποίο είναι γνωστό το τρενάκι, αντιπροσωπεύει την παλαιότερη εικόνα του, όταν η ατμομηχανή του έκαιγε κάρβουνο και παρήγε σκούρο καπνό.
Το "ταξίδι"
Σε μια από τις στενότερες σιδηροδρομικές γραμμές στον κόσμο, πλάτους 60 εκ., και με φορτίο 4 βαγόνια, το τρένο σκαρφαλώνει σιγά-σιγά στις πλαγιές του Πηλίου, διασχίζοντας το κατάφυτο - ακόμη και το καλοκαίρι - τοπίο.
Κατά τη διάρκεια της 90λεπτης διαδρομής θα κάνετε μια σύντομη στάση στηνΆνω Γατζέα για παγωτό, αναψυκτικό ή καφέ!
Πέρα από το φυσικό κάλλος της, η διαδρομή περνά από γεφύρια όχι μόνο όμορφα, αλλά και ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής κατασκευής. Στοιχεία όπως ηλαξευτή μαρμαρόπετρα και ο γκρίζος ασβεστόλιθος για τις αντιστηρίξεις, τατοξωτά γεφύρια, οι καμάρες κι οι σήραγγες θα σας εντυπωσιάσουν.
Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να κάνει κανείς σε δύο γέφυρες: τη λίθινη πεντάτοξη γέφυρα στο Καλόρεμα, κοντά στο Μαλάκι, και τη μεγάλη μεταλλική γέφυρα με την καμπύλη πορεία, σχεδιασμένη από τον ιταλό μηχανικό Εβαρίστο Ντε Κίρικο, πατέρα του γνωστού ζωγράφου. Η γέφυρα αυτή βρίσκεται λίγο πριν από το τέλος της διαδρομής, λίγο πριν μπείτε στον σταθμό στις Μηλιές.
Στο τέλος της διαδρομής η ιδιαίτερα πυκνή βλάστηση από πλατάνια, τα ρέματα και τα τρεχούμενα νερά θα ικανοποιήσουν τις αισθήσεις σας.
Από το σταθμό ξεκινά το γραφικό καλντερίμι που οδηγεί στο κέντρο του χωριού. Παραδοσιακοί ξενώνες, ταβέρνες, η εκκλησία των Ταξιαρχών,που χτίστηκε πριν από το 1741, το λαογραφικό μουσείο και η βιβλιοθήκη, μια από τις παλαιότερες στην Ελλάδα, περιμένουν τους επισκέπτες για περιήγηση.
Αξίζει να δείτε όσο το δυνατόν περισσότερα αξιοθέατα, αλλά και να φάτε και να πιείτε το τσιπουράκι σας σε κάποια από τα ταβερνάκια ή μεζεδοπωλεία του χωριού. Δύο προτάσεις είναι η ταβέρνα στην πλατεία, όπως και εκείνη στο σταθμό, μέσα στα δέντρα και πάντα με δροσιά.
Ο χρόνος παραμονής σας στο γραφικό κεφαλοχώρι, γύρω στις 3,5 ώρες, είναι αρκετός, αφού η επιστροφή σας από τις Μηλιές στα Άνω Λεχώνια θα γίνει στις 3 το απόγευμα.
Η ιστορία
Το αρχικό έργο κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής άρχισε το 1896 και παραδόθηκε εν μέρει το 1896 και ολόκληρο το 1903. Η γραμμή τότε κάλυπτε την απόσταση από το Βόλο μέχρι τις Μηλιές και δεν είχε τουριστικό βέβαια χαρακτήρα, αλλά εμπορικό, εκπαιδευτικό και, φυσικά, ψυχαγωγικό.Ολόκληρες γενιές έζησαν στο ρυθμό αυτού του μεταφορικού μέσου.
Το αρχικό έργο κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής άρχισε το 1896 και παραδόθηκε εν μέρει το 1896 και ολόκληρο το 1903. Η γραμμή τότε κάλυπτε την απόσταση από το Βόλο μέχρι τις Μηλιές και δεν είχε τουριστικό βέβαια χαρακτήρα, αλλά εμπορικό, εκπαιδευτικό και, φυσικά, ψυχαγωγικό.Ολόκληρες γενιές έζησαν στο ρυθμό αυτού του μεταφορικού μέσου.
Την επίβλεψη της κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου είχε ο Εβαρίστο Ντε Κίρικο, ο πατέρας του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο ντε Κίρικο, που γεννήθηκε στο Βόλο. Στα έργα κατασκευής του δικτύου, ο μικρός τότε Ντε Κίρικο ήταν παρών, παρατηρώντας το μέσο που έμελλε αργότερα να τον εμπνέει και να συνοδεύει σταθερά τις δημιουργίες του.
Πρόσβαση στους δύο σταθμούςΗ πρόσβαση στο σιδηροδρομικό σταθμό Άνω Λεχωνίων, που απέχει 12 χιλιόμετρα από το Βόλο, γίνεται από το δρόμο προς τα Καλά Νερά, με το λεωφορείο της γραμμής Βόλου – Λεχωνίων – Πλατανιδίων και κάνει στάση σε απόσταση 50 μέτρων από το σταθμό. Η πρόσβαση γίνεται και με ΙΧ καθώς υπάρχει μεγάλος χώρος στάθμευσης μπροστά στο σταθμό. Υπάρχουν καφέ πινακίδες σήμανσης του σταθμού από τον παρακείμενο οδικό άξονα.
Η οδική πρόσβαση στο σταθμό Μηλεών γίνεται μόνο με ΙΧ και υπάρχουν περιορισμένες θέσεις στάθμευσης στην περιοχή του σταθμού, η κατεύθυνση του οποίου σημαίνεται με καφέ πινακίδα από τον οδικό άξονα που οδηγεί στις Μηλιές.
Δρομολόγια
Η κλασική διαδρομή πραγματοποιείται για ομάδες επιβατών, όπως σχολεία ή γκρουπ τουριστών, κατόπιν συνεννόησης, κυρίως από την άνοιξη.
Για το έτος 2013 η κυκλοφορία του τρένου του Πηλίου έχει ως εξής:
Η κλασική διαδρομή πραγματοποιείται για ομάδες επιβατών, όπως σχολεία ή γκρουπ τουριστών, κατόπιν συνεννόησης, κυρίως από την άνοιξη.
Για το έτος 2013 η κυκλοφορία του τρένου του Πηλίου έχει ως εξής:
Από 20 Απριλίου έως 14 Ιουλίου
Σάββατοκύριακα, και Πρωτομαγιά 1/5/13, Μ. Παρασκευή 3/5/13, Δευτέρα του Πάσχα 6/5/13 και Αγ. Πνεύματος 24/6/13
Σάββατοκύριακα, και Πρωτομαγιά 1/5/13, Μ. Παρασκευή 3/5/13, Δευτέρα του Πάσχα 6/5/13 και Αγ. Πνεύματος 24/6/13
Από 15 Ιουλίου έως 1 Σεπτεμβρίου
Καθημερινά
Από 2 Σεπτεμβρίου έως 27 ΟκτωβρίουΚαθημερινά
Σάββατοκύριακα
και Εθνική Επέτειο 28/10/13, Δεύτερη μέρα Χριστουγέννων 26/12/13
* Αναχώρηση: Άνω Λεχώνια, 10.00 Άφιξη: Μηλιές, 11.30
* Αναχώρηση: Μηλιές, 15.00 Άφιξη: Άνω Λεχώνια, 16.30
Τιμές εισιτηρίων
Ενήλικες: απλό 10€, μετ' επιστροφής 18€
Παιδιά (4-12): απλό 6€, μετ' επιστροφής 10€
Τις καθημερινές, ομάδες επιβατών άνω των 32 ατόμων δικαιούνται έκπτωση20%.
Πληροφορίες και εισιτήρια
Γραφείο ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Δημητριάδος 186 - Μαυροκορδάτου
Βόλος
τηλ. και φαξ 2421039723
e-mail: grafeio.volou@trainose.gr
No comments:
Post a Comment