ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.
31.03.2024
ΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ
Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι». Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
Kείμενο: M. Hulot - Φωτογραφία: Freddie F / LIFO
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
923 λέξεις = ένα θεώρημα για τη δύναμη του σεξ. Δυό μονόλογοι από ένα αριστούργημα του Παζολίνι, που μοιάζουν με ποιήματα.
Κείμενο: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος
Τζούντιθ Μπάτλερ: Μιλώντας για το «φάντασμα του φύλου» χωρίς φόβο και πάθος. Mία από τις σημαντικότερες θεωρητικούς της εποχής μας, μόλις κυκλοφόρησε το τελευταίο της βιβλίο με τίτλο «Ποιος φοβάται το φύλο;», ενώ πολλοί αναρωτιούνται αν η ίδια έγινε mainstream.
Ας το παραδεχτούμε ψύχραιμα: γίνεται όλο και πιο δύσκολο να συγκεντρωθεί κανείς σε ένα κείμενο, σε ένα αντικείμενο, σε μια εμπειρία. Το τέλος της προσήλωσης (έχει αποζημίωση;)
Μίνωα, πόσο εύκολο είναι το φλερτ όταν είσαι αναγνωρίσιμος; Ο Άλεξ Μάνος συζητά με τον ηθοποιό Μίνωα Θεοχάρη με ποιο τρόπο επηρέασε η αναγνωρισιμότητα την ερωτική του ζωή και πώς κατάφερε να ισορροπήσει ξανά τον αυθορμητισμό και την ελευθερία του στο ερωτικό παιχνίδι.
Ζάχα Χαντίντ: Σαν σήμερα πεθαίνει η βασίλισσα της καμπύλης. Η Ζάχα Χαντίντ μέχρι τη στιγμή του θανάτου της ήταν εξίσου αναγνωρίσιμη με τα οικοδομήματα που δημιούργησε. Τα κτίριά της ξεχωρίζουν για τις ρευστές τους γραμμές σε 45 πόλεις σε όλο τον κόσμο.
ΒΙΒΛΙΟ
Οι δεσποινίδες της Αβινιόν ήταν από το Τσανάκ Καλέ. Τα κεραμικά των Δαρδανελλίων, ο συσχετισμός τους με την ταυτότητα, με το συναίσθημα. Ένα γοητευτικό βιβλίο δείχνει πώς τα «λαϊκά», «αγροτικά» κεραμικά συνδέονται με το κίνημα Arts & Crafts, με τον ιαπωνισμό, με τις διακοσμητικές τέχνες και το ντιζάιν στο τέλος του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού
Kείμενο: Νίκος Μπακουνάκης - Πράσινο λιοντάρι από το Τσανάκ Καλέ. Ιδιωτική συλλογή, Niyazi Onen.
INTERIORS
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών. Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
Kείμενο: Τζούλη Αγοράκη - Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
No comments:
Post a Comment