ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.700.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Saturday, March 21, 2020

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ    #68

RAG MOP
Πενήντα επιτυχίες είχαν στη δισκογραφική καριέρα τους, που άρχισε το 1948 και τερματίστηκε το 1960, οι Ames Brothers. Ήταν τετραμελές συγκρότημα και πραγματικά αδέλφια. Το 1950, μία σύνθεση της ταινίας «Honeychile» εντυπωσίασε τόσο πολύ ώστε κυκλοφόρησαν σχεδόν συγχρόνως επτά εκτελέσεις. Ήταν το «Rag mop», που, μεταξύ άλλων, έκαναν επιτυχία οι Ralph Flanagan, Lionel Hampton, Starlighters, Jimmy Dorsey αλλά μόνο οι Ames Brothers το οδήγησαν στο Νο 1 και γαντζώθηκαν εκεί για δύο εβδομάδες, το 1950. Ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη επιτυχία της καριέρας τους –από τα 50 τραγούδια τους που εισχώρησαν στο hit parade– και χρυσός δίσκος.

RAGTIME COWBOY JOE
Από το 1912 είναι η σύνθεση «Ragtime Cowboy Joe», που ουσιαστικά ξεχάστηκε ως το 1943, όταν χρησιμοποιήθηκε στο φιλμ «Hello, Frisco, Hello» όπου την ερμήνευσαν οι Alice Faye, Jack Oakie, June Havoc και το 1945 στο «Incendiary Blonde», όπου την αποδίδει η Betty Hutton. Το 1947, την κάνει επιτυχία σε δίσκο ο Eddy Howard και ακόμα μεγαλύτερη, το 1949, η Jo Stafford. Το σόλο πιάνο σε στιλ ragtime στον δίσκο της Stafford οφείλεται στον Pat Gillham.

RAGTIME VIOLIN
Το 1911, ο επονομαζόμενος και βασιλιάς του ragtime, Irving Berlin, έγραψε τη σύνθεση «Ragtime Violin» που έκανε τότε επιτυχία το δημοφιλέστατο, στις αρχές του 20ού αιώνα, American Quartet. Το συγκρότημα αυτό, που από το 1910-24 είχε 66 επιτυχίες, διαλύθηκε το 1925. Το «Ragtime Violin» επέστρεψε το 1938 για τις ανάγκες της ταινίας «Alexander’s Ragtime Band», όπου το ερμηνεύουν οι Jane Jones, Mel Kalish, Otto Fries. Δέκα χρόνια αργότερα, το 1948, το τραγουδά ο Fred Astaire με την Judy Garland στο φιλμ «Easter Parade».

RAINDROPS KEEP FALLING ON MY HEAD
Από τις 26 επιτυχίες που είχε μεταξύ 1966-83 ο Billy Jay Thomas η μεγαλύτερη της καριέρας του είναι ένα τραγούδι των Burt Bacharach – Hal David, που του χάρισε Όσκαρ, το 1969. Το «Raindrops keep falling on my head» (1/ 70). Προέρχεται από την ταινία «Butch Cassidy and The Sundance Kid», μία αληθινή ιστορία δύο ληστών που το 1905 πήγαν στη Βολιβία και λήστευαν τράπεζες. Πρωταγωνιστές οι Paul Newman, Robert Redford. Όταν ο Thomas ανέλαβε να ηχογραφήσει το «Raindrops», ήδη το είχαν απορρίψει ο Bob Dylan και ο Ray Stevens, και ο ίδιος είχε φαρυγγίτιδα. Μετά απο πέντε δοκιμές ήταν έτοιμος. Από το 1976 ο Thomas εγκατέλειψε τα ναρκωτικά που είχε αρχίσει 19 χρονών και, παράλληλα, στράφηκε στα θρησκευτικά τραγούδια.

RAMONA
H «Ramona», σύνθεση του 1927, γράφηκε για την προώθηση ενός φιλμ του βωβού κινηματογράφου, με τον ίδιο τίτλο. Η πρωταγωνίστρια του έργου Dolores Del Rio την τραγούδησε σε ραδιοφωνική εκπομπή, συνοδευόμενη από την ορχήστρα Paul Whiteman, και σύντομα την ψιθύριζε όλη η Αμερική πριν ακόμα παιχθεί η ταινία. Δύο εκτελέσεις αγαπήθηκαν ιδιαίτερα, του Gene Austin και του Paul Whiteman κι από πολύ κοντά η ερμηνεία της Ruth Etting. Το «Ramona» με τον G. Austin πούλησε πάνω από ένα εκατομμύριο αντίτυπα.

RATION BLUES
Η πρώτη μιας αλυσίδας 19 επιτυχιών (από το 1944-49) του Louis Jordan & His Tympany Five ήταν το «Ration blues» (16/ 44) που αναρριχήθηκε και στην κορυφή του hit parade της country για τρεις εβδομάδες. Το κομμάτι έγραψε έναν χρόνο πριν μαζί με τους Anthonio Cosey, Collenane Clark ο ίδιος ο L. Jordan, ο οποίος έχει εμφανισθεί σε αρκετές ταινίες με πιο σημαντική την «Shout sister shout» (1949).

RAUNCHY
Την λέξη raunchy τα περισσότερα λεξικά την αγνοούν. Σημαίνει ακόλαστος, λάγνος, έκφυλος, άσεμνος, αισχρός, βρομιάρης, άξεστος, ακατάστατος. Δεν είναι βέβαιο αν ήταν ο τίτλος ή η μελωδία που έκανε την σύνθεση «Raunchy» επιτυχία σε τρεις εκτελέσεις: με τους Bill Justis (2/ 57 και χρυσός δίσκος), Ernie Freeman (4/ 57), Billy Vaughn (10/ 57). Ο σαξοφωνίστας Bill Justis, που γεννήθηκε το 1926 και πέθανε το 1982, ήταν παράλληλα ενορχηστρωτής και παραγωγός. Διηύθυνε την ορχήστρα που συνόδευε τους καλλιτέχνες της Sun Records. Το 1957, μαζί με τον κιθαρίστα Sid Manker συνέθεσαν μία μελωδία με τίτλο «Backwoods» (άγρια, με πυκνή βλάστηση, δασική περιοχή). Στην πορεία άλλαξαν τον τίτλο σε «Raunchy», που εντυπωσίασε το κοινό και σύντομα η λέξη αυτή πέρασε στα χείλη των νέων ως συνώνυμη του γλυκανάλατου, ατημέλητου, απρόσεκτου, τσαπατσούλη, σαχλού.

RAW-HIDE
O Link Wray, που γεννήθηκε το 1935, έχει αίμα ερυθρόδερμου, κατά το ήμισυ, στις φλέβες του. Οι γονείς του ήταν ιεροκήρυκες. Ξεκίνησε τραγουδώντας με την οικογένειά του σε θρησκευτικές χορωδίες. Μαζί με τα αδέλφια του δημιούργησε το συγκρότημα Wraymen, όπου με την κιθάρα του Danelectro Longhorn, έβγαλε επιτυχίες όπως το «Raw-Hide», που μεταφράζεται ως ακατέργαστο δέρμα ή σχοινί-μαστίγιο κατασκευασμένο από λουρίδες από ακατέργαστο δέρμα (23/ 59). Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, ηχογραφούσε με τον τραγουδιστή των «rockabilly» Peter Gordon.

REBECCA
Στη δεκαετία του ’50 μαζί με την έκρηξη και ευρεία αποδοχή των λατινοαμερικάνικων ρυθμών οι Chacachas από το Βέλγιο, ένα σεξτέτο, χαλάνε κόσμο στην Ευρώπη και στην Ελλάδα κάνουν θραύση, με τραγούδια όπως «Canalla» (1958), «Eso es el amor» (1959), «La Pachanga» (1959), «Ma ma du» (1959), και, φυσικά, το «Rebecca» (1960).

REBEL ’ROUSER

Από το 1958-64 ο κιθαρίστας Duane Eddy είχε 27 επιτυχίες με μεγαλύτερες, κατά σειρά, τα «Because they’re young», «Rebel ’rouser» και «Forty miles of bad road». Από αυτά το «Rebel rouser» θεωρείται ως ο δίσκος που έφερε πιο κοντά την ηλεκτρική κιθάρα στους περισσότερους ανθρώπους στην δεκαετία του ’50. Με παραγωγό τον Lee Hazlewood, στο τενόρο σαξόφωνο τον Gil Bernal και τις κραυγές των Sharps, μετέπειτα Rivingtons, το «Rebel ’rouser» έγινε μεγάλη επιτυχία (6/ 58). Ο Eddy (and His Twangy Guitar) γεννήθηκε το 1938. Παίζει κιθάρα από πέντε χρονών. Ο βαθύς ήχος της κιθάρας του εν μέρει οφείλεται, σύμφωνα με μία εκδοχή, στην τροφοδότηση του ήχου της σε μία τεράστια δεξαμενή νερού για τη δημιουργία αντίλαλου. Η κιθάρα που χρησιμοποίησε στις μεγάλες επιτυχίες του είναι μία κόκκινη Gretsch 6120 (μοντέλο ’56).
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΓΚΑΛΙΔΗΣ

No comments:

Post a Comment