ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΠΥΛΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Τη διαδικτυακή πύλη Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης παρουσίασαν χθες σε συνέντευξη Τύπου ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Διεθνών Σχέσεων και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Σπύρος Πέγκας και στελέχη του Τμήματος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Στην πύλη Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ( HYPERLINK "http://opengov.thessaloniki.gr" http://opengov.thessaloniki.gr), η οποία είναι προσβάσιμη και από κινητές συσκευές, βρίσκονται συγκεντρωμένες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες και οι καινοτόμες δράσεις και εφαρμογές που έχει αναπτύξει ο Δήμος Θεσσαλονίκης αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Επίσης, μέσα από την πύλη θα παρέχεται ενημέρωση σχετικά με τα έργα και τις πρωτοβουλίες που υλοποιούνται στο πεδίο των νέων τεχνολογιών, καθώς και για τις καινοτόμες δράσεις και τις αντίστοιχες εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται.
Όπως ανέφερε ο Αντιδήμαρχος, η νέα αυτή υπηρεσία εντάσσεται στο στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου για ενδυνάμωση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και τον μετασχηματισμό της Θεσσαλονίκης σε «ευφυή» πόλη (Smart City). «Η υλοποίηση του αντίστοιχου σχεδίου δράσης φιλοδοξεί να δώσει ώθηση στην τοπική οικονομία, να δημιουργήσει αναπτυξιακές προοπτικές και να οδηγήσει στην επίτευξη μακροχρόνιων, άμεσων και έμμεσων ωφελειών για την πόλη. Η προώθηση της ηλεκτρονικής, ανοικτής και συμμετοχικής διακυβέρνησης αποτελεί στρατηγικό στόχο για τον Δήμο Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ενδυναμωθούν οι αρχές της διαφάνειας και τη λογοδοσίας και να τονωθεί η ενεργή συμμετοχή των πολιτών σε ζητήματα τοπικού ενδιαφέροντος. Προς αυτήν την κατεύθυνση, ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα, όπως η διάθεση Ανοικτών Δεδομένων και η online παρακολούθηση υλοποίησης του προϋπολογισμού. Ειδικότερα, σε αυτόν τον τομέα, ο Δήμος Θεσσαλονίκης ως πρωτοπόρος, εστίασε δυναμικά στον χώρο των καινοτόμων δράσεων πληθωπορισμού (crowdsourcing). Ο στόχος είναι η ενεργοποίηση του δυναμικού της πόλης για τη δημιουργία διαδικτυακών εφαρμογών και εφαρμογών για κινητές συσκευές», ανέφερε ο Σπύρος Πέγκας και τόνισε πως όλη η προσπάθεια έγινε από το ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου με την χρήση ανοικτού λογισμικού και χωρίς κόστος.
Στον τομέα αυτόν ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει ήδη αναπτύξει συνέργειες με άλλες πόλεις (στο εσωτερικό και το εξωτερικό), φορείς, ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα και συμμετέχει ενεργά σε αντίστοιχες πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στην υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης (2014-2016) για την Ανοικτή Διακυβέρνηση. Ήδη, στη διαδικτυακή πύλη είναι διαθέσιμες, μεταξύ άλλων, οι εξής υπηρεσίες και εφαρμογές:
Πλατφόρμα ανοιχτών δεδομένων
Παρακολούθηση της υλοποίησης του προϋπολογισμού σε πραγματικό χρόνο
Apps4Thessaloniki (ιδέες από πολίτες και εφαρμογές από προγραμματιστές της πόλης)
Hackathon (Εφαρμογές από προγραμματιστές της πόλης - συνδιοργάνωση με το Ίδρυμα Ανοικτής Γνώσης (OKFN) και την ομάδα URENIO του ΑΠΘ)
Διαδικτυακή πλατφόρμα εθελοντισμού (ΣΥΝΘΕΣΗ)
Εφαρμογές ευφυούς κινητικότητας
Ψηφιακό εμπορικό κέντρο
Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης έκδοσης πιστοποιητικού, στην οποία ο πολίτης δηλώνει από πού θέλει να το παραλάβει
Αναζήτηση αποφάσεων των πολιτικών οργάνων
Αναζήτηση και κατάθεση αίτησης για πολεοδομικές άδειες (πιλοτική εφαρμογή)
Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης συμμετοχής σε προγράμματα Δια Βίου Μάθησης
Χάρτης των WiFi spots
Διαδραστικό παιχνίδια για παιδιά με θέμα τη διαχείριση του νερού
Μεταξύ των πιο σημαντικών εφαρμογών της πύλης είναι η ενότητα «Βελτιώνω την πόλη μου», η οποία περιλαμβάνει πλατφόρμα υποβολής αιτημάτων – παρατηρήσεων πολιτών, που προωθούνται στις Τεχνικές Υπηρεσίες. Η εφαρμογή, η οποία παρέχει τη δυνατότητα παρακολούθησης της εξέλιξης του αιτήματος, λειτουργεί πιλοτικά, αλλά αναμένεται να επεκταθεί το επόμενο διάστημα και για άλλες υπηρεσίες, ενσωματώνοντας όλα τα αιτήματα που απευθύνονται στο Δήμο είτε ηλεκτρονικά, είτε τηλεφωνικά. Στόχος είναι η ανταπόκριση των υπηρεσιών στα αιτήματα εντός 24 ωρών. Άμεσα, μάλιστα, θα δημιουργηθεί ανάλογη πλατφόρμα για υποβολή αιτημάτων προς τον Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.
Στο πλαίσιο της μετεξέλιξης της Θεσσαλονίκης σε «ευφυή» πόλη, έχουν ήδη υποβληθεί από το Δήμο Θεσσαλονίκης προτάσεις για χρηματοδότηση προγραμμάτων που αφορούν μεταξύ άλλων στην «ευφυή» διακυβέρνηση, στην διαχείριση ενέργειας, στη βιώσιμη κινητικότητα, στον αστικό σχεδιασμό και στην ανθεκτικότητα και περιλαμβάνουν εφαρμογές όπως η «έξυπνη» κολώνα φωτισμού.
Για τη συνεχή βελτίωση της πύλης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, εξάλλου, έχουν συμπεριληφθεί τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά ταυτόχρονα δίνεται και η δυνατότητα αξιολόγησης των ψηφιακών υπηρεσιών από τους ίδιους τους χρήστες.
Στο σχεδιασμό περιλαμβάνεται ο διαγωνισμός για τη νέα διαδικτυακή πύλη του Δήμου, η δημιουργία ομάδας για την προβολή του έργου του Δήμου μέσα από το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η επέκταση της εφαρμογής της ψηφιακής υπογραφής, η δημιουργία σημείων ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης εντός του Δημαρχιακού Μεγάρου και η δημιουργία πλατφόρμας ανοιχτών διαβουλεύσεων.
Ο Αντιδήμαρχος τόνισε, πάντως, πως, προκειμένου να αναβαθμιστούν ακόμα περισσότερο οι υπηρεσίες θα πρέπει να λυθούν ζητήματα χρηματοδότησης, αλλά και να ξεπεραστούν αγκυλώσεις σε εθνικό επίπεδο που οφείλονται στο θεσμικό πλαίσιο και «φρενάρουν» την ανάπτυξη της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
No comments:
Post a Comment