Δύτες της ομάδας Addicted2h2o καταδύθηκαν και εξερεύνησαν τον Ιανουάριο στο ναυάγιο του ΠΕΤΑΛΛΟΙ.
Η ομάδα αποτελείται από τους δύτες Ερρίκο Κρανιδιώτη και Στέλιο Σταματάκη που είναι παθιασμένοι με τις καταδύσεις και τη δημιουργία εξερευνητικών ταινιών, απαθανατίζοντας μοναδικές εικόνες από ορυχεία, σπηλιές και ναυάγια.
Το Ελληνικό Φορτηγό Ατμόπλοιο ΠΕΤΑΛΛΟΙ (πρώην Admiral Cohran) κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία William Doxford & Sons στο Πάλιον του Σάντερλαντ Αγγλίας. Καθελκύστηκε στις 19 Μαΐου 1917 και οι εργασίες ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους. Το πλοίο έκανε το παρθενικό του ταξίδι ως Admiral Cohrane για την Byron Steamship Co. Ltd των αδελφών Εμπειρίκου με έδρα το Λονδίνο. Το 1928 το πλοίο άλλαξε χέρια σε Μαρή Εμπειρίκου με έδρα την Άνδρο.
Το πλοίο έχει μήκος 128 μέτρα και πλάτος 16,5 μέτρα και για πρόωση χρησιμοποιούσε μια τρικύλινδρη παλινδρομική ατμομηχανή απόδοσης 572 NHP. Το πλοίο επιτάχθηκε τον Νοέμβριο του 1940 από τις Ελληνικές αρχές στη Νότια Αφρική κατά το ξέσπασμα του Ελληνοϊταλικού πολέμου.
Στις 6 Απριλίου 1941 κατά την κήρυξη του πολέμου από τη Γερμανία στην Ελλάδα το πλοίο βρισκόταν ελλιμενισμένο στο λιμάνι του Πειραιά. Κατά την επίθεση στο λιμάνι από τη Γερμανική Luftwaffe και την έκρηξη που ακολούθησε στο Clan Fraser το πλοίο Πεταλλοί πήρε φωτιά. Μετά από αυτό ρυμουλκήθηκε έξω από το λιμάνι όπου βυθίστηκε. Το ναυάγιο εντοπίστηκε το 2010 από την ομάδα wreckdiving.
Το ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος 75 μέτρων και ο άξονας πρύμνης πλώρης είναι δυτικής κατεύθυνσης. Το πλοίο έχει υποστεί μεγάλες ζημιές και σε ορισμένα σημεία παραμορφώθηκε ενώ ορισμένα τμήματα του καταστρώματος και της υπερκατασκευής έχουν καταρρεύσει.
Στην περιοχή του μεσοκάραβου, η γέφυρα και οι χώροι του πληρώματος είναι ορατές. Μέρος του Μηχανοστασίου προς το πίσω μέρος του πλοίου είναι προσβάσιμο αν και δεν έχουν απομείνει πολλά αντικείμενα, κυρίως στρόφιγγες και σωλήνες. Το πλοίο προσφέρει μια εξαιρετική κατάδυση tri-mix και ολόκληρο το σκάφος καλύπτεται από βενθικούς οργανισμούς και είναι γεμάτο θαλάσσια ζωή.
Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι ότι βρίσκεται κοντά στην πολυσύχναστη ναυσιπλοΐα του λιμανιού του Πειραιά και ως εκ τούτου πρέπει να γίνει σχολαστικός σχεδιασμός με προσοχή. Ο συνολικός χρόνος βυθού για τους δύτες ήταν τα 20 λεπτά και ο συνολικός χρόνος της βουτιάς ήταν 90 λεπτά
No comments:
Post a Comment