ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Saturday, July 24, 2021

Σαντάμ Χουσεΐν: Τα αυτοκίνητα ενός δικτάτορα


saddam hussein car collectionΤον Απρίλιο του 2003, 12 χρόνια μετά την έναρξη των στρατιωτικών επιχειρήσεων στο Ιράκ, οι συμμαχικές δυνάμεις εισβάλλουν στη Βαγδάτη κάμπτοντας τη σθεναρή αντίσταση του ιρακινού στρατού.

Λίγες ημέρες αργότερα βρίσκονται στις όχθες του ποταμού Τίγρη, μπροστά από τις του παλατιού του Ιρακινού δικτάτορα. 

Ο Saddam Hussein είχε προλάβει να διαφύγει, αφήνοντας πίσω του τα… ταπεινά υπάρχοντά του. Τα νέα της πτώσης του Tharthar Palace ταξιδεύουν γρήγορα στην πόλη της Βαγδάτης και λίγες ώρες αργότερα οι στρατιώτες των συμμαχικών δυνάμεων βρίσκονται αντιμέτωποι με τον εξαγριωμένο όχλο, ο οποίος καταφθάνει στο παλάτι με σκοπό να αποσπάσει ό,τι μπορεί από αυτό.


Δεν είναι λίγοι εκείνοι που κατευθύνονται απευθείας στα δύο γκαράζ του παλατιού, τα οποία φιλοξενούν περισσότερα από 80 αυτοκίνητα. Πρόκειται για τη συλλογή του Saddam Hussein, η οποία γίνεται βορρά στα χέρια των άλλοτε… υποτελών του.Τα κλειδιά των αυτοκινήτων βρίσκονταν στη θέση τους, διευκολύνοντας το έργο εκείνων που αποφάσισαν να αδράξουν την ευκαιρία και να μπουν έστω και για λίγα λεπτά στα… χρυσοποίκιλτα  παπούτσια ενός δικτάτορα. 

saddam hussein car collection

Ένας ρακένδυτος άνδρας έχει βρεθεί στο αριστερό κάθισμα μιας Rolls-Royce και απομακρύνεται από το παλάτι. Η τύχη του βέβαια, τελειώνει μαζί με το λιγοστό καύσιμο που υπήρχε στις δεξαμενές της Rolls. Δεν θα το βάλει κάτω. Με ένα κομμάτι υφάσματος δεμένο στον μπροστινό προφυλακτήρα του αυτοκινήτου θα επιχειρήσει να το σύρει με τα ίδια του τα χέρια. Μάταιος κόπος.

Η κατάσταση στο Tharthar Palace βγαίνει εκτός ελέγχου. Είναι η στιγμή που οι χειριστές τον τανκς παίρνουν την εντολή να συνθλίψουν ορισμένα αυτοκίνητα ώστε να χρησιμοποιηθούν ως παραπέτασμα. Ανάμεσα στα αυτοκίνητα που θα βρεθούν κάτω από τις ερπύστριες των αμερικανικών τανκς βρίσκεται και μια Chevrolet Bel Air του 1955. 

Η συλλογή αυτοκινήτων του Saddam Hussein ωχριούσε μπροστά σε εκείνη του γιού του. Μέχρι και τον θάνατό του, σε ανταλλαγή πυροβολισμών με Αμερικανούς στρατιώτες, ο Uday Hussein είχε καταφέρει να δημιουργήσει έναν στόλο 1.300 αυτοκινήτων, τον οποίο τον είχε μοιράσει σε επτά διαφορετικές τοποθεσίες.


Πολλά από τα αυτοκίνητα του Uday καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών, άλλα έπεσαν στα χέρια των εξαγριωμένων Ιρακινών, ενώ δεν ήταν λίγα εκείνα που εξαϋλώθηκαν από τις συμμαχικές δυνάμεις. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Lamborghini LM-200, η οποία ανατινάχθηκε για τις ανάγκες… εκπαίδευσης του αμερικανικού στρατού. 

Γνωρίζοντας την αγάπη του για τα εξωτικά αυτοκίνητα, ο Sadam Hussein θέλησε να τιμωρήσει τον Uday καίγοντας περισσότερα από 50 σπάνια τετράτροχα. Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο γιος του Ιρακινού δικτάτορα είχε ανοίξει πυρ σκοτώνοντας και τραυματίζοντας τους συνδαιτυμόνες ενός μοιραίου, όπως αποδείχθηκε, δείπνου.

saddam hussein car collection

Παρά το γεγονός ότι στη συλλογή του Uday Hussein μπορούσε να βρει κανείς αμέτρητες Ferrari, Porsche, Bentley και Rolls-Royce, μια Mercedes-Benz ήταν το πραγματικό διαμάντι της ιρακινής ερήμου.

Ο λόγος για την Mercedes 500K Roadster, ένα από τα δύο αντίτυπα σε ολόκληρο τον κόσμο που είχε… φιλοτεχνήσει μια βερολινέζικη καροσερί, ονόματι Erdmann & Rossi. H σπάνια Mercedes είχε αποκτηθεί τον βασιλιά Ghazi το 1935, ο οποίος τέσσερα χρόνια αργότερα έχασε τη ζωή του σε αυτοκινητικό ατύχημα. 

To γερμανικό roadster είχε καλύτερη τύχη, καθώς έμεινε αλώβητο από το πέρασμά του από τους δικτατορικούς στάβλους της οικογένειας Saddam, πριν επιστρέψει μετά το τέλος των εχθροπραξιών στα πάτρια εδάφη και ανακατασκευαστεί, προσεγγίζοντας πλέον την αστρονομική αξία των 8 εκατομμυρίων ευρώ.

Την εγκατάλειψη γνώρισε και μία κατακόκκινη Ferrari F40, η οποία ανήκε στον Uday Hussein, παραμένοντας εγκαταλελειμμένη για χρόνια στους δρόμους της ιρακινής πρωτεύουσας. Άγνωστο πώς, το ιταλικό supercar βρήκε τελικά ένα σπιτικό, χωρίς ωστόσο οι περιπέτειές του να σταματήσουν εδώ.Ο νέος ιδιοκτήτης της Ferrari F40 επέλεξε την Τουρκία για την επισκευή του αυτοκινήτου, μόνο που οι συντηρητές του αρνήθηκαν να επιστρέψουν το ιταλικό κομψοτέχνημα με το σκοτεινό παρελθόν αναγκάζοντας τον Ιρακινό να στήσει μια ολόκληρη επιχείρηση για τον επαναπατρισμό του.

Πολυφωτογραφημένη και η βαμμένη σε ροζ χρώμα Ferrari Testarossa, η BMW Z1 και η πλούσια συλλογή από μοντέλα της Porsche που διατηρούσε ο μεγαλύτερος σε ηλικία γιος του Ιρακινού δικτάτορα Uday Hussein, ο οποίος έχασε τη ζωή του στις 22 Ιουλίου του 2003.

No comments:

Post a Comment