Tasos P. -Ο Έλληνας συνθέτης που είναι μέλος της επιτροπής ψηφοφορίας των βραβείων Grammy
ΣΟΦΙΑ ΠΑΦΤΟΥΝΟΥ
Ο βραβευμένος Έλληνας συνθέτης ηλεκτρονικής μουσικής Tasos P. από το φετινό καλοκαίρι ανήκει στην επιτροπή ψηφοφορίας των βραβείων Grammy.
Εκτός από αυτό, το ορχηστρικό κομμάτι του με τίτλο «Remembering», είναι υποψήφιο στον πρώτο γύρο της ψηφοφορίας για Grammy Award στην κατηγορία Best Instrumental.
Έχοντας πλέον συμπληρώσει 8 χρόνια δισκογραφικής διαδρομής, μέχρι και σήμερα έχουν κυκλοφορήσει από την FM Records τρία άλμπουμ, τρία EPs και 23 digital singles. Μερικές από τις συνθέσεις του έχουν ανεβεί στις πρώτες θέσεις του καταλόγου επιτυχιών της IFPI και παράλληλα έχουν σημειώσει επιτυχία στα charts της Ελλάδας, της Αγγλίας και της Ευρώπης (Mother Of Mine, Anna, Bliss, Πες μου τί σημαίνει αγάπη).
Στην καλλιτεχνική φαρέτρα του έχει επίσης σημαντικές διεθνείς διακρίσεις μεταξύ των οποίων 7 μετάλλια στα Global Music Awards στην Καλιφόρνια και δύο συνεχόμενες υποψηφιότητες στον ημιτελικό του δημοφιλούς διαγωνισμού σύνθεσης International Songwriting Competition στο Nashville (Été D'Amour, Angel Of Mine). Η μουσική του, τέλος, έχει ενταχθεί στην playlist του μουσικού καναλιού MTV (Untitled) και στην playlist της βρετανικής ραδιοφωνικής εκπομπής BBC Music Introducing (Digital Love, Want U).
Ο ταλαντούχος συνθέτης, ο οποίος είναι δικηγόρος στο επάγγελμα, μίλησε στο iefimerida για την πορεία του μέχρι σήμερα, για το πώς έγινε μέλος της Επιτροπής Ψηφοφορίας των Βραβείων Grammy, όσο και για την υποψηφιότητα του ορχηστρικού του κομματιού «Remembering», στα διάσημα μουσικά βραβεία.
Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη μουσική; Έχετε κάνει κάποιες μουσικές σπουδές;
Ξεκίνησα από την Α’ γυμνασίου (13 ετών) να γράφω τις δικές μου μελωδίες στο synthesizer και για τρία χρόνια έκανα μαθήματα αρμονίου. Στα 25 μου ξεκίνησα να εργάζομαι ως Δικηγόρος και παράλληλα παρακολούθησα κάποια μαθήματα σύνθεσης και παραγωγής μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Το 2010 και για δύο χρόνια έκανα μαθήματα φωνητικής και το 2013 συνέχισα για άλλα δύο χρόνια τα μαθήματα μουσικής παραγωγής. Το 2015 κυκλοφόρησα μόνος μου την instrumental σύνθεσή μου «Mother Of Mine (Anna)» που είχα γράψει όταν ήμουν 13 ετών. Επειδή η μητέρα μου «Άννα» έφυγε το 2013 από την επάρατη νόσο αποφάσισα να την αφιερώσω σε εκείνη. Αυτή μου η σύνθεση στάθηκε και η αφορμή να υπογράψω δισκογραφικό συμβόλαιο με την FM Records.
Γιατί επιλέξατε να ασχοληθείτε με την ηλεκτρονική μουσική;
Με βοήθησαν πολύ να πειραματιστώ στον ηλεκτρονικό ήχο τα παιδικά μου βιώματα όταν άκουγα συγκροτήματα όπως Pet Shop Boys, Depeche Mode, A-ha, New Order, αργότερα η εξοικείωση μου με το αρμόνιο και μετέπειτα τα σεμινάρια σύνθεσης και παραγωγής που παρακολούθησα. Μέσα από τη μαγεία αυτού του ήχου μπόρεσα να εκφράσω καλύτερα τα βιώματά μου όπως τον ξαφνικό θάνατο των γονιών μου («Mother Of Mine», «Michael»), την κατάθλιψη που βίωσα όταν τους έχασα («Untitled»), αλλά και το bullying που είχα υποστεί τόσο στην παιδική μου ηλικία όσο και στον εργασιακό μου χώρο («Bliss»).
Πώς συνδυάζετε τη δικηγορία με τη μουσική;
Η μουσική είναι το χόμπι μου, που με βοηθάει να χαλαρώνω και να κάνω θετικές σκέψεις και όνειρα, ενώ η δικηγορία είναι το επάγγελμα που ονειρευόμουν από μικρό παιδί και από το οποίο βιοπορίζομαι. Στην πράξη πάντα διαχωρίζω αυτές τις δύο μου ενασχολήσεις και προσπαθώ να επιδεικνύω τη συγκέντρωση και την επιμέλεια που απαιτούνται για να πετυχαίνω τους στόχους μου.
Είστε μέλος της κριτικής επιτροπής των βραβείων Grammy. Με ποια κριτήρια μπαίνει κάποιος σε αυτήν;
Για να μπεις στην επιτροπή πρέπει αρχικά να σε προτείνουν δύο αρχαιότερα μέλη. Όταν γίνει αυτό συμπληρώνεις μια αρκετά λεπτομερειακή αίτηση όπου αναφέρεις τα πάντα για τη ζωή σου, τις εμπειρίες σου, τις σπουδές σου, το δισκογραφικό σου έργο, τις διακρίσεις που έχεις λάβει στη χώρα σου αλλά και στο εξωτερικό κλπ. Η αίτηση σου αξιολογείται από την επιτροπή και μετά από 4 περίπου μήνες μαθαίνεις για το αποτέλεσμα. Υποθέτω πως στην περίπτωση μου έπαιξαν αρκετά πράγματα ρόλο, όπως η αυτοβιογραφική μου μουσική, οι διακρίσεις κάποιων συνθέσεών μου (π.χ. «Mother Of Mine (Anna)», «Bliss», «Été D' Amour») σε διάφορα φεστιβάλ και διαγωνισμούς του εξωτερικού όπως επίσης και η είσοδος τους στα ελληνικά και ευρωπαϊκά charts. Δεν αξιολογείσαι όμως μόνον ως μουσικός. Αξιολογείσαι και ως άνθρωπος. Για αυτό και αισθάνομαι μεγάλη τιμή, ευγνωμοσύνη αλλά και ευθύνη που είμαι μέλος της κριτικής επιτροπής διότι για τα επόμενα χρόνια μού δίνεται η ευκαιρία να μπορώ να διαμορφώνω τις νέες τάσεις στη μουσική και το σημαντικότερο να βοηθάω στο να ακούγονται ανεξάρτητοι καλλιτέχνες -πόσο μάλλον Έλληνες μουσικοί στη δύσκολη αμερικανική μουσική βιομηχανία. Ανάμεσά στην κριτική επιτροπή, βρίσκονται μουσικοί, συνθέτες, στιχουργοί, παραγωγοί, τραγουδιστές, άνθρωποι γενικότερα της μουσικής βιομηχανίας.
Το ορχηστρικό κομμάτι του Τάσου Πέτσα με τίτλο «Remembering», είναι υποψήφιο στον πρώτο γύρο της ψηφοφορίας για Grammy Award στην κατηγορία Best Instrumental.
Επίσης, τo instrumental track σας «Remembering» είναι υποψήφιο στον πρώτο γύρο της ψηφοφορίας για Grammy Award στην κατηγορία Best Instrumental. Πότε θα ξέρουμε αν τελικά επιλέχθηκε το τραγούδι σας για την επόμενη φάση;
Φέτος επιλέχθηκε από την επιτροπή η instrumental electro 90’s σύνθεσή μου «Remembering» πού συνοδεύεται από το μοναδικό animated videoclip που έφτιαξε ο Χρήστος Κουτρουφίνης. Η σύνθεσή μου αυτή ήδη έχει διακριθεί στο φεστιβάλ των Tracks Music Awards στο Los Angeles αλλά και στο UK Songwriting Competition. Παράλληλα κατάφερε να μπει στο επίσημο εβδομαδιαίο Greek Top-40 Chart που μετράει πωλήσεις, airplay ραδιοφώνων και streaming σε ψηφιακές πλατφόρμες αλλά και στο Βρετανικό Top-20 Dance Chart. Το «Remembering» είναι υποψήφιο στην κατηγορία «Best Instrumental Composition» στην οποία και διαγωνίζονται συνολικά 340 συνθέσεις. Τα αποτελέσματα της α΄ φάσης της ψηφοφορίας θα τα μάθουμε προς τα μέσα Νοεμβρίου.
Είστε ο μόνος Έλληνας που είστε μέλος της κριτικής επιτροπής ή που είστε υποψήφιος;
Από τη μέχρι σήμερα «ταυτοποίηση» που κάναμε οι Έλληνες μεταξύ μας μέσω του Facebook, γνωρίζουμε πως είμαστε συνολικά 9 άτομα στην κριτική επιτροπή. Οι Έλληνες υποψήφιοι, όμως, φέτος είμαστε περισσότεροι, από όσους μέτρησα πρέπει να ήταν γύρω στους 12, αλλά και πάλι δεν μπορώ να ξέρω με σιγουριά. Άλλωστε «όποια πέτρα και αν σηκώσεις, όλο και κάποιος Έλληνας θα ξεπροβάλλει από κάτω!».
Πώς γίνονται οι επιλογές των υποψηφιοτήτων για τα Βραβεία Grammy;
Τα μέλη της Επιτροπής προτείνουν κάθε χρόνο καλλιτέχνες και μουσικά έργα (τραγούδια και άλμπουμ) που κυκλοφόρησαν την προηγούμενη χρονιά και τους άρεσαν. Αυτά αξιολογούνται σύμφωνα με τους κανονισμούς και έτσι δημιουργείται η πρώτη λίστα υποψηφιοτήτων σε κάθε κατηγορία. Στην α΄ φάση ψηφίζουμε όλα τα μέλη της επιτροπής και από τη ψηφοφορία προκύπτει η δεύτερη λίστα. Ακολουθεί η β’ φάση όπου ξαναψηφίζουμε όλα τα μέλη και από τη δεύτερη ψηφοφορία προκύπτει και η τελική λίστα (συνήθως 8-10 υποψήφιοι σε κάθε κατηγορία) η οποία και ανακοινώνεται στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί η 66η απονομή των Grammy Awards θα διενεργηθεί στις 4 Φεβρουαρίου του 2024 στο Los Angeles.
Τι ρόλο παίζει για εσάς η μουσική;
Θα έλεγα ουσιαστικό. Επειδή ως επί το πλείστον η μουσική μου είναι αυτοβιογραφική και εκτός από μέσο επικοινωνίας μου με το κοινό παράλληλα λειτουργεί και ως μέσο δημιουργικής εκτόνωσης και ψυχοθεραπείας. Γενικά, μού αρέσει να πειραματίζομαι με νέα ακούσματα και να εξελίσσομαι μουσικά, κάτι που θέλω να «περάσω» και στους ακροατές μου.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας;
Μέσα στον Νοέμβριο θα κυκλοφορήσει από την FM Records το νέο μου E.P. που θα έχει τον τίτλο «Like Eternity» . Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο μίνι άλμπουμ σε γιαπωνέζικο city pop (όπως ονομάζεται) ύφος. Tο lead single «Like Eternity» που έγραψα και έκανα την παραγωγή, πρόκειται για ένα όμορφο χριστουγεννιάτικο τραγούδι με γυναικεία φωνητικά από τη Maiko και γιαπωνέζικους στίχους από τον Χρήστο Κουτρουφίνη. Το τραγούδι θα συνοδεύεται από ένα εορταστικό animated video που έφτιαξε ο τελευταίος, ενώ τη μίξη και το mastering του τραγουδιού ανέλαβε ο συνεργάτης μου μουσικός Γιώργος Λαζάρου. Συμπληρωματικά στο E.P. θα υπάρχουν δύο remixes του τραγουδιού και δύο re-worked εκτελέσεις δύο παλαιότερων συνθέσεών μου, σε «γιαπωνέζικο» ύφος (“Mother Of Mine, Anna”, “Tokyo Boy”).
No comments:
Post a Comment