Οι πέντε καλύτερες στιλιστικές επιλογές του Τζέιμς Μποντ
Ο Τζέιμς Μποντ είναι αδιαμφισβήτητα από τους πιο εμβληματικούς χαρακτήρες της μεγάλης οθόνης αλλά και από τους πιο κομψούς.
Είτε κυνηγάει τους κακούς, είτε τις κυρίες, ο πράκτωρ 007 διαθέτει πάντα τα κατάλληλα ρούχα για να πετύχει τον στόχο του.
Τι κάνει τον Τζέιμς Μποντ ανθεκτικό στον χρόνο; Πώς ένας «εικονικός» τζέντλεμαν έχει τέτοια επιρροή που να υπαγορεύει το μέλλον και τις τάσεις της αντρικής μόδας;
Το περιοδικό Μενς Στάιλ Φάσιον έκανε πρόσφατα ένα αφιέρωμα στον Τζέιμς Μποντ μέσα από πέντε κορυφαίες στιλιστικές στιγμές του ήρωα.
«Τζέιμς Μποντ, πράκτωρ 007 εναντίον Χρυσοδάκτυλου» (1964)
Στο γήπεδο του γκολφ μπορείς να δεις από τους πιο καλοντυμένους έως τους πιο κακοντυμένους παίκτες. Αν η στολή του γκολφ δεν είναι κατασκευασμένη από παρθένο μαλλί και δεν ακολουθεί το στιλ της κλασικής ενδυμασίας του αθλήματος, τότε ένας άντρας μπορεί να φανεί ακόμη και αστείος. Στις ταινίες του Μποντ πάντα κυριαρχεί η σωστή ισορροπία εντός και εκτός γηπέδων.
Σε αυτήν την περίπτωση, ο Σον Κόνερι επέλεξε το σκούρο μπορντό Σλάζεντζερ πουλόβερ με γκρι μπλουζάκι και το σύνολο ολοκλήρωνε μακρύ παντελόνι και μία ριγέ τραγιάσκα με κόκκινη κορδέλα. Στις στιλιστικές επιλογές του ήρωα δόθηκε μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες και τις αντιθέσεις, ώστε να ταιριάζουν απόλυτα. Το ντύσιμό του αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και για τους παίκτες εκτός οθόνης.
«Καζίνο Ρουαγιάλ» (2006)
Τελικά ισχύει ότι οι κορυφαίοι παίκτες του πόκερ που γυρίζουν τον κόσμο για μία καλή παρτίδα, μεριμνούν για την εικόνα τους. Ακόμη και στις κρίσιμες στιγμές του παιχνιδιού πρέπει να δείχνουν κυρίαρχοι του παιχνιδιού.
Οι ταινίες του Τζέιμς Μποντ έχουν πάντα στιγμές έντασης, όπως συνέβη και με αυτήν που συντάραξε τους φανατικούς οπαδούς του πράκτορα, όταν ο 007-Ντάνιελ Κρεγκ επισκέπτεται το καζίνο του Μαυροβουνίου για να αναμετρηθεί στο πόκερ με τον κακοποιό Λε Σιφ.
Θα μπορούσαν όλοι να εντοπίσουν αμέσως τον Ντάνιελ Κρεγκ από το κοστούμι που φορούσε. Το κλασικό σμόκιν ταίριαζε «γάντι» με το πόκερ του Κρεγκ. Άνετο και ανάλαφρο ξέφευγε από την παράδοση του συντηρητικού σμόκιν.
«Μυστική Υπηρεσία της Αυτής Μεγαλειότητας» (1969)
Δεν ταιριάζουν σε όλους τα εκκεντρικά πουκάμισα, πόσο μάλλον τα κοστούμια έμπνευσης στρατιωτικών στολών. Στην προκειμένη περίπτωση, ξανά ο Μποντ-Τζορτζ Λαζένμπι καταρρίπτει όλα τα εμπόδια, φορώντας φράιλεντ πουκάμισα και κοστούμι. Κατά παράδοξο τρόπο η αρρενωπότητά του τονίζεται μέσα από τον «φρου-φρου» γιακά του πουκαμίσου. Ο Μποντ μπορεί να το κάνει, εσείς θα το αποτολμούσατε;
«Ο κατάσκοπος που με αγάπησε» (1977)
Το «μαυρισμένο» σαφάρι look συνδυάζεται με καφέ Γκούτσι μοκασίνια, όπως του Μποντ-Ρότζερ Μουρ στην αποστολή του στο Κάιρο, όπου αναζητά τα σχέδια ενός υποβρυχίου. Κάθε αλλαγή πρωταγωνιστή στις ταινίες του Τζέιμς Μποντ σηματοδοτεί και την αλλαγή ντυσίματος του ήρωα, την έναρξη νέας εποχής για την ταινία.
Αυτό που φαίνεται καλό για τον Κόνερι δεν σημαίνει ότι είναι εξίσου καλό για τον Γκρεγκ, ούτε ότι θα μπορούσε να το υποστηρίξει στιλιστικά. Άλλωστε, αναπόσπαστο συστατικό της γοητείας των ταινιών του Τζέιμς Μποντ είναι ότι παρουσιάζουν τις τάσεις της μόδας μέσα από τον κινηματογράφο.
«Πέθανε μία άλλη μέρα» (2002)
Για τους περισσότερους άντρες είναι η ποιότητα που μετράει και όχι η ποσότητα. Και το κασμίρ είναι είδος υφάσματος που αντιπροσωπεύει ακριβώς αυτό, την ποιότητα. Πανάκριβο και για κάποιους απαραίτητο, προκειμένου να δηλώσουν την κοινωνική καταγωγή τους. Συνδέεται περισσότερο με τα γυναικεία ρούχα παρά με τα αντρικά και στην περίπτωση του Πιρς Μπρόσναν αναδεικνύει την πιο ήπια πλευρά του Μποντ.
Μερικές φορές μπορεί να ξεχνάμε ότι ο 007 είναι ένας πράκτορας, αλλά το μαύρο κασμιρένιο πουλόβερ με το οποίο ο Μποντ-Πιρς Μπρόσναν εμφανίζεται στη σκηνή του πάρτι στο χιονοδρομικό κέντρο, ενισχύει την άποψη ότι τα φαρδιά ρούχα μπορούν να είναι και πρακτικά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δίνει τη δυνατότητα στον Μποντ να κρύψει ένα όπλο που αποδεικνύεται σωτήριο για τη ζωή του.
Είτε κυνηγάει τους κακούς, είτε τις κυρίες, ο πράκτωρ 007 διαθέτει πάντα τα κατάλληλα ρούχα για να πετύχει τον στόχο του.
Τι κάνει τον Τζέιμς Μποντ ανθεκτικό στον χρόνο; Πώς ένας «εικονικός» τζέντλεμαν έχει τέτοια επιρροή που να υπαγορεύει το μέλλον και τις τάσεις της αντρικής μόδας;
Το περιοδικό Μενς Στάιλ Φάσιον έκανε πρόσφατα ένα αφιέρωμα στον Τζέιμς Μποντ μέσα από πέντε κορυφαίες στιλιστικές στιγμές του ήρωα.
«Τζέιμς Μποντ, πράκτωρ 007 εναντίον Χρυσοδάκτυλου» (1964)
Στο γήπεδο του γκολφ μπορείς να δεις από τους πιο καλοντυμένους έως τους πιο κακοντυμένους παίκτες. Αν η στολή του γκολφ δεν είναι κατασκευασμένη από παρθένο μαλλί και δεν ακολουθεί το στιλ της κλασικής ενδυμασίας του αθλήματος, τότε ένας άντρας μπορεί να φανεί ακόμη και αστείος. Στις ταινίες του Μποντ πάντα κυριαρχεί η σωστή ισορροπία εντός και εκτός γηπέδων.
Σε αυτήν την περίπτωση, ο Σον Κόνερι επέλεξε το σκούρο μπορντό Σλάζεντζερ πουλόβερ με γκρι μπλουζάκι και το σύνολο ολοκλήρωνε μακρύ παντελόνι και μία ριγέ τραγιάσκα με κόκκινη κορδέλα. Στις στιλιστικές επιλογές του ήρωα δόθηκε μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες και τις αντιθέσεις, ώστε να ταιριάζουν απόλυτα. Το ντύσιμό του αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και για τους παίκτες εκτός οθόνης.
«Καζίνο Ρουαγιάλ» (2006)
Τελικά ισχύει ότι οι κορυφαίοι παίκτες του πόκερ που γυρίζουν τον κόσμο για μία καλή παρτίδα, μεριμνούν για την εικόνα τους. Ακόμη και στις κρίσιμες στιγμές του παιχνιδιού πρέπει να δείχνουν κυρίαρχοι του παιχνιδιού.
Οι ταινίες του Τζέιμς Μποντ έχουν πάντα στιγμές έντασης, όπως συνέβη και με αυτήν που συντάραξε τους φανατικούς οπαδούς του πράκτορα, όταν ο 007-Ντάνιελ Κρεγκ επισκέπτεται το καζίνο του Μαυροβουνίου για να αναμετρηθεί στο πόκερ με τον κακοποιό Λε Σιφ.
Θα μπορούσαν όλοι να εντοπίσουν αμέσως τον Ντάνιελ Κρεγκ από το κοστούμι που φορούσε. Το κλασικό σμόκιν ταίριαζε «γάντι» με το πόκερ του Κρεγκ. Άνετο και ανάλαφρο ξέφευγε από την παράδοση του συντηρητικού σμόκιν.
«Μυστική Υπηρεσία της Αυτής Μεγαλειότητας» (1969)
Δεν ταιριάζουν σε όλους τα εκκεντρικά πουκάμισα, πόσο μάλλον τα κοστούμια έμπνευσης στρατιωτικών στολών. Στην προκειμένη περίπτωση, ξανά ο Μποντ-Τζορτζ Λαζένμπι καταρρίπτει όλα τα εμπόδια, φορώντας φράιλεντ πουκάμισα και κοστούμι. Κατά παράδοξο τρόπο η αρρενωπότητά του τονίζεται μέσα από τον «φρου-φρου» γιακά του πουκαμίσου. Ο Μποντ μπορεί να το κάνει, εσείς θα το αποτολμούσατε;
«Ο κατάσκοπος που με αγάπησε» (1977)
Το «μαυρισμένο» σαφάρι look συνδυάζεται με καφέ Γκούτσι μοκασίνια, όπως του Μποντ-Ρότζερ Μουρ στην αποστολή του στο Κάιρο, όπου αναζητά τα σχέδια ενός υποβρυχίου. Κάθε αλλαγή πρωταγωνιστή στις ταινίες του Τζέιμς Μποντ σηματοδοτεί και την αλλαγή ντυσίματος του ήρωα, την έναρξη νέας εποχής για την ταινία.
Αυτό που φαίνεται καλό για τον Κόνερι δεν σημαίνει ότι είναι εξίσου καλό για τον Γκρεγκ, ούτε ότι θα μπορούσε να το υποστηρίξει στιλιστικά. Άλλωστε, αναπόσπαστο συστατικό της γοητείας των ταινιών του Τζέιμς Μποντ είναι ότι παρουσιάζουν τις τάσεις της μόδας μέσα από τον κινηματογράφο.
«Πέθανε μία άλλη μέρα» (2002)
Για τους περισσότερους άντρες είναι η ποιότητα που μετράει και όχι η ποσότητα. Και το κασμίρ είναι είδος υφάσματος που αντιπροσωπεύει ακριβώς αυτό, την ποιότητα. Πανάκριβο και για κάποιους απαραίτητο, προκειμένου να δηλώσουν την κοινωνική καταγωγή τους. Συνδέεται περισσότερο με τα γυναικεία ρούχα παρά με τα αντρικά και στην περίπτωση του Πιρς Μπρόσναν αναδεικνύει την πιο ήπια πλευρά του Μποντ.
Μερικές φορές μπορεί να ξεχνάμε ότι ο 007 είναι ένας πράκτορας, αλλά το μαύρο κασμιρένιο πουλόβερ με το οποίο ο Μποντ-Πιρς Μπρόσναν εμφανίζεται στη σκηνή του πάρτι στο χιονοδρομικό κέντρο, ενισχύει την άποψη ότι τα φαρδιά ρούχα μπορούν να είναι και πρακτικά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δίνει τη δυνατότητα στον Μποντ να κρύψει ένα όπλο που αποδεικνύεται σωτήριο για τη ζωή του.
No comments:
Post a Comment