Πατουλίδου: Πολύπλευρη στρατηγική
για την προβολή της Θεσσαλονίκης
Η Θεσσαλονίκη είναι ήδη ένας ελκυστικός τουριστικός προορισμός και κάθε έργο που ολοκληρώνεται βάζει ακόμα ένα λιθαράκι για να γίνει ελκυστικότερη, τονίζει στη συνέντευξή της στην έντυπη Voria η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου.
Η κ. Πατουλίδου αναφέρεται στις αγορές στις οποίες στοχεύει η Θεσσαλονίκη για την προβολή της, απαντάει στην κριτική που ασκείται στον Οργανισμό Τουρισμού και αναφέρεται στις διακρίσεις που λαμβάνει για τις καμπάνιες προώθησης του τουριστικού προϊόντος της.
Για τη δυναμική ανάπτυξης της κρουαζιέρας η κ. Πατουλίδου τονίζει ότι «το λιμάνι είναι ο γίγαντας που ξύπνησε», ενώ, παράλληλα, χαρακτηρίζει τη Θεσσαλονίκη «ως μία πόλη που ο επισκέπτης θα μπορούσε άφοβα να αφήσει την ψυχή του να αναπνεύσει».
Η Θεσσαλονίκη τα τελευταία δέκα χρόνια έχει κάνει σημαντικά βήματα για την ανάδειξή της ως τουριστικός προορισμός. Ποιες κινήσεις κάνει ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης για να αναπτύξει περαιτέρω το τουριστικό προϊόν της πόλης;
Οι κινήσεις που κάναμε φαίνονται στις διακρίσεις μας! Στα Tourism Awards 2023 ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης απέσπασε έξι βραβεία, μεταξύ των οποίων και ένα Platinum. Σίγουρα δεν μας τα χάρισαν. Το Πλατινένιο το κερδίσαμε, για την ενίσχυση της εικόνας του προορισμού. Η στρατηγική του ΟΤΘ για την προβολή της Θεσσαλονίκης είναι πολύπλευρη. Χρησιμοποιούμε όλα τα ψηφιακά εργαλεία που διαθέτουμε, με καμπάνιες που «τρέχουν» όλο τον χρόνο. Συμμετέχουμε σε μεγάλες διεθνείς εκθέσεις, όπου συγκεντρώνονται άνθρωποι του τουρισμού. Στηρίζουμε δράσεις που «επικοινωνούν» τον προορισμό. Οι εσωτερικές παραγωγές βίντεο για τις ψηφιακές μας καμπάνιες έχουν αποσπάσει τις καλύτερες κριτικές.
Τα 3 χρυσά βραβεία μας ήταν:
• για την προώθηση της γαστρονομίας,
• την παραγωγή «Τουρίστας στην πόλη μου» σε συνεργασία με τον Ευτύχη Μπλέτσα
• και την ολοκληρωμένη και ισχυρή παρουσία της Θεσσαλονίκης στα social media.
Βραβευτήκαμε για τη στρατηγική που υλοποιήσαμε στην προσέγγιση της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου και στη διοργάνωση Fam και press trips.
Στήσαμε τη στρατηγική πάνω στον πλουραλισμό των ταξιδιωτικών εμπειριών που μπορεί να προσφέρει η Θεσσαλονίκη. Η πόλη μας «γεννάει» αναμνήσεις.
Ποιες αγορές του εξωτερικού στοχεύουν για το 2023 οι καμπάνιες του Οργανισμού Τουρισμού και ποιος ο σχεδιασμός για το 2024;
Στοχεύουμε στις αγορές που αγαπούν τον πολιτισμό, την ιστορία, τη γαστρονομία, τη διασκέδαση και τον καλό καιρό. Πέρσι γεμίσαμε το Μετρό του Λονδίνου και τα Κόκκινα Λεωφορεία με εικόνες της Θεσσαλονίκης.
Πριν από λίγες μέρες ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τον δήμο Θεσσαλονίκης, συμμετείχε στο National Geographic Traveler Food Festival. Πρόκειται για το μεγαλύτερο διεθνές φεστιβάλ γαστρονομίας που συγκεντρώνει πάνω από 6.000 επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο.
Είναι στην ουσία μία γιορτή, όπου οι πόλεις προβάλλουν τη γαστρονομία τους στο κοινό. Η Θεσσαλονίκη δεν κέρδισε τυχαία το χρίσμα της UNESCO ως Πρωτεύουσα της Γαστρονομίας της Ελλάδας. Τους κερδίσαμε για άλλη μια χρονιά. Είμαι βέβαιη πως ακόμα σκέφτονται τη μακεδονική χορτόπιτα που δοκίμασαν από τα χεράκια μας. Η γεύση «γεννάει» μνήμη. Ταυτόχρονα με την παρουσία μας στο φεστιβάλ «έτρεχε» μεγάλη καμπάνια προβολής στη Leicester Square, αλλά και ψηφιακά μέσω διαδικτύου, παρουσιάζοντας την πόλη ως τον απόλυτο city break προορισμό σε συνέχεια της μεγάλης καμπάνιας του υπουργείου Τουρισμού για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Οι στενές σχέσεις που έχουμε δημιουργήσει με τους ανθρώπους της αεροπορικής εταιρείας Sun d’or του Ισραήλ άνοιξε την πόρτα για πάρα πολλές κοινές δράσεις. Ήταν κομβικής σημασίας η φιλοξενία μίας μεγάλης ομάδας στελεχών μάρκετινγκ της εταιρείας. Καταφέραμε να θυμίσουμε στους Ισραηλινούς ότι η Θεσσαλονίκη είναι η δεύτερη Ιερουσαλήμ τους. Ο Ισραηλινός επισκέπτης έρχεται στη Madre de Israel και μπορεί να πάρει όσες πληροφορίες θέλει στη γλώσσα του από το portal του ΟΤΘ (μία από τις 9 γλώσσες που είναι μεταφρασμένο).
Υπάρχει μία κριτική ότι η Θεσσαλονίκη δεν έχει διαμορφώσει συγκεκριμένη τουριστική ταυτότητα για την προβολή της στις διεθνείς αγορές, όπως επίσης και πως κάθε φορέας του τουρισμού ασκεί τη δική του πολιτική. Τι απαντάτε σε αυτή την κριτική;
Δεν απαντώ με λόγια αλλά με έργα. Υπάρχει περίπτωση να ασκώ διαφορετική πολιτική από αυτή της Διεύθυνσης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας; Με την αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, την κ. Γούλα, είμαστε σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία και της εύχομαι κάθε επιτυχία στον νέο ρόλο της. Στις διεθνείς εκθέσεις συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλον, δυναμώνοντας τον προορισμό από κοινού.
Με τον δήμο Θεσσαλονίκης είδατε πως στο Λονδίνο ήμασταν μαζί. Μαζί σχεδιάσαμε την προβολή, μαζί την τρέξαμε. Ενώσαμε τις δυνάμεις και δείξαμε έργο! Η εκπληκτική αύξηση της κρουαζιέρας δεν ήρθε ως μάννα εξ ουρανού. Είναι αποτέλεσμα συνεργασίας με πρωτεργάτες τούς ανθρώπους του Λιμανιού. Απλά κλείνω τ’ αφτιά μου σε όποιον και ό,τι διχάζει.
Ποια είναι τα βασικά σημεία που πρέπει να βελτιώσει η Θεσσαλονίκη στις υποδομές της ή σε όποιο άλλο επίπεδο για να γίνει ακόμα περισσότερο ελκυστική ως τουριστικός προορισμός;
Η Θεσσαλονίκη είναι ελκυστικός τουριστικός προορισμός. Θέλουμε να γίνει ελκυστικότερος. Κάθε έργο που ολοκληρώνεται βάζει κι ένα λιθαράκι.
Για παράδειγμα:
Η ανάπλαση ενός πάρκου, όπως αυτό στη Μπότσαρη ή τα Ρουμανικά στις Συκιές, η ανάπλαση της Επταπυργίου, ο εκσυγχρονισμός του δημοτικού φωτισμού στην Καλαμαριά, η εγκατάσταση φωτιστικών χαμηλής ενέργειας στους χώρους πρασίνου στους Αμπελόκηπους, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στον δήμο Κορδελιού Ευόσμου είναι έργα που δεν βελτιώνουν μόνο την καθημερινότητα του πολίτη. «Χτίζουν» την εικόνα μίας σύγχρονης βιώσιμης πόλης.
Αναφέρω ενδεικτικά κάποια από τα 323 έργα της «Μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης», της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για οκτώ δήμους. Στη νέα προγραμματική περίοδο διπλασιάζονται οι πόροι και εντάσσονται στο πρόγραμμα άλλοι τέσσερις δήμοι. Παράλληλα γίνεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια στις μετακινήσεις με κύριο έργο το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Η ολοκλήρωση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, η οδική σύνδεση ΟΛΘ - ΠΑΘΕ, η σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ, ο προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης, το παραλιακό μέτωπο της πόλης μας, θα αλλάξουν την εικόνα της.
Όσο αναγνωρίσιμος γίνεσαι ανά τον κόσμο τόσο οι απαιτήσεις αποκτούν άλλο βάρος.
Για το 2023 έχουν επιβεβαιωθεί 69 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτή η δυναμική θα συνεχιστεί και θα αυξηθεί το 2024 αλλά και τα επόμενα χρόνια;
Φέτος θα κατέβουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης 70.000 άνθρωποι. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ο γίγαντας που ξύπνησε. Η εγγύτητά του με το κέντρο της πόλης, η κομβική του θέση και οι δυνατότητές του είναι χαρακτηριστικά που προβάλλουμε.
Τα εντυπωσιακά ποσοστά αύξησης της κρουαζιέρας δομήθηκαν πάνω στην εξαιρετική συνεργασία με τους ανθρώπους του ΟΛΘ. Τα στελέχη του ΟΤΘ υποδέχονται κάθε κρουαζιερόπλοιο και δίνουν πληροφορίες στους ταξιδιώτες. Αναλάβαμε το project της αναβάθμισης της αποθήκης 8 που είναι ο νέος τερματικός σταθμός. Μαζί με τον ΟΛΘ και τα Πανεπιστήμια Πειραιώς και Αιγαίου υλοποιούμε έρευνα για τον κοινωνικοοικονομικό αντίκτυπο της Κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη. Τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη του. Στόχος μας να γίνει ο προορισμός ελκυστικότερος για εταιρείες και επιβάτες κρουαζιέρας. Ο κρυμμένος θησαυρός του λιμανιού σιγά σιγά μετατρέπεται σ΄ ένα διαμάντι αστραφτερό.
Πώς θα περιγράφατε τη Θεσσαλονίκη σε έναν εν δυνάμει τουρίστα, που ψάχνει προορισμούς για να κάνει τις διακοπές του, προκειμένου να τον πείσετε να επισκεφθεί την πόλη;
Θα τον προσκαλούσα σε μία πόλη που θα μπορούσε άφοβα να αφήσει την ψυχή του να αναπνεύσει. Πέρσι φιλοξενήσαμε μία μεγάλη ομάδα Βρετανών influencers και opinion leaders. Τον έναν τον συναντήσαμε μετά από μερικούς μήνες στο Λονδίνο. Ήρθε για τέσσερις μέρες στη Θεσσαλονίκη, έμεινε τέσσερις μήνες και ήθελε να κρατήσει τη Θεσσαλονίκη κρυφή ως φυλαχτό μόνο για τον εαυτό του.
No comments:
Post a Comment